Christiaan van der Klaauw - Ariadne

Geacht Forum,
graag wil ik weten of elk horloge van Cvdk genummerd is ik heb sinds Vrijdag een cvdk angeschaft Ariadne staal gekocht bij horlogeplatform Den Haag , het valt mij ook op dat de mijne goudkleurige cijfers heeft mischien heeft dat met een jaartal te maken ,verder is de vlindersluiting met gesp ook gesingeerd,op het forum lees ik dat dat niet bij iedereen zo het geval is.
Ik hoop dat iemand mij wat meer over deze zaken kan vertellen.
Bij voorbaad dank.

2 likes

Heer,

Mijn Ariadne is ook niet genummerd, maar is net als die van u gesingeerd op de gesp. Mijn cijfers zijn blauw en volgens mij heeft dat met de serie temaken. De 1e serie is zwart (bedrukt), 2e blauw, 3e goud.

Met groet,

Bram

Heel erg bedankt ik ben er erg blij mee ik weet nog niet zoveel van de historie van de heer Cvdk maar dankzij dit forum heb ik al veel gelezen en gezien ik viel gewoon voor de charme van dit merk en natuurlijk de techniek van de meester,heb ook het verhaal gelezen over het bezoek van het forum aan cvdk erg leerzaam boeiend en prachtige plaatjes.

Scarabe,

Zo denk ik er ook over! Je moet je als liefhebber ((NL) van horloges schamen als je niet iets met het merk Van der klaauw hebt!

Bram

Koop in den vreemden niet wat je eigen land je biedt.

Mee eens ik ben erg trots dat deze maker er is.
Joop

:slight_smile: dan ga ik me vast schamen… Ik kan me voorstellen dat mensen de klokjes van CvdK mooi vinden maar zeker niet mij ding.

1 like

Prachtige aankoop! Zou ik in de toekomst nog wel voor willen sparen…Geld is helaas wel op en als student zijnde groeit het nergens aan bomen oid!

Heel veel plezier met je aankoop maar daar twijfel ik niet aan!

Gr Jeroen

dank je

Heb je al foto’s van je horloge ergens?? Was al op de site van HPDH maar kon alleen de rosé gouden versie vinden…

fotos naar hotmail gestuurd

Nog niks mogen ontvangen in mijn hotmail…Zou je het nog een keer kunnen proberen?

Gr Jeroen

Is gedaan via andere email stuur het voor de zekerheid nogmaals

scarabe Schreef:

fotos naar hotmail gestuurd

En ontvangen, hier zijn de foto’s van Scarabe’s van der Klaauw. Prachtig horloge, ben gek op die combi goud/staal. Van harte en veel plezier er mee. :smiley:





Prachtige horloge!

Mag ik me voorstellen: ik ben nieuw op dit forum, maar ik volg het wel al een tijdje. Ik ben ook erg geĂŻnteresseerd in een Ariadne: zouden deze ook nog leverbaar zijn in de eerste versies waar de cijfers zijn gedrukt ipv opgelegd.

Groeten,

Gnis


hier een link waar hij nog wel tezien is

Die is volgens mij ook met opgelegde cijfers, hier het verschil:

gedrukt:

opgelegd:

Jaap-Wim heeft gelijk dat het niet de eerste versies is, maar de 2e versie!( deze heb ik cijfers blauw)

Bram

das duidelijk heb ik serie 3 zouden er nog meer komen? in welk jaar kwam de Ariadne eigenlijk uit?

Ik vind ze erg mooi en erg duidelijke fotos.Ik zie in de goude op de plaat onder bij de maan een nummer is dat alleen bij de goude?

Hallo Scarabe.
Op de eerste plaats gefeliciteerd met je keuze en welkom bij de KlaauwClan.
Door drukke bezig heden elders ben ik een tijdje afwezig geweest.Vandaar deze late reactie mijnerzijds.
De kleur of uitvoering van de indices heeft bij Van der Klaauw niks met series of i.d. te maken.
Dit ligt zuiver alleen aan de smaak van de eigenaar.
Bij Christiaan is wat dat betrefd alles mogelijk.
Wat de nummering aangaat: het nummer op de wijzerplaat duidt aan dat dit een handgemaakte plaat is.
Het nr wat op de gouden kast staat is inderdaad wel het nr van het horloge.
Als je wilt kun jij jouw Ariadne nog laten voorzien van een prachtige gouden rotor
Nogmaals proficiat met je aanwinst en veel draagplezier.
Groeten.
JohnSr

Ps een voorbeeld van de rotor.


en een voorbeeld ven de genummerde wijzerplaat.

3 likes