Christiaan van der Klaauw - Ariadne

Wat een ratten als dit klopt, wat ik vooralsnog weiger te geloven….:scream:

Saint-Tropez aan het Markermeer.

19 likes

Geloof het maar.


(eind 2017)

Sommige dingen wil je niet weten :scream:

Ga je hem nu verpatsen tegen een klein prijsje?

Ben niet zo van het verpatsen, meer van de woekerprijzen :nerd_face:

1 like

Heb een paar weken terug een bi color ariadne opgehaald welke op bestelling is gemaakt , dus hele grootte blij voor mij

5 likes

Mooi! Dat vraagt om plaaaaaatjes.

1 like

Mijn Ariadne destijds nieuw gekocht in 2007 ivm de geboorte van onze tweeling :wink: Nog steeds super blij mee en uiteraard met Klaauw logo. Draag hem nog steeds regelmatig.

3 likes

Ja viel mij ook op, een camperklokkie naast een ‘heer van stand’ :joy:

Snap niet dat ze daar ooit voor hebben gekozen.:zipper_mouth_face::gun:

De huidige beleidsbepalers interesseren zich blijkbaar niet in het vroegere tijdperk van dhr. van der Klaauw zelf, en des te meer in geld.

Het maakt het klauwlogo meteen volledig waardeloos.

1 like

Ze hebben in feite het pensioen van Christiaan v.d. Klaauw betaald bij de overname en willen dus gewoon geld verdienen.

Hoe doe je dat?

Stap 1: prijzen verhogen
Stap 2: horloges groter maken (ik vind de nieuwe ontwerpen spuuglelijk)

2 likes

Zonder rekening te houden met dat kleine beetje heritage dat aan het merk kleeft. Volgens mij vroegen ze voor een gouden Ariadne met een uurwerk van enkele honderdjes -na de overname - zo’n €30.000. Slaat nergens nergens op? Of zie ik dat verkeerd?

1 like

7 likes

Gouden horloges zijn per definitie een complete cash cow. Kosten qua goud zijn vaak 2-3000 Eur., meerprijs is veelal 3 x zoveel.

Je mag dus voor het imago van goud betalen.

Is dat bij staal niet net zo? Misschien nog wel duurder in verhouding…

1 like

6 likes

Wim23, heel mooi, had je dat rechtstreeks bij CvdK gekocht of via een juwelier? Zijn die nieuwe CvdK genummerd of zijn ze daarvan afgestapt? Heb je ook een custom rotor?

Het ziet er heel mooi uit in de bijbehorende doos. Is die doos van plastic?

Staat denk ik goed erg goed met een witte t-shirt met korte mouwen of overhemd. Mooi voor de lente.

tjaaa… ja, jammer dat ze geen rondleidingen meer doen voor de gene die daarnaartoe kunnen gaan met een auto. Ze kunnen misschien elke week 2 uurtjes aan rondleidingen besteden voor een groepje van max 3 mensen (1.5 m afstand). Misschien met een entree fee (tenzij je pas een object van hun hebt gekocht). Beetje naamsbekendheid creëren zou voor hun geen kwaad doen want ze zijn best onbekend.

Maar, Bernard was toch al geweest?

2 likes

Er werden ,voor de Corona althans regelmatig rondleidingen gegeven maar wel in combinatie met een juwelier. Bijvoorbeeld Reijersen in Oudewater.
Probleem is op zich ook wel dat ze daar maar circa 150 horloges op jaarbasis maken en zodra daar continu mensen over de vloer komen voor een rondleiding de werktijd drastisch word verkort en dus minder horloges.

Ze werken overigens nog steeds met nummering, ieder horloge model heeft zijn eigen oplopende nummer.
De doos is gewoon een houten doos met “pianolak”. En een lade om pinnetje en boekje en eventueel extra bandje op te bergen.

1 like