Commodoor horloge

Ik ben nieuw hier op het forum omdat ik sinds kort een beetje interesse krijg in horloges.
Nu heb ik gelijk een vraagje.
Ik heb van mijn opa een commodoor horloge geërfd. Omdat dit het horloge was dat hij vaak omhad en het wel een mooi klokje is wil ik hem graag opknappen. Alleen kan ik op het internet er bijna niks over vinden. dus hierbij de vraag, weet iemand iets over dit horloge? Hoe oud zal het ongeveer zijn, waar komt het merk vandaan? is het een goed horloge en hoe is de kwaliteit.
Ik zou het leuk vinden als er mensen zijn die me er iets over konden vertellen.

Alvast bedankt,
Arie

1 like

Niet veel te vinden van dit merk, ik heb er ook al eens flink naar gezocht aan de hand van een oude Commodoor (verloren trouwens) van mij.

Het horloge is heel erg vuil, daardoor is niet goed te zien wat voor materiaal het is - maar ik krijg de indruk van verchroomd messing met een RVS achterdeksel.

Kwaliteit - tja, zo op de eerste indruk plaats ik dit in de lagere Citizen regionen, of bijvoorbeeld Lorus. Als-ie nog steeds goed loopt pleit dat wel voor het horloge natuurlijk. :wink:

Ja hij is inderdaad erg vuil. Daar ga ik eerst wat aan doen. Hij loopt nu niet meer maar deed dat wel altijd.
Kast van messing kan wel kloppen inderdaad.
Nouja kwaliteit van het horloge maakt niet zo heel veel uit in dit geval. Hebben jullie enige idee hoe oud hij is, jaren 80 ofzo?

Commodoor horloges kocht ik vroeger altijd bij de kijkshop
een merk ooit opgericht door een ondernemer uit de omgeving van Schiphol
is ooit failliet gegaan, maar misschien is de naam doorverkocht.
er is ook wel wat verwarring met Commodore horloges
dat waren meen ik Franse horloges

1 like

Schoonmaak en glaasje (plexiglas??) krasvrij laten maken of een nieuw glaasje zal al veel goed doen.

Niet lopen heeft misschien enkel met batterijtje te maken? Misschien eerst naar een juwelier / horlogewinkel om batterijtje te laten wisselen. Begint hij te lopen kan je verder met het horloge op te (laten) knappen.

Anders lijkt het me meer iets voor je vitrinekast gezien de emotionele waarde. Economische waarde zal niet zo veel zijn, maar doet er natuurlijk totaal niet toe in dit geval.

Bedankt voor de reacties!
Ja ga idd nieuw batterijtje in laten zetten en dan zie ik het wel.
Opknappen ga ik zelf doen want dat lijkt me wel leuk. Als het gelukt is plaats ik nog wel een fotootje.

1 like