Citizen-only Topic

Zojuist opgepikt

En een ‘oudje’ in de collectie

18 likes

Die laatste is echt prachtig, zag hem paar keer voorbij komen in dit topic. Is ook behoorlijk aan de prijs als ik het goed heb?!

Geen idee😉, wat is prijzig?
Gezien de motor die er in zit, de kwaliteit en de afwerking is ‘prijzig’ relatief imo

3 likes

Imo gezien het een Citizen is verwacht je niet snel een prijs van 800 euro bijvoorbeeld. Maar goed als het klopt dat het dit model is.
Vind hem mooi, wist alleen niet dat Citizen ook duurdere klokjes heeft.
Weet je het typenummer trouwens?

1 like

Signature Grand touring ff uit mijn hoofd de NB1031-53L .

1 like

Zeker een mooie Citizen. Die signature collectie is erg mooi, maar helaas hier niet uitgebracht voor zover ik weet. Boven deze serie hebben ze ook de ‘The Citizen’ en Campanola collecties die echt heel hoogstaand (en duur) zijn, zelfs een model met Zwitserse automaat: http://www.ablogtowatch.com/citizen-campanola-mechanical-watches-use-swiss-la-joux-perret-movements/. En naast deze prima horloges hebben ze ook een uitstekende klantenservice.

Wat mij betreft doet Citizen al met al totaal niet onder voor Seiko, maar ze lijken hier wat minder gewaardeerd te worden. Gelukkig is er dit topic, een mooi begin :wink:

6 likes

Mee eens!

Ditto! :thumbsup:

Heb een boel Citizen’s gehad en stuk voor stuk topkwaliteit.

1 like

Voor de liefhebbers er staat een Grand Touring te koop op Uhrnforum.

https://uhrforum.de/citizen-grand-touring-t288373

1 like

Mmmmoooi , maar de jongste moet nog binnenkomen… gaat hem niet dus niet worden :persevere::persevere::persevere:

Mijn Citizen, helaas totaal de weg kwijt. Ik zal eens hulp moeten zoeken :grinning:

Hoogste tijd voor een paar frisse jonge Citizen watches geloof ik :wink:

6 likes

Volgens mij heb jij zo’n bizar grootte en diverse collectie :grin:

valt wel mee - 'n klein laadje hooguit maar wel heel platte modelletjes allemaal

1 like

Pas begonnen met verzamelen maar je kan zien welk merk me favoriet is…:blush:

Pas nieuw…

En me oudste…:blush:

11 likes

Je gaat hard! :+1:
Check ook luxemerk Campanola van citizen

1 like

Ben nog niet iets tegengekomen van Campanole wat naar me smaak is…The Signature Collection daarentegen wel mooie modellen gezien en er is ook zoiets als ‘The Citizen’ en Chronomaster ook bruut hoor. Bij Oriënt ook mooie gezien…Puntje bij paaltje er zijn er zoveel mooie…Pffffffff…Denk dat ik ga kijken naar automaten…Prachtig dat ik na 20 jaar die citizen oppak en begint gelijk te lopen😊

1 like

[quote=“Slin, post:302, topic:61670, full:true”]
Pas begonnen met verzamelen maar je kan zien welk merk me favoriet is…:blush:

Pas nieuw…

[/quote]
En die kun je automatisch laten synchen? Ik heb ook nog naar dat model gekeken, maar het feit dat die hier niet goed zou werken hield me wat tegen.

Ja…hahahahaha…bijna door het raam gegooid…maar had gelezen dat het op een bepaalde manier kon namelijk dit:

Lopen klooien maar is eindelijk gelukt…:sunglasses:

3 likes

Interessant :slight_smile:
Ik had wel interesse in de titanium versie van dat horloge.

1 like