Droomhorloge

Omdat ik nu een jaar gestopt ben met roken (en goed gespaard heb) had ik me voorgenomen om mn
absolute droomhorloge te kopen. De Sinn 140 St S SZ01 (zie foto) Deze kost nieuw net geen 4000 euro.
Echter, net voordat ik wilde bestellen dacht ik: toch even kijken wat er nog te koop is voor dat geld…
Dat was dus 3 weken geleden, en ik ben nog steeds aan het kijken… aan het zwalpen zeg maar :smiley:
Ik heb nooit gekeken in deze prijsklasse en besef nu dat met goed zoeken zowat alles te vinden is voor deze prijs…

Wat zegt het forum:

  • Is dit horloge het geld waard?
  • Zijn er betere Toolwatches te koop voor deze prijs?

Als dit je droomhorloge is zou ik hiervoor gaan. Maar er is heel veel te vinden met dit budget…en daar heb je niet naartoe gespaard.

Mijn keuze is een 16570, die ook binnen jouw budget valt.
[URL=http://s1101.photobucket.com/user/trebz1/media/26B444D3-5896-4E1B-A7A1-595BDA72957C_zpsjfjnmrsm.jpg.html][/URL]

2 likes

Volgens mij moet je dat nooit hier vragen, maar doen wat je zelf wilt. De enige mits, is als er een kans is dat je er weer snel van af wilt, dan is hoe populairder hoe beter. Sinn’s zijn hooggewaardeerd, maar niet noodzakelijker wijze populair hier, zeker niet in deze prijsklasse. Maar m.i. zijn ze het waard.

Het is een pracht horloge. De centrale minutenteller van de chronograaf is natuurlijk redelijk uniek (nu de Lemania 5100 niet meer bestaat). Ik heb het horloge in levende lijve gezien en het straalt onvoorwaardelijke gründlichkeit en kwaliteit uit. Het is natuurlijk redelijk groot & de jaren '70 stijl moet je aanstaan, maar als dat zo is, gewoon doen. Oren dichtstoppen en je niet daar anderen laten tegenhouden.

Voor dit budget is er erg veel leuks te krijgen

Deze Sinn is hierbij in ieder geval een originele keuze! Persoonlijk zou ik zelf eerder bij de ‘bekendere’ gaan kijken, maar als afschrijving/ flipperen niet mee speelt lekker voor je initiele keuze gaan!

1 like

+1 voor dit.

1 like

En als ik toch een poging mag wagen :wink:

http://cdn.fratellowatches.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/DSC_9053.jpg

5 likes

Als je van plan bent om de Sinn te houden, is dit een heel originele keuze en zou ik vooral mijn hart volgen. Zie ook het topic op het forum over de grails.
4000,00 euro is een heel serieus bedrag, waarvoor veel ander moois te koop is. De prijs van de Sinn is, zoals al eerder werd aangegeven, komt in de buurt van Rolex. Rolex behoudt vreemd genoeg zijn waarde, of wordt zelfs meer waard. Sinn zit ook in de lift qua prijs, maar ik vermoed dat je bij dit model bij inruil toch een rekening gepresenteerd krijgt. Zoals gezegd, de Sinn is origineel en technisch TOP. De kleur van het horloge valt echter niet bij iedereen in de smaak en omdat het al een bijzonderheid is qua prijs, vermoed ik dat de eventuele inruil flink geld gaat kosten.

Just my two cents

Das een mooie, maar de originele versie is net wat mooier en vriendelijker geprijsd. Geen ‘opgeplakte’ date:

Dit is 'm:
http://www.omegawatches.com/fileadmin/templates/pp/sm-mark-ii_assets/img/markii-old.png

Daarentegen heeft deze wel een auto co-axial uurwerk, saffier kristal en moderne lume… Het blijft gewoon lastig, maar bij de originele houd je wel nog geld over voor een volgende aankoop :wink:

@Bob: [quote=“bob2, post:1, topic:47875”]
…net voordat ik wilde bestellen…
[/quote]
Ik kan op de vragen die je stelt geen antwoord geven. Wel wil ik mijn eerste gedachte geven toen ik de zin las die ik quote: “Toch niet via Internet bestellen?” Dit lijkt me echt iets om bij een juwelier te halen; eerst nog eens om de pols hebben voor je 4000 Euro neerlegt.

Erg mooi horloge trouwens!

