Eerste restauratie eindelijk klaar

De afgelopen maanden heb ik jullie regelmatig vermoeid met berichten en vragen over reparatie en restauratie van een zakhorloge.
Daar komt met dit bericht voorlopig weer een eind aan. Hij