Ceramic bezel insert Sumo

Graag een beetje hulp gevraagd.
Afgelopen week net op tijd een bestelde ceramische bezel ontvangen welke ik had besteld online bij dlwwatches.com.
De bezel is een mooie Batman, deze zou ik graag op mijn Seiko sumo (SBDC001) plaatsen. Nu zie ik online van die mooie ronde stickers welke gebruikt worden om de bezel vast te zetten. Is dit de enige juiste manier om de bezel “vast” te zetten of zijn er andere tips voor me?


Wie zou me kunnen helpen aan zo’n 3M sticker?

Je kan de bezel ook vast lijmen met sterke lijm, geen seconde lijm want je moet nog wel tijd hebben om de bezel uit te lijnen.

Ik weet even niet hoe het heet maar een soort rubberachtige lijm.

1 like

Ad ge t nie wit?
Kit!

Ik gebruik altijd beetje lijmkit, met sate-prikker beetje op de bezel, niet teveel!!

1 like

Dank voor je hulp @ArendW denk inderdaad dat het met kit zou moeten lukken. Moet blijven flexibel zijn.

1 like

Dank @Erikje dit ga ik inderdaad proberen.

1 like

Kit heeft even tijd nodig om te drogen. Moet ik de bezel nog een poosje aangedrukt houden terwijl deze droogt?

Nee even laten drogen en dan klaar. Je hebt wat hoogte nodig om uit te lijnen met bezelrand

1 like

Nog een tip van Flip, Uhh Marck, lijn uit met de bezel OP je horloge. Niet als deze er af is. Maar dat was wellicht al duidelijk.

Kijk ook even hier:

1 like

Dank je wel @Marck hier kan ik inderdaad wel wat mee.
Via YouTube had ik al een soort gelijk instructie gevonden maar deze is echt duidelijk. :+1:t2:

1 like

Dit is het advies van Damien Lau van DLW, Bison heeft dezelfde max repair en voor mij werkt dit perfect.

1 like

Voor keramische bezels moet je een lijm die geschikt is voor keramiek gebruiken.
Ik gebruik altijd 2 componenten lijm van Bison. Is ook zeewater bestendig. Handig voor een duiker :wink:

1 like

Dank je wel is inderdaad ook een handige tip! @GiveMeYourDough.

1 like

Dankjewel @Poderoso voor deze link. Ik ga eens kijken waar ik zoiets kan kopen.
Kom ik vast uit.

1 like

Dank allen voor de tips en adviezen. Zodra ik mijn bezel geplaatst heb zal ik een foto posten :innocent:

3 likes

Vandaag maar eens even de tijd genomen om de ceramic bezel te plaatsen.

Nadat ik de bezel had verwijderd eerst maar wat vuil verwijderd en alle onderdelen goed gerangschikt.
De oude insert was behoorlijk gehavend net als mijn Sumo overigens.

De oude insert met een scherp mesje uit de bezel gesneden. Nadien de oude lijm resten goed verwijderd.

De bezel terug geplaatst en een kleine draai naar rechts om de bezel vast te zetten op 12 uur.
Daarna de nieuwe lijm aangebracht op beide delen.
Dus op de bezel en op de nieuwe insert, even een paar minuten geduld en dan goed uitlijnen op 12 uur.

Het blijft een oude Sumo welke ik voor alle klussen overdag draag. Maar ben super blij met dit resultaat.
Kleine beschadigingen heb ik allemaal zelf gemaakt de afgelopen jaren, dus helemaal mijn horloge.
Binnenkort maar eens ergens een saffier op de kop tikken of laten plaatsen dan kan hij er weer jaren tegen.

Iedereen bedankt voor de tips en adviezen, hoop dat jullie het leuk vonden om te volgen.

1 like