Topic op slot graag.

Passen is het enige devies!
Als je grote (20-21 cm.) polsen hebt staat <38 erg klein.

Voorbeeld op mijn pols (+/- 20/21cm.) Breitling is 38mm, 116334 is 41mm. Vind het zelf verbazingwekkend hoe groot verschil 3mm optisch maakt! Al blijkt dat uit deze foto’s ook niet helemaal, in eggie ziet het er ‘dramatischer’ uit.

2 likes

De vraag van TS had ik dus óók dus zo’n rare vraag is het daarmee niet! :sunglasses:

Ik denk dat idd alleen passen om je eigen pols uitsluitsel geeft.

Nu heb ik vooral 41 en 42mm horloges dus ik vermoed dat een DJ voor mij gewoon te klein voelt. :thinking:

Mijn SMPc kan ik echt prima hebben dus 5mm kleiner is best veel en daarmee een rare tussenmaat vind ik zelf… :shushing_face:
(Heb ook een 34mm Omega dresswatch maar dat terzijde)

Anyway, ik ga ook maar eens passen binnenkort als onderdeel van mijn (langdurige) due diligence traject … :face_with_monocle:

2 likes

Zo lijkt een 34mm niet te klein, maar fotografeer nu eens via een spiegel, dan zie je pas hoe het er echt uit ziet. Ben benieuwd naar je mening. :wink:

Nog een vergelijk.

Breitling Wings 38mm vs. mijn (ex) 43,5mm PO 600M.
Slechts een halve cm. verschil…

OP 36 op een 19cm pols. Aan dingen moet je gewoon ff wennen. Het zit tussen de oren.

2 likes

Omdat het kan…? Uiteindelijk went alles ja, maar of de verhoudingen kloppen… imo niet iig., maar het belangrijkste is dat jij vind dat het bij jou past.

1 like

Als het een 17cm pols die gemeld was , zou het dan anders zijn binnengekomen? Eerlijk zeggen!

Ja ik reageer ook op jou 19cm pols in combi met de 36mm OP. (Misschien was ik daar niet duidelijk in idd). Bij een 17cm pols is imo de 36mm wel een goede combi.

Ja hoor duidelijk zat. Mijn vraag was; als ik had aangegeven dat m’n pols nou 17cm was geweest, zou er dan hetzelfde op gereageerd zijn? Let op BT :slightly_smiling_face: dit is geen aanval op je input, alleen maar een probeersel om te ontdekken of het getal (17cm) i.c.m. de foto een ander denk gevoel had op geleverd.

image

1 like

Ahhhh, ik zie het al. Een heel droog niet echt lekker koekje. :upside_down_face:

2 likes

Ik ben ff het spoor bijster met de maten. Wat ik begrijp is mijn DJ41 (maar) 39,7 mm?
Zie ook: DJ41 en OP39

En zijn de oudere DJ’s die 36 mm zouden zijn ook wat groter dan 36 mm? Weet iemand of er ergens een lijstje is met exacte diameters van de DJ’s?

Dat verschil is volgens mij kleiner dan die 3 mm…zie m’n post hierboven

Optisch bedrog?
Kijk en vergelijk…


1 like

Strange…:dan klopt de meting in de door mij aangehaalde topic niet. Zie de foto’s aldaar van de metingen

tenor

2 likes

Ik denk dat het kastformaat van de DateJust optisch perfect is ongeacht polsomtrek. (Uitzonderingen daargelaten)

Het is niet voor niets een klassieker in zijn oorspronkelijke 36mm.

Is bij mijn weten ook ontworpen met een 36mm kastformaat in het achterhoofd, en dat zie je terug.

Om een voorbeeld te geven.

Er zijn horloges die oorspronkelijk in een kleiner kastformaat op de markt kwamen, en door de vraag naar grotere modellen “opgepompt” zijn.

Soms zie je overduidelijk dat het ontwerp dan uit balans raakt.

De JLC Reverso is een goed voorbeeld.

Het origineel is ontworpen volgens the golden ratio.

De huidige versie heeft bijna dezelfde proporties.

VS de Grand Reverso.

Ik zou de 36mm kopen, niets vrouwelijks aan!

Maar dat is mijn persoonlijke voorkeur. :wink:

Succes met je keuze! :+1:

2 likes

Pfff, lekker belangrijk allemaal! De DJ41 staat je perfect, daar gaat het om.

Als 36 je beter had gestaan had je daar voor gekozen en ook nog eens €1000 bespaard op de aanschafkosten, het verschil tussen list 36 en 41

Als ik me niet vergis is dit de DJII (116334?). Dat is een wezenlijk ander horloge dan de DJ41 (126xxx) met andere maten. Ik ga er niet vanuit dat mijn eerdere metingen van de DJ41 volledig accuraat zijn, maar er is geen sprake van optisch bedrog; de verschillen tussen een OP39 en de DJ41 zijn kleiner dan de productnamen doen vermoeden.

1 like

Ah da’s de clou. Kennelijk 2 mm verschil tussen de DJ2 en de DJ41
#nicetoknow

1 like