De Speedmaster van de toekomst?

Ik kwam een artikel tegen over een horloge dat in mijn ogen wel eens tot de Speedmaster van de toekomst zou kunnen uitgroeien.
Wat een adembenemend design!

https://www.yankodesign.com/2019/06/23/the-odyssey-watchs-vanishing-chronograph-dials-showcase-the-passage-of-time-in-a-space-inspired-theme/

16 likes

Hmm…gaaf ding wel! :+1::smiley:

17 likes

Nou…

:stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Heb normaal niks met chrono’s maar deze is wel erg begeerlijk!

2 likes

Idd een aparte verschijning, mooi horloge

1 like

Die subdials vind ik echt een gaaf idee. Of het een speedmaster gaat vervangen is een beetje afhankelijk of het de ruimte ingaat, maar qua ontwerp vind ik het stukken interessanter.

1 like

Heeft wel wat eigens. Maar niet mijn smaak. De verhoudingen kloppen imo ook niet. Minuscule pushers (of gigantische kast?). Te brede bracelet, en dan zonder taper. Ontsproten uit de designerwereld, niet uit de horlogewereld. De wijzers zijn op lengte, dat dan weer wel.

Ook niet perfect (die day-date o.a.), maar beter:

Nou. Nee. :slightly_smiling_face:

6 likes

heel gaaf!

2 likes

Mooi ontwerp! Verwacht alleen niet dat t de speedmaster van de toekomst zal zijn, gok dat Elon een smartwatch met een tesla logo om de pols gaat plaatsen van toekomstige ruimtereizigers…

2 likes

zeker gaaf! Alleen het lijkt dat hier alleen ontwerpers achter zitten en geen technische club.

In de exploded vieuw zie je namelijk niks van de chrono functie terug. Verder onderdelen die op de verkeerde diepte staan. Pusher inkepingen zitten wel in het de hoofd platina, echter ook niks op aangesloten, wijzerplaat assen passen niet in het uurwerk op de daar voor aangegeven plaatsten. Ik ben erg benieuwd of ze dit ontwerp gaan realiseren!

14 likes

Bedoel je dat NASA het gaat gebruiken voor missies? Want dat is toch wel een beetje de Speedmaster claim to fame. Dat en het feit dat het een populair ontwerp is dat al die jaren ongewijzigd is gebleven.

Ik vind hem wel iets hebben. Vooral die cirkel afwerking op de wijzerplaat is mooi. Simpel idee en ik kan mij niet direct herinneren het eerder te hebben gezien. Maar ik vind hem bijvoorbeeld niet mooier dan de Junghans hierboven. Not even close. Te Smartwatch achtig qua ontwerp.

1 like

Omega Spppeeeeedmaster die kun je niet vervangen te legendarisch een icoon prachtig, naar MIJN mening kan hij er niet aan tippen.
Als er Fossil op had gestaan had ik het ook geloofd. Maar over smaak valt niet te twisten misschien zit IK er wel naast. Maar goed IK vind hem niet zo mooi als de speedy.

3 likes

Leuk idee, kekke renders, maar dit wordt niets.

Doet u mij maar een Ressence

3 likes

#metoo

Anders maar niet mooi en vooral vanuit design oogpunt gemaakt dus ik sluit me aan bij @Hieronimus en @stefanketelaars in deze.

Maar speedmaster van de toekomst? Nope, not a chance.

Edit: het is net of ik naar een macrofoto van een blauwe golfbal zit te kijken met die rare deuken.

1 like

De Speedmaster van de toekomst, yeah right :joy:

1 like

Helemaal mee eens, een Speedmaster is uniek.
Maar de manier waarop de sub dials de voortgang weergeven vind ik voor het eerst sinds lang weer eens een nieuwe invalshoek. En een totaal nieuwe invalshoek is soms de basis voor een nieuwe legende.
Eerst de productieversie maar eens afwachten.

Die kende ik niet. Ook heel vernieuwend. Prachtig.

1 like

+1!

1 like

Ik zie hier geen tig limiteds van verschijnen.:face_with_monocle:

1 like

Denk niet dat dit een nieuwe Speedmaster wordt maar ik vind hem wel tof.
Wat moet dat kosten? Andere horloges van hun kosten maar tussen de 100 en 150 USD.

Edit: er is een shop, maar die pagina ligt eruit.
https://www.ckie.com/?ref=sid
Via de shop op hun eigen site is ie niet te koop blijkbaar.

2 likes