Catawiki

Voortzetting van de discussie Wat is jullie ervaring met catawiki?:

Wel het horloge is nu wel betaalt,maar wordt niet door de verkoper geleverd omdat hij het bedrag laag vondt.
Wordt vervolgt…Voortzetting van de discussie Belle Heure Zeist:

Wat heeft belle heure hier mee te maken?

Sorry hoor, maar mis ik nu iets…

Foutje van mijn kant,het horloge wat ik daarna op catawiki kocht,was een gouden dames omega,wat helaas in slechte toestand was.( dat heeft belle heurre perfect gerepareerd,)
Het gouden Elgin horloge echter,daar starte ik mee,heb ik echter nooit ontvangen via catawiki,en pas twee maanden later,mijn geld terug.
En met het elginhorloge was ik deze topic gestart.
Het omega horloge kwam pas later.
Maar al met al heb ik dus weinig geluk met catawiki.
Een horloge wat niet geleverd word,
Een ander wat niet loopt.( misschien was €500,- wel te goedkoop voor een gouden omega dames)

Niet echt.

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Jup. Soms vraag ik me echt af waarom dat soort horloges zo bedragen op Catawiki haalt.

Terwijl echte waardevolle horloges meestal niet zo absurde premiums commanden.

Opbrengsten fluctueren ook enorm, ik bied relatief vaak vormgelijke producten aan en hetzelfde ding levert de ene week 100 euro op en de andere week 200. Het is nog steeds een kwestie van vraag en aanbod.

Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst…

Ik ben overigens nog steeds heel tevreden over Catawiki. Waar ik me wel aan stoor is dat de ene veilingmeester hele andere regels lijkt te hanteren dan de ander. Ik zet bij mijn kavels graag dat er geen reserveprijs is ingesteld maar bij horloges mag ik dat bijvoorbeeld niet. Daarnaast is de 75 euro grens soms geen issue en bij de ander is het een keiharde eis.

1 like

Mijn gouden Omega Geneve dameshorloge ging weg voor €125, dat was weer iets te weinig dus hoop dat je er een gouden band bij kreeg

Wat ik wel ‘strange’ vind op Catawiki is dat in één week bv 2 horlogeveilingen plaatsvinden, zonder reserve
bv 1ste op dinsdag (vandaag dus) werd het horloge dus verkocht voor 85 euro
2de op vrijdag : staat ditzelfde horloge met zelfde foto’s, zelfde serialnummer weer te koop?
dit viel mij al meerdere malen op

1 like

Wat hebben sommige mensen toch tegen Catawiki? Ik heb er geen problemen mee, alles word keurig verkocht aan normale prijs.
Hier op HF krijg ik vaak amper reacties op een goed horloge
Oke soms gaat een horloge vrij hoog in biedingen, so wat??? dat is toch aan de koper om een bepaald bedrag te bieden.
Ik heb nog maar weinig positiefs gelezen over deze veiling site, terwijl ze toch in bijna alle zaken correct werk leveren, dit kan je bv van ebay niet zeggen.
En iedereen weet dat dames horloges vaak moeilijk verkopen, ook op CW dus.
Ik heb op dit Forum heel veel geleerd en ook vrienden gemaakt en dank zij dit gegeven kan ik soms wat spullen beter verkopen en ja op Catawiki of chrono24
MP of TH of ebay voor mij een dikke NEE
De volgende schrijver is nu aan het woord

1 like

Raar

ik wil wel zeggen dat ik helemaal geen probleem heb met Catawiki,
ikzelf heb ook reeds vele goede ervaringen gehad met hen, ( niet in de verkoop van horloges zelf)
de verkoop op catawiki staat je vrij en de aankoop is ook geen verplichting, dus ‘so what?’
( wat ik goed vindt is dat ze de veilingkosten opsplitsen (15% verkoper en 9% koper) , volgens mij een betere verhouding dan bij de meeste andere veilingen (reservebedrag kan vanaf een geschatte waarde van 220 euro)
groetjes

Bijkomend voordeel
Je kan sinds kort je reserveprijs aanpassen naar beneden toe
bv je verkoopt iets waar je graag 500 euro voor bekomt, stel de prijs blijft wat plakken rond de 450, dan kan je het reserve bedrag zelf verlagen naar bv 460, de volgende bieder aan 460 wint het kavel

1 like