Mooi horloge de Sinn. Zoals velen al zeggen. de keuze moet je zelf maken. Wellicht is de Pelagos van Tudor een mooi alternatief; Hou je nog geld over ook… althans de 25500TN. Het nieuwe model kost ietsje meer…maar ik verwacht wel iop of onder je budget. Over toolwatch gesproken… :smile:
Rolex Submariner vindt ik persoonlijk ook erg mooi maar vrees dat je dat niet red met 4.000 EUR.

Ik ben het met @Tempus_Fugit eens.

Voor de €4000 is een hoop te krijgen, de Tudor Pelagos zou mij voor dit bedrag het meest aanspreken ( maar dat is persoonlijk, het is en blijft jou keuze ) , ik denk dat dit ooit wel een collector wordt, met name het eerste model.
Een Rolex is voor rond dat bedrag ( wellicht iets meer bijleggen ) haalbaar, en behoud redelijk goed waarde.

Standaardreacties op HF:

  1. Koop een Rolex (die zijn waardevaster)
  2. Koop een Black Bay (want zijn ook mooi & familie van Rolex)
  3. Koop een Omega chronograaf

Antwoord 3 heeft nog enige relevantie. Wel jammer dat die geen centrale minutenteller heeft…

Kortom, doe wat je zelf wil. Gewoon de Sinn.

@Buster: Er is geen Nederlandse juwelier die Sinn voert. Gewoon ritje naar Frankfurt of Prün.

2 likes

Toolwatch van Sinn in fantastisch! Laat je niet gek maken en doe wat je hart je ingeeft.

Sinn is zalig. En al zeker die 70s styling. Heb je al eens naar Tutima gekeken ook?

Echter kan je voor een fractie van je budget wss een vintage Lemania 5100 krijgen.

Ook toeval,kom net een uur geleden bij Juwelier Van Willegen binnen stappen en daar lag die in de vitrine,hij knalde er tussen uit.

1 like

Sinns zijn behoorlijk waardevast, maar dan met name in het 103-segment, en de UX en aanverwante duikerstypes. Zit zelf al jarenlang te dubben over een basic 103 model - ondertussen zijn ze sneller duurder geworden dan mijn jaarlijkse opslag bij kan houden. :wink:

Ik vrees, net als enkele mede-posters, dat hier niet alleen vrij snel de “kop” af gaat financieel; maar ook een stuk van de romp… Het is wel een enorm stoer ding, redelijk “eigen” uurwerk, en ik denk dat-ie een behoorlijke “presence” heeft IRL. Jammer dat je (voor zover ik weet?) in NL geen dealer(s) meer hebt, ik meen dat Gerard Nijenbrinks met Sinn gestopt is. Het wordt dan inderdaad al gauw bestellen, of naar D afreizen voor een Sinn-dealer (Sinn-depot moet ik officieel zeggen).

Jouw droom, jouw keuze, jouw smaak. Ga voor jezelf.
In ieder geval zit je qua kwaliteit gebeiteld.

Zo zie je maar dat ik geen verstand heb van dit prijssegment.
Ik zie wel dat deze SINN interessanter is om naar te kijken dan diverse Rolexen die ik hier gepost zie
(en ik begrijp dat een Rolex ook zijn geld waard is)

Hoe lang is het al je droomhorloge? Waarom twijfel je dan nog? In dat geval is een restwaardediscussie namelijk ook niet relevant. En wat ga je er mee doen? Dragen of in de kluis? Dat vind ik interessanter dan andere suggesties in dezelfde prijsklasse. Welke adviezen je dan krijgt is namelijk vrij voorspelbaar. Bovendien weet ik niet waarom het dan geen 2 horloges van 2000 euro zouden kunnen worden.

Ik begrijp je dilemma wel.

De Sinn is prachtig, maar €4000,- is een dermate hoog bedracg, dat geef je niet elke dag uit. En dan snap ik dat je toch wel een beetje zekerheid wil. Er kunnen een hoop factoren meespelen. restwaarde e.d.

Persoonlijk denk ik dat de restwaarde van een Sinn niet zo goed is als van een Rolex, maar als dit nou echt je droomhorloge is? Je gaf al aan dat je nog niet verder gekeken had, dus misschien kan je de rest wel helemaal niet schelen?

Als je wilt flipperen: Rolex. Als je 10 jaar of meer een mooi horloge wilt dragen waar je blij van wordt: kies wat je wilt.

Succes