Diver 39/40mm

Revue thommen diver :wink:

Kwaliteit valt me altijd een beetje tegen als ik een Oris vast heb. De case is prima, maar de bracelets… meh.

1 like

Moet ook niet op staal…op de Tropic rubberen band is de combi.

1 like

Ik vind het wel altijd een minpunt.

Je kunt zelf altijd kiezen om er een goeie aftermarket strap op te zetten… maar een goede stalen aftermarket band is toch zeldzaam.

Draag horloges zelf toch ook graag op staal… of heb die keuze. De bracelet is ook weer niet afschuwelijk van Oris.

2 likes


Toch echt een heel fijn horloge, super fijne maat, grove rand herken ik niet, wijzers vind ik mooi, veel waar voor zijn geld :wink:

1 like

Deze hebben geen pijl wijzer, 40mm, ongeveer 1200€

Seiko SPB143, SPB 145, SPB147 & SPB149

800 euro is budget :roll_eyes:

1 like

Ik vind dit met afstand de mooiste optie in dit segment (en best wel een stukje daarboven). Of een Meraud Bonaire, die hier erg op lijkt. Wel allebei redelijk vintage qua voorkomen.

Als je iets zoekt met een modernere look (wat meer zoals de Sub) misschien iets uit de Unimatic U1 serie?

Succes!

1 like

Ik adviseer de halios seaforth. Kijk even niet naar deze kleur, verder is er ook hemelsblauw, oranje, grijs, zwart en blauw als plaat, met wel/geen datum, geen/metalen/glazen bezel. Past ook mooi in het budget en heeft een ETA 2824 uurwerk .

7 likes

Of deze👌

moet tweedehands zeker binnen budget te doen zijn.

1 like

Kijk ook eens bij NTH, bijv. de Näcken (heb zelf de blauwe) en Amphion. Erg mooie horloges voor een nette prijs. Check ook de reviews online.

Collectie te zien op https://www.seriouswatches.com/collections/nth

1 like

Die gele! :heart_eyes:

Ik vind de halios seaforth erg gaaf, maar deze zijn niet meer nieuw te verkrijgen toch?

Ik zoek me suf, maar om een mooie sunburst blue met stainless ring te vinden voor een schappelijke prijs (niet die Ebay idioten die ze voor 1200-1700 aanbieden)…ze zijn redelijk fokking zeldzaam.

Grijp je kans op watchpatrol.net

En nog een:

De eerste in Zwitserland, de andere in de :us:, maar willen beiden wel verzenden naar nl.

1 like

Nee maar tweedehands is er redelijk veel aanbod. Zie websites watchrecon of watchpatrol. Soms voor idiote 1000+ prijzen. Naar mijn idee is een prijs tot 750 redelijk.

Thanks, al ben ik geen lid op WUS, en zou zoiets niet via bank overschrijving (0 protection) willen betalen en die Zwitser accepteert geen Paypal van niet-leden…

Zeker🙂, ik heb zowel een Steinhart en een Ginault gehad en kan je verklappen dat het beide fijne en nette horloges zijn. Maar qua gevoel doen ze voor mij onder voor de horloges van NTH. Een behoorlijk aantal NTH modellen hebben echt wat eigens en een fijn formaat van 40/47.5/11.5.

Mijn favoriet is de Amphion Vintage Gilt (met of zonder date) en met een prijs onder de €700,- binnen je budget;

5 likes

Er zijn hier wel WUS leden dacht ik…wellicht kunnen die een handje helpen? @anyone?

Die Amerikaanse (had lichtjes voorkeur vanwege de extra Ginault bracelet en date-window) was al 3 maart verkocht op WUS zelf zag ik.
https://forums.watchuseek.com/f29/fso-halios-seaforth-abyss-blue-5139877.html
EDIT: de Zwitserse was ook al verkocht.
https://forums.watchuseek.com/f29/fs-halios-seaforth-v-1-blue-sunburst-steel-12h-bezel-5146149.html

Ik denk dat Watchpatrol niet helemaal up to date is.
Maar goed, het heeft allemaal niet zo’n haast, zeker nu ik een aantal alternatieven die net een fractie kleiner en een stuk betaalbaarder zijn, zoals de Traska Freediver.
De Traska spreekt me sowieso erg aan vanwege die anti-kras-coating, unieke inlays en wijzer-vormen.

1 like