De zomertijd gaat zondag 31 maart 2024 in: gaat de klok vooruit of achteruit?

Wat ik doe is een aantal timers en klokken op zaterdagavond op de zomertijd instellen.

https://www.ad.nl/gezond/zomertijd-2024-klok-verzetten~a5788d46/

De keuken klok, de oven klok, onze Meister Singer woonkamer klok, de slaapkamer klok, de timers in de schuur.

Aan mijn horloges doe ik niks. De tijd en datum stel ik in als ik een horloge ga dragen.

Wat doe jij met de zomertijd en je klokken en horloges? Wanneer?

4 likes

Idem.

1 like

Hoelaat?

1 like

Waarom twee (off)topics over dit niet per se horlogegerelateerde onderwerp … :thinking:

Hier liep ook al een draadje wat vandaag weer wakker is geworden:

3 likes

Wekker zetten en draaien! Flink draaien aan alle horloges!

Ach joh. :peace_symbol: :grin: Dit komt elk jaar 2 keer terug, paar dagen lang.

1 like

Ik zie het nu, een oud topic herleeft.

Heb ik niet gezien.

Mijn excuses @junior .

2 likes

controlling-laugh-laughing

Excuses zijn nergens voor nodig hoor!
Vind alleen wel dat als iemand een topic opent dat het goed is om vooraf even te kijken of het niet al bestaat. Iedereen is tegenwoordig ontzettend gretig om ‘de eerste’ te zijn maar vaak blijkt dat iemand anders echt al eerder was … :beers: :sunglasses:

1 like

Hij wist het heus wel, dat topic is gemaakt door een van zijn andere alters hier. Deze is inmiddels al geschorst net als Jumper en de rest

4 likes

Wachten tot het over gaat…

4 likes

Klikken

6 likes

Haha, klassieker!

spit-take-laughing

Maar goed, slapen we nou een uur langer of korter … :thinking:

1 like

Fijn! Eindelijk een topic met échte toegevoegde waarde. Hier gaat de doorgewinterde horlogeliefhebber van smullen.

2 likes

Ik ga sowieso langer slapen, want het is weekend

3 likes

Hoe ik het, zonder dollen, herinner of de klok vooruit of achteruit moet is met het liedje One Day Fly van Kopspijkers.

“Als je maar één dag hebt en het wordt net zomertijd, dan heb je een uurtje langer KORTER! Ja, nou ben ik het weer kwijt.”

1 like

Ik stel ze allemaal goed als ik ga slapen. Dus niet als ik opsta.

Als je geen leuk werk hebt, zou je de tijd (normaal dus op maandag) zodra je begint met werken deze pas een uur naar voren zetten. Zo is je eerste werkdag iets korter :joy::joy:

Maar ja. Daar heb ik gelukkig geen last van :sunglasses:

3 likes

Mijn vrouw heeft nachtdienst en verheugd zich morgen op een uur korter werken, maar dat betekent voor mij een uur korter slapen, want ik zwaai haar morgenavond uit om 22.30 uur, waarna ik de wekker (en m’n Speedmaster) een uur vooruit zet en slapen ga.
Op eerste Paasdag ‘s morgens moet ik nl. werken, de wekker staat dan om 6.30 uur.

Dus als ik alles goed heb begrepen gaat de klok op 31 maart vooruit😀

2 likes

Voorjaar = Vooruit

Geen dank.

7 likes

afbeelding

1 like