De 3 klusketiers

Dat is niet zoals het is beschreven op de eigen site van Harwood.
bekijk de link en lees het goed door.
https://www.harwood-watches.com/en/home/index.html

Dan staat er een fout op het internet…
Ik heb zelf zo’n ding en open gemaakt.
Er is geen kroon alleen een tandwiel dat in de bezel grijpt, en de wijzers vooruit of achteruit kan verzetten.

In het midden staat wijzerverzet in z’n vrij dan zie je een rode stip in het venster.
Dan kan de automaat zijn werk doen om op te winden.
Er is geen enkele verbinding tussen de kroon en de opwindveer.

Ik het er twee gehad nu nog een over, beiden identiek uurwerk.

3 likes

Tja, helaas, ik ga er vanuit dat het bedrijf de juiste informatie vermeld.
Als dat niet het geval is, dan is het handig om contact met die club op te nemen en te vragen hoe het nu echt in elkaar zit. Ik heb uitsluitend vermeld wat ik uit hun informatie heb kunnen halen.
Het zij zo.

Het is toch duidelijk uit de foto af te leiden? André heeft het bij het juiste einde. Hij heeft letterlijk het hele uurwerk uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet. Jij niet. Jouw bron is een website. Vervolgens blijf je toch stug volhouden dat je gelijk hebt. Blijkbaar is het heel erg lastig om iemand die daadwerkelijk weet waar hij over praat serieus te nemen?

image

Rustaghhh

2 likes

Het internet staat vol met “fakenieuws” laten we ons daar maar niet druk om maken.

2 likes

Ik zou zeggen… Back to the Futurematic… Als 1 van de 3 klusketiers die, zeeeeer dankzij @vinwat een nu alleraardigst werkende Futurematic heeft weten te servicen, even een paar opmerkingen. Allereerst: kennis is leuk, maar ook in de haute horlogerie is er zoiets als ‘tacet knowledge’, ofwel - waarom kreeg ik soms een veer niet op zijn plaats, en vinwat, in ondersteuningsmodus, wel… Dat is weten op basis van een combi van kennis en ervaring. Belangrijk. Heb ik op andere vakgebieden, en, naar ik hoop, ooit in dit mooie ambacht. Maar, wat ik vooral zie is hoe een topic een naar patin krijgt. Climholland heeft onze ervaringen met verve opgetekend - tamelijk uniek, geweldige ervaring voor ons allen - met veel leuke reacties, maar als ik dan doorlees tot het laatst, dan verturft eea tot een wedstrijd waaraan niet alle deelnemers meer willen deelnemen, en waarbij aan het einde - in een inmiddels leeg veld, want hier heeft verder niemand zin in - zelfs op de man gespeeld wordt. Dewelke het veld al verlaten had, dus wat overblijft is een soort tackle in een leeg stadion: een mooie streep in het gras, maar verder alleen de eigen vuile broek. Ofwel - het is, mits met voldoende geld als inzet om de sfeer te compenseren, prima golfen of pokeren tegen sommige competitors (je kunt er zelfs bij het pokeren op rekenen dat er na een misslag enkele clubs het woud in propellorren), maar… gentlemen don’t play this way. Jammer dat leuke topics als dit op dit forum vaak plotseling met wat irratio als inzet gegijzeld worden… Waar het echt om gaat? Om die horloges, de dankzij ultieme begeleiding van Vinwat overwonnen tegenslagen en om de bijzondere en leerzame middagen die we daaraan besteed hebben. Et cetero censeo… dat, zo moge deze foto bewijzen van mijn toen nog enkele polsbewegingen verwijderd van halfvol-automatisch opgewonden exemplaar, deze Futurematic het grootst is.

12 likes

Dat is nou zo leuk aan dit forum! :sunglasses:
Hadden de klusketiers al enige ervaring in dit gepriegel?

2 likes

lasalle en climholland wel, ik wat minder… enkele workshops bij vinwat en met wisselende schades & successen, thuis wat uurwerken… het begint nu te komen!;>)

3 likes

Eindelijk nog eens een prachtig topic zonder gezaag over centen of dergelijke, gewoon over echte horlogepassie :ok_hand:
Bedankt voor het delen :+1:

6 likes

Wat een mooi topic!
@Climholland is naast een woord kunstenaar ook reuze handig samen met de andere klusketiers :joy::+1:. Heel
Leuk geschreven!

En super mooi resultaat! En niet de minste horloges om te servicen. :heart_eyes:

2 likes

Prachtig project, leuk beschreven; dank voor het delen, dat er nog maar vele projecten van de klusketiers mogen volgen :sunglasses::+1:

3 likes

@vouwfietser, beetje opletten hè als je de les gelezen wordt :wink:

3 likes

De foto bewijst dat je tevens een begaafde fotograaf bent, zo goed zelfs dat een oplettende lezer duidelijk ziet dat het uurwerk er niet helemaal uitgelijnd in de kast zit.
Het zij je vergeven, het resultaat m.b.t. de restauratie mag er zijn.

1 like

Fantastisch :heart_eyes:

:+1::+1::+1:

1 like

Erg… Ik ga 'm eens goed bekijken. Zal wel de gretigheid zijn geweest om 'm om de pols te doen… Ik hoop dat t de verrekening van de camera is…!

2 likes

Maar even de de kluis gehaald voor dit topic. Overigens ook te koop :wink:

7 likes

Erg mooi.
Maar Ik heb er al een :joy: :joy::+1:

7 likes

Thanks Jurk.