Drie ouwetjes! De moeite waard?

De Rollie doe ik wel. :wink: Koen kan dat ook heel goed.

2 likes

Klopt. Maar het moet toch rationeel ook wel een beetje te verantwoorden zijn. Een reparatie van 1000 euro voor een horloge van 100 is mij zelfs te gek. :wink:

Ik ga er binnenkort eens mee op stap, kijken hoeveel ik opzij moet leggen wil ze alledrie weer gerestaureerd hebben. Daar heb ik eigenlijk toch wel zin in, als ze zo eens bekijk.

Zag ik. Wat een gaaf topic was dat. Ben 'm alleen kwijt. Is die verwijderd?

1 like

:joy::+1::+1:

1 like

Die Buler (zakhorloge) gaat me niet veel meer dan 100 euro opleveren hoor, althans als ik zo eens rondkijk. Paar tientjes, hooguit. Maar goed, ik wil toch kijken wat het me gaat kosten dat ding op te laten knappen. Als was het maar alleen het uurwerk. Hij loopt nog, maar ik ben gewaarschuwd dat ik hem beter toch even onder handen kan laten nemen. Vandaar.

Als je het mij vraagt, laten restaureren en dragen. Dat dragen misschien niet dagelijks, maar wel met gelegenheden en zeker eens per maand. Anders is het de restauratie niet waard, want de olie droogt dan op en kun je het over een tijdje opnieuw laten doen.

Als je ze niet wilt dragen, lekker laten zoals ze zijn. De herinnering blijft.

2 likes

Is verplaatst naar de groene afdeling:


:slightly_smiling_face:

2 likes

Ah, logisch ook.
Die afdeling staat bij mij negeren, vandaar dat ik 'm kwijt was. :wink:

1 like

Opknappen! En dan dragen :sunglasses:

1 like

Ik dacht bij het lezen van de titel: daar komen een paar oudjes zoals mijn Pontiac. Komt ie met een Rollie en een Le Coultre aanzetten :joy:
Eenvoudig: restaureren als je het kan missen en dragen bij gelegenheid. Doe ik met mijn Pontiac ook en merk dat ik hem vaker omheb dan ik had gedacht. Gewoon leuk die oude meuk :ok_hand:

3 likes

Die Rolex!! Super mooi!

Ik zou niet inzien waarom niet :heart_eyes:

1 like

Staat in het Rolex-reservaat denk ik. :slightly_smiling_face:

1 like

Bandje van de Lex er ook even bijgepakt.
Is nog in prima staat, valt me 100% mee eigenlijk! Moet wel even schoongemaakt worden. Is een ‘geveerd’ bandje, kan hem nog uittrekken tot volle lengte en hij sluit daarna ook weer goed aan.

Het zijn wel old skool afmetingen hoor, 34mm volgens mij.
Dat is mij een tikje te klein. Komt nog wel … :wink:

Klopt, daardoor was ik hem kwijt. :sunglasses:

2 likes

Oké dat is wel aan de kleine kant idd… maar toch. Zo af en toe een switch is ook prima toch :blush:

1 like

Zeker anno 2020, … 100 jaar geleden was 't een herenmaat, nu is het een kindermaatje. :wink:

2 likes

Opknappen en regelmatig dragen en van genieten. Zijn ze zeker waard.

1 like

Kan het niet beter verwoorden :ok_hand:t4:

2 likes

Prachtig, die LC Die is zeker de moeite.

1 like

Die Rolex is toch wel een mooie vintage zeg. Die verdient het om gerestaureerd en gedragen te worden en dat geldt voor de Le Coultre ook :+1:

Ik weet niet wat je polsmaat is maar dat went best snel hoor. In het begin was mijn 34 Air-King wel even wennen, nu draag ik 'm steeds vaker ook gewoon bij minder formele gelegenheden. Als ik nu min Tudor BB 36 omdoe voelt dat juist weer heel groot :slight_smile:

dat rode detail op die LeCoultre :heart_eyes:. Die is het zeker waard om op te knappen!!