Citizen Crystal Seven gekocht, goeie deal?

Ik zie enorm veel varianten op een aantal jaar verschil, gedrukte/opgelegde kroon in de dial etc.

Maar dat p*kke omlijstingetje, gadver :roll_eyes:

1 like

Ja ik zat nog te kijken op Sweephand’s zijn blog maar …neh…klote :persevere:

1 like

Rookie mistakes, “education cost” zullen we het maar noemen :slight_smile:.

1 like

Hij kan beter de datumlijst ook verwijderen…

1 like

Ik vrees dat 't misschien toch geen blijvertje wordt. Ga er ook geen extra onderdelen afsleuren om 'm dan “uniform” te hebben. Deeltje centen recupereren en doorgeven aan iemand die 'm wil opknappen denk ik.

2 likes

Oei, wat zonde! Je eerste vintage! Ik zou hem lekker koesteren en je ogen openhouden voor het venstertje. Of een keer een ‘Gezocht’-draadje aanmaken, wie weet heeft iemand wel een donor liggen. :wink: Tenslotte moeten we elkaar toch een beetje op pad helpen hier. :slight_smile: Stel je voor dat je over tien jaar iemand moet vertellen over je eerste vintage, en dat je die dan gelijk hebt doorgesluisd vanwege een ontbrekend datumvenster! :open_mouth:

Of verkeer ik onterecht in de veronderstelling dat de Nautica en de Rodania je enige horloges zijn, en je geen vintages hebt (gehad)?

2 likes

Nee hoor, dat heb je goed gezien!

En nu ik er aan denk, m’n nautica is al jaren een “N ti a” na een winkelcentrumonderhoud en die hangt ook nog 90% van de tijd aan m’n pols. Dat ontbrekende venstertje vergeet ik waarschijnlijk na 3 dagen, maar 't is een goed idee om naar een donorvenstertje te gaan zoeken!

Mentale rollercoaster van emoties vanavond :stuck_out_tongue_winking_eye:.

2 likes

Haha, ik durfde het niet op te merken! :innocent:

Gewoon houden.
Die daglijst komt nog wel op je pad.

2 likes

Juiste instelling :+1::grin: …Ik heb geluk gehad met mijn eerste vintage zelf gekocht van MP…maar daarna ook in flink wat valkuilen gestapt :joy:

2 likes

Ondanks ‘plakmerk’ heeft die N ti a een enorme emotionele waarde. Was van m’n eerste geld van een vakantiejob. Ik kan je vertellen, wat voelde ik me 't mannetje met die klomp om de pols op 16-jarige leeftijd. Wordt nooit verkocht (los van 't feit dat de restwaarse ongeveer €3.50 is, vermoedelijks)

Ik denk er wel al enige tijd aan om 'm te laten “modden” en de overgebleven letters naar “ANTI” om te vormen. Ziet er minder brak uit :grin:.

1 like

Gewoon even vasthouden en eens rondneuzen op speedtimerkollection op ebay …zoveel onderdelen daar en donors te koop…

1 like

Dit zijn nou tips waar ik weer mee verder kan.
Conclusie: houden, servicen, bruinlederen strap erop.

Omlijsting: i will find you and i will fit you.

Wat kost een algemene servicebeurt voor een citizen trouwens?

2 likes

Zijn niet veel horlogemakers die dat willen :sweat:

Zag net een Crystal 7 donor voor 55€ maar goudkleurig … succes met de zoektocht :+1::grinning:

Hier… omlijsting ligt er naast volgens mij :sweat_smile:

3 likes

HEY DAT IS 'M!

Maar gaat een horlogemaker dat willen bevestigen?

1 like

Weet ik niet…en je hebt bij deze het risico dat er om die omlijsting pootjes zitten ofzo om vast te zetten en dat deze kapot zijn…nog even verder zoeken op die site :+1::grinning:

De beste tip lijkt me om je eerste (of meer natuurlijk :grin: ) vintage hier op het forum te kopen.

Bijna altijd betrouwbaar en bij problemen bespreekbaar. En kennis bij de vleet hier!

1 like

Jammer.
(Met omlijsting valt deze dagaanduiding natuurlijk nog meer weg uit het centrum. Dus misschien ook even op zoek naar de correcte dagschijf -of, de juiste plaat- ?)
Desalniettemin, veel draagplezier!

1 like

Nog ff gezocht, ik heb ze ook alleen maar mét dat venster.

5 likes