Christiaan van der Klaauw - Ariadne

Mooie foto s idd, en ook nog met Engelse tekst, die zie je niet zo vaak :sunglasses:

Heeft iemand ooit een unboxing video gemaakt van een CvdK horloge? Ik zie geen YouTubes.
Ik ben gewoon een beetje benieuwd/nieuwsgierig hoe dat eruit ziet.
Wel heb ik unboxing van Grönefeld en van der Gang gezien

Misschien dat CvdK niet populair is vergeleken met Groeneveld en van der Gang?

1 like

Wil hem voor u nog wel een keer uitpakken, :sunglasses:IMG_6729IMG_6729

Sorry, gaat niet lukken :disappointed_relieved:

2 likes

Is die guilloche-bewerking op de wijzerplaat nou machinaal toegebracht of is dat een kant-en-klaren ‘guilloche-achtige’ print van computer? Dit vraag ik mij ten zeerste af.

Tot uiterlijk wanneer praten we dan? Wanneer ging het alleenheerschappij van dhr van der Klaauw over in het grote geweld?

1 like

Voor zover ik weet met de " klaauw" op de wijzerplaat.

1 like

En wat dit betreft ?

De reden dat ik het vraag is dat ik zeer regelmatig opmerkingen krijg als ‘overpriced valjoux’, ‘waste of money’ of ‘computer printed guilloche’ als ik een fotootje plaats.

5 likes

Internationaal gezien is van der Klaauw natuurlijk een “no name” maar so what? :sunglasses:

Niet heel belangrijk inderdaad, maar wil graag tot in detail weten wat ik draag, en zoveel is er niet op na te slaan behalve de grove brokken informatie.

1 like

De man was een paar jaar geleden nog gewoon heel toegangkelijk, geen idee of dat nog zo is, maar denk dat in die tijd computerprints aldaar nog niet zo heel gangbaar waren.

Dit is de machinaal gedrukte dial. Ze zijn ook geleverd met handgemaakte guiloche dial (gemaakt door benzinger) deze dial was ongeveer 1000 euro meerprijs.
Verder kon je ook een gouden versierde rotor laten plaatsen ipv de standaard rotor.

Dial dus inderdaad machinaal maar met de opmerking overgewaardeerde valjoux doen we de vd klaauw wel (erg veel) te kort!

2 likes

Die zit er wel op denk ik.

@dennisyzf

9 likes

Inderdaad, schitterend!

1 like

Dit is een foto van de handgemaakte dial. Gewoon omdat het mooi is om naar te kijken😀

17 likes

Dat is het zonder meer. Prachtig zelfs. Het is voor mij een les dat je niet altijd meteen door esthetische aantrekkingskracht moet overgaan tot aankoop, maar dat er zoveel details zijn die je ‘moet’ weten.

Mijn van der Klaauw belandde hier doordat ik er meteen door bevangen was. Een deel van de informatie moet ik dus nog hier en daar bij elkaar sprokkelen, maar dat gaat niet overal even makkelijk.

2 likes

OJe hebt ook zonder deze dial een schitterend horloge hoor! Kunnen er velen alleen van dromen!
Ook de “standaard” dial is er een van grote klasse!
En door de caseback naar binnen kijken zal ook nog wel even een goed gevoel blijven geven😊
Er is overigens ook nog een nieuwere dial zonder de “klaauw” maar met het nieuwe logo.
image

3 likes

@JPM super gaaf horloge man, leuk!

1 like

De site van CvdK is inderdaad een beetje karig, ook over de huidige collectie is de informatie wat beperkt. Ik was nieuwsgierig of de horloges nog steeds zo dik zijn. Maar dat staat er eigenlijk ook niet bij (zal dan wel dus denk ik). Ook ‘CVDK7382’ als movement vind ik wat verwarrend, net alsof het in house is.

maar mooi zijn ze wel!

1 like

Bedankt voor de unboxing pics :wink: hendrik. Ik zie 2 foto’s helaas niet.

Hele mooie foto’s.

Ik vind ETA niet zo erg. Ik vind de kunst erom heen ook heel mooi.

1 like

Thanks! Leuk dat je dit kunt waarderen.

1 like