Dilemma - keuze vint. Rolex, Speedmaster, nieuwe Tudor BB 58

Dan heb ik niks gezegd :zipper_mouth_face::wink:

2 likes

Ben inderdaad wel erg benieuwd, het is ook niet dat ik hem morgen wil hebben.

Hopende uiteraard dat wanneer er een tudor sub weer komt dat je niet nummertje 2.000 op de wachtlijst bent en hem over 2 jaar mag ophalen :wink: of tegen een dikke premium bij een grijze handelaar kan kopen.

1 like

Onze date komt nog lieverd😘
Mot naar Bilthoven zaterdag. Af en toe moet je even naar oma hè :wink:

1 like

Op staal:

Mocht je willen bandenswappen, dan een Speedmaster Pro:

Snowflake:

:face_vomiting:

6 likes

image

3 likes

Alledrie :fire:

Sowieso Rolex met mooie patina of Een speedmaster met patina maar die zijn te duur vind ik.

1.Geen van bovenstaande
2. Sub
3. BB58
4. Speedy

1 like

Ze kunnen toch allemaal op pannenkoeken/godzillaleren straps

Haha nee, de enige bandenswapper van de 3 is toch de speedy en mijn interesse in de speedy is behoorlijk verdwenen,…

Hoewel,… Een leuke broad arrow zoals de jouwe!, dat gaat nog goed!

1 like

Iets andere volgorde, maar nummer 1 is bij mij hetzefde:

1. Geen van bovenstaande
2. BB58
3. Speedy
4. Sub

Ter motivatie van mijn eerste keuze, “neem eens wat anders dan het mainstream geneuzel” :wink: zoals een mooie Sinn etc.

Jaja, ik weet het ik heb met mijn Seamaster ook een saai allemans klokkie! :sunglasses:

2 likes

Een nieuwe Tudor een beetje zonde van je geld toch? Zeker als je een vintage sub kunt kopen? Zou persoonlijk voor een vintage Tudor en een ander leuk klokje kiezen!

1 like

Een nieuwe auto kopen is ook zonde van je geld en toen doen we het. Ik snap het ‘geld argument’ niet altijd. Als iets mooi is, je wil het dragen etc. maakt een beetje afschrijving dan uit? Nee toch! Althans bij mij niet hoor… overigens moet je wel altijd korting vragen, ook bij de auto. :wink:

1 like

Ik snap het argument eerlijk gezegd ook niet. Rolex en Tudor zitten in dezelfde papieren volgens de boekhouding, maar daar houdt het toch wel op. Dat is hetzelfde zeggen dat je beter een Bulova koopt in plaats van een Citizen.

Als geld 0 issue was had hij de vraag hier niet hoeven te stellen toch? Dan had ik ze iig alle drie nieuw gekocht!

Maar uiteindelijk is het iets persoonlijks, als kado zou ik zoiets zeker nieuw kopen, maar zelf geef ik er minder om zolang het op staal is.

Sinn is niet voor mij weggelegd, geen feeling met die klokjes.

Het wordt ook niet een ‘one piece collection’.

1 like

Geen idee. Misschien vind TS ze alledrie wel erg mooi maar wil hij er maar eentje kopen en vraagt 'ie zich af: Welke? :sunglasses: Maar hé, de vraag kan best financieel gedreven zijn in welke geval ik nog steeds van mening blijf dat je iets moet kopen omdat je het mooi vind en niet vanwege een eventuele afschrijving. Da’s mijn mening.

1 like

True, daar sta ik 100% achter, gelukkig bestaan die meestal ook gebruikt :slight_smile:

Leuk dilemma. :slight_smile:

Eerst passen lijkt sowieso een verstandige zet.

Daarna kun je jezelf afvragen of je überhaupt vintage wil dragen. Het is toch net even wat kwetsbaarder dan een modern horloge. Plexy krast snel, de horloges zijn niet waterdicht, de onderdelen zijn lastig(er) te vervangen en je zult je huiswerk moeten doen voordat je een aankoop doet.

Succes!

2 likes

Welke vind je nu het leukst / kun je nu gunstig bemachtigen ? De één sluit de ander niet uit … die volgt later wel ! Blijft altijd wel iets te dromen :grin:

Alle drie kun je prima naast elkaar hebben tenslotte.