Drie ouwetjes! De moeite waard?

Had net even twee horloges in handen die eigenlijk al een hele tijd liggen te wachten op een besluit mijnerzijds.

Ik wil ze eigenlijk wel laten ‘restaureren’ door een kundige horlogemaker/restaurateur en de uurwerken laten servicen, zodat ze weer lekker lopen en er een beetje lekkerder uitzien voor zover nodig. Alleen voor het gevoel, want ze dragen gaat niet meer gebeuren. Wegdoen ook trouwens niet. Zijn een soort van opa’s klokkies, je kent het wel … :sunglasses:

Een oude Rolex Oyster Date (incl. riveted band, die op zich nog wel aardig is):

Een LeCoutre Futurematic. Hoe ik dat weet? Staat op de wijzerplaat. :wink: … hoort een lederen band bij, die is inmiddels aardig ‘vergaan’.

Oh enne onlangs kwam ik ook weer mijn favoriete zakhorloge tegen, een Buler.

Zag er eentje geveild via Catadinges. Het ding is financieel gezien geen drol meer waard. Maar zoals altijd met ouwe troep, voor mij wél! De grote vraag is ook hier, loont het wel?

Wat vinden jullie van dit trio? Opknappen of wegleggen …

10 likes

In ere herstellen en op de juiste gelegenheden dragen!
Zonde om weg te leggen

5 likes

Ooh die le Coultre :heart_eyes: Antwoord op je vraag laat ik over aan leden die weten waar ze het over hebben. Volgens mij zijn beide horloges het financieel waard om ze iig technisch in orde te maken.

3 likes

Ik zeg restaureren, zeker gezien de emotionele waarde :wink:

1 like

Ik vermoed van wel.
Het zakhorloge denk ik niet, maar ja … soms moet je het even nemen zoals het is. :slight_smile:

1 like

Restaureren!
Klinkt als horloges met een emotionele waarde

Voor de futurematic moet je @vinwat hebben onze resident JLC expert en horlogemaker

2 likes

Mooie rolex .

1 like

Zou die jlc en rolex zeker laten opknappen, als de prijs een beetje te doen is .

1 like

De rolex en LC zijn zeker de moeite waard wat betreft waarde van het onderliggende. Wat sowieso geldt: je investeert met een restauratiebeurt vooral in je eigen plezier, dus als het prijskaartje niet te gortig is en je het geld kunt missen, zou ik ze alle drie op laten knappen. Je zal niet elke euro die je aan restauratie besteedt 1 op 1 “terugverdienen”, maar aan je post te zien is het je daar ook niet om te doen. Ik zou zeggen: laat ze opknappen en ga ze weer dragen! :smiley:

1 like

Absoluut in ere herstellen en zeker af en toe dragen :ok_hand::ok_hand:. Gewoon prachtig :heart_eyes:

1 like

De Rollie doe ik wel. :wink: Koen kan dat ook heel goed.

2 likes

Klopt. Maar het moet toch rationeel ook wel een beetje te verantwoorden zijn. Een reparatie van 1000 euro voor een horloge van 100 is mij zelfs te gek. :wink:

Ik ga er binnenkort eens mee op stap, kijken hoeveel ik opzij moet leggen wil ze alledrie weer gerestaureerd hebben. Daar heb ik eigenlijk toch wel zin in, als ze zo eens bekijk.

Zag ik. Wat een gaaf topic was dat. Ben 'm alleen kwijt. Is die verwijderd?

1 like

:joy::+1::+1:

1 like

Die Buler (zakhorloge) gaat me niet veel meer dan 100 euro opleveren hoor, althans als ik zo eens rondkijk. Paar tientjes, hooguit. Maar goed, ik wil toch kijken wat het me gaat kosten dat ding op te laten knappen. Als was het maar alleen het uurwerk. Hij loopt nog, maar ik ben gewaarschuwd dat ik hem beter toch even onder handen kan laten nemen. Vandaar.

Als je het mij vraagt, laten restaureren en dragen. Dat dragen misschien niet dagelijks, maar wel met gelegenheden en zeker eens per maand. Anders is het de restauratie niet waard, want de olie droogt dan op en kun je het over een tijdje opnieuw laten doen.

Als je ze niet wilt dragen, lekker laten zoals ze zijn. De herinnering blijft.

2 likes

Is verplaatst naar de groene afdeling:


:slightly_smiling_face:

2 likes

Ah, logisch ook.
Die afdeling staat bij mij negeren, vandaar dat ik 'm kwijt was. :wink:

1 like

Opknappen! En dan dragen :sunglasses:

1 like

Ik dacht bij het lezen van de titel: daar komen een paar oudjes zoals mijn Pontiac. Komt ie met een Rollie en een Le Coultre aanzetten :joy:
Eenvoudig: restaureren als je het kan missen en dragen bij gelegenheid. Doe ik met mijn Pontiac ook en merk dat ik hem vaker omheb dan ik had gedacht. Gewoon leuk die oude meuk :ok_hand:

3 likes

Die Rolex!! Super mooi!

Ik zou niet inzien waarom niet :heart_eyes:

1 like