Dure reparatie

Heb er geen verstand van, maar hier op het forum zijn er die de service goedkoper kunnen uitvoeren.

https://uurwerkherstellers.nl/kaart

Dank voor het adres. Ik ga ze bellen en ik laat jullie wel weten hoe het afloopt. Maar ik blijf gewoon openstaan voor meer tips en adviezen. Dus mensen blijven reageren aub :slightly_smiling_face:

1 like

Ik hoop niet dat je het bracht naar de reparatieservice van hudson Bay. Dat is oplichterij. Zo’n selita uurwerk, geen chrono. Wat zou dat ongeveer kosten? 100-150 om in de kopen? Dit klinkt als een soort verkoop techniek. Ze hopen dat je hem niet laat maken, maar dat je een nieuw horloge koopt.

Dat ligt er natuurlijk ook aan wat er stuk is, het is niet alleen een service hé. Of bedoel je het hele uurwerk vervangen?

Als je in de omgeving van Almere zit kan ik je triade juweliers aanraden.
Goede horlogemakers die alle merken doen tegen een eerlijke prijs.

Zie kaart met horlogemakers, ik moet nu gaan maar @Chlorophyl heeft die kaart wel.

Succes met de reparatie

4 likes

Hier is ie. De kaart van horlogemakers met een HF recensie.

Haha ik krijg er steeds meer een ‘Dora’ gevoel bij. :joy:

6 likes

De opgegeven prijs is geen horlogemakersprijs > moet een juwelier zijn :sob: Is voor zo’n uurwerk veel te duur. Voor iets minder dan de helft lijkt me redelijk inclusief de 2 opwindraderen en de standaard te vervangen onderdelen.

Deze tekst klinkt interessant maar zijn gewoon 2 opwindraderen die bij elkaar ongeveer € 18,- kosten.

3 likes

Inderdaad. Wat hij zegt :point_up:t2::point_up:t2::point_up:t2:

Zoals ik al zei: ik denk dat ze je vreselijk uitbuiten. Welke zaak ben je hem gaan brengen btw?

Beste Kasper,

Het is echt niet nodig om bij ‘elk’ topic en maar in te vliegen en je mening klaar te hebben. Lees eerst een zorgvuldig en probeer dan TS te helpen zonder dwalingen naar andere bedenksels van je.

  1. TS heeft niet gezegd dat hij het horloge bij Hudson Bay heeft gekocht of dat hij het daar naar toe heeft gebracht voor reparatie
  2. Hudson Bay heeft bij mijn weten niet eens een reparatieservice maar is een warenhuis zoals de Bijenkorf. Alles gaat terug naar fabrikant.
  3. Hudson Bay is echt niet zo verdorven dat ze een pact sluit met horlogefabrikanten om express horloges kapot te laten gaan zodat zij dure reparaties kunnen adviseren of liefst nog een nieuw horloge verkopen. :upside_down_face:

Doe nou toch eens rustig man! :thinking:

Aha. Zie je wel. Eerst even rustig alles lezen en dan pas reageren. :v:

Dus mijn eerste vraag @Nawaal01 zou zijn:
Waar heb je het horloge gekocht en heb je nog garantie? :wink:

14 likes

Ok ok, je hebt gelijk. Misschien deed ik een beetje hitsig.

3 likes

Topper, ik wist dat ik op je kon rekenen :+1:
Di da dora :wink:

1 like

Hitsig ? :joy:

4 likes

Dat eerste :point_up:t2::point_up:t2::point_up:t2:

3 likes

Maar, het offertebedrag is inderdaad aan de hoge kant…
Overigens vind ik heetgebakerd en vurig totaal verschillend.

2 likes

Zo heb jij bijvoorbeeld een vurige passie voor prachtige vintage met een verhaal dat weinigen het vertellen waard vinden, maar dat ik altijd met plezier beluister. :hugs:

‘Heetgebakerd’ past dan weer meer bij mij … :flushed:

2 likes

Bij hitsig denk ik toch aan betekenis 2. …

3 likes

Tot mijn grote schrik las ik dat Triade per 31-12 de deuren sluit: de eigenaren gaan met pensioen.
Ik ga toch maar eens buurten om te vragen waar de echt heel vaardige horlogemaker(s) (iig Jeroen) naar toe gaan…

1 like

Het horloge heeft helaas geen garantie meer. Ik ben heel blij met jullie reactie. Het versterkt mij in mijn gevoel dat het wellicht goedkoper kan.
Wat het offertebedrag betreft, ik deze echt niet beoordelen daarom heb ik hier vermeld de werkzaamheden die zij willen uitvoeren. Deze horlogemaker trekt 12 weken uit voor de reparatie.

Nog wel ja. Triade stopt ermee per 31-12: https://www.1almere.nl/2019/08/03/triade-juweliers-stopt/

2 likes

Dank voor het adres en heel erg jammer dat ze er mee stoppen. Ik ga hen ook benaderen, wie weet zijn stukken goedkoper :slightly_smiling_face:

1 like