Dilemma - keuze vint. Rolex, Speedmaster, nieuwe Tudor BB 58

Houston…Tranquility Base here.
The eagle has landed.

:sunglasses:

2 likes

Blijven uiteraard alle 3 geweldige horloges! Miskoop zal het zeker voor mij ook niet worden :slight_smile:
Heb altijd iets gehad met een 14060 en dan mogelijk uit mijn geboortejaar 1993, wat dus lastig blijkt (voor een acceptabele prijs en staat). De 14060 is niet echt de meest dure sub maar zou dan wel iets specifieks zoeken.
De BB58 in het blauwe gedeelte twijfel ik al meerdere malen over maar voor mij langsgaan in Groningen om te bekijken en later tot de conclusie komen dat het toch niet iets voor mij is :wink: Misschien binnenkort maar eens ergens binnen stappen waar ik alle drie kan passen.

Ik geef je 100% gelijk daarin, vind de BB58 ook vele malen mooier dan eender welke andere Tudor sub.

De verwachtingen van de nieuwe Tudor gaan uit van een Sub gelijkend op de 79090 dus ben eigenlijk wel benieuwd.

1 like

Ergens in het midden afspreken is geen probleem natuurlijk :wink::wink:

Zaterdag ben ik in het midden van het land btw :wink:

3 likes

Zit nogal wat prijsverschil in je keuzes. Zou ze in ieder geval eerst allemaal gaan passen.

Speedmaster :white_check_mark:
Tudor blackbay :white_check_mark:
Rolex submariner no date “still dreaming”

Speedmaster vorig jaar verkocht, daarvoor een Tudor blackbay blue gekocht. Die mag plek gaan maken voor de sub no date.

Heel benieuwd of je in Groningen een vintage submariner kunt passen :joy:

Rolex !
Met die andere 2 is niks mis mee.

Mee eens!

Overigens vind ik de Speedmaster erg interessant, maar heb er meerdere om gehad (vintage en nieuwer) maar de vonk sloeg nooit over.

1 like

Gezellig. Moet ik 'm meenemen naar de winkel? :see_no_evil::joy:

1 like

Ik zou voor de BB58 (of stiekem ook de Oris 65) gaan. Het retro design met iets kleinere afmetingen maakt dit voor mij het meest aantrekkelijke pakket. Ik denk dat bij Baselworld er wel nieuwere varianten gepresenteerd gaan worden dus dat is het wachten misschien waard.

De Submariner is een geweldig horloge, maar ook vrij saai (yeah, I said it). Dat is ook de reden waarom ik de mijne verkocht heb.

2 likes

1 like

De BB is wel een stuk dikker dan een Sub, wat het draagcomfort bij mij doet verminderen…

De reeds geopperde Rolex 5513 is echt topper op vintagegebied. De prijzen van de keuzes liggen best wel uiteen. Dus misschien dat de prijs je keuze een beetje stuurt.

Euh, een BB58 is slechts 11mm dik.

2 likes

De BB wel, maar de BB58 is toch een stukje minder hoog.

Comparison between the Tudor 58 below and an original 1950th Rolex 6538 Big Crown on top, pic: bulangandsons


Comparison between the 1950th Rolex 6538 Big Crown on left and new Tudor BB58 at the right, pic: bulangandsons

4 likes

Let er wel op, dat tussen presenteren en daadwerkelijk bij de AD’s te verkrijgen zijn meestal nog al wat tijd tussen gaat zitten ( half jaar/ driekwart jaar). Gewoon NU kopen kopen kopen. :upside_down_face:

2 likes

:rofl::rofl::rofl:

Het bericht waar ik op reageerde stond BB, geen BB58. Die is inderdaad dunner…

In dit topic gaat het eigenlijk over de BB58, daar zal ErikST ook wel naar verwezen hebben :wink: