Doxa only

Cool! Weer wat geleerd!
Thanks!

En vooral het concept chrono voor totale elapsed dive time, en de ring voor duur per diepte en dus decompressietijden. Die was nieuw voor me. Vet!

2 likes

Gisteren m’n eerste Doxa opgehaald. Wat een apparaat…

22 likes

Ja ze zijn apart hé Maar wel Mooi!

8 likes

Wil de nieuwe eigenaar van de Doxa van @koekoek zich even melden hier…

Als je hem dan voor mijn neus weg koopt (wat je goed recht is), wil ik hem wel graag zien hier :nerd_face:

9 likes

:sob:. Ik was t niet.

1 like

Was het deze niet? Staat er een in het topic.
Het Grote Incoming topic (deel 3) van Erik11

Die van koekoek was denk ik die afgekaaide stranddoxa?

2 likes

O die. Onbegrijpelijk dat die nog geld opleverde. Maar ja ik ben niet zo van het afgeleefde…

2 likes

Uurwerk was vernieuwd. Enige wat je hooguit zou kunnen doen is het glaasje vervangen en je hebt een horloge van een paar K. Opzicht geen slechte prijs geweest.

1 like

Daardoor vond om ik hem juist super cool!

Nou buiten het glas was ie de wijzerplaat toch ook aardig naar de klote…Eh ik bedoel gepatineerd…
Ieder zijn ding hoor maar ik kan er niet warm voor lopen…

5 likes

Mooi zijn ze he? Geweldige vintage look maar toch hagelnieuw…
Groeten van zijn blauwe broer.
2f2d52bdfe77c0a2cfee3172e6710440242f3f97_1_281x500

5 likes

Eigenlijk is de Turtle voor mij de reden om geen Doxa te kopen. Hoe zit het met alle verschillen in de kwaliteit?

2 likes

Tja, Doxa is natuurlijk geen seiko maar ik houd wel van een beetje charme en karakter😉.
Nee gekheid, ik heb nog nooit een seiko van een gelijkwaardige prijs in mijn handen gehad dus daar kan ik niet over meepraten.
De kwaliteit van mijn Doxa vind ik persoonlijk erg goed en ik vind

t het gewoon een erg mooi model maar das een kwestie van smaak lijkt me😊

7 likes

Nog een domed glaasje en hij is af

1 like

De Doxa:

Reissue van een iconische duiker uit 1969.
Kwaliteit van de band met glide verstelling in de clasp is geweldig.

De Turtle is verder een prima horloge maar qua afwerking wint de Doxa het met en hele grote voorsprong.

Kijk eens naar de reissues van het Turtlemerk. Die prijzen zijn bizar. Voor onder de 2K heb je een icoon in handen van een merk dat alleen bekend is bij de “kenners”.

3 likes

Beide gewoon erg goed, maar toch weer anders :wink: Doxa heeft wel een betere afwerking

8 likes

Ik heb zelf een Turtle Pepsi J versie die qua uitlijning echt top is, maar de kastvorm en dat het beide duikers zijn is eigenlijk waar de vergelijking ophoudt.

Ik heb een Doxa 1200T als vergelijkingsmateriaal gebruikt.

Doxa is echt beter afgewerkt hoor. Zoals het hoort voor dat geld. Alleen de high end limited Turtle reissues van duizenden euro’s kunnen Doxa in de schaduw zetten als we het over kwaliteit hebben.

3 likes

Hier gespot:
https://www.instagram.com/p/CB3WE5snU2a/?igshid=f4alk4c1n9px

2 likes

XxoF heeft al jaren een neus voor koopjes :ok_hand:t4:

1 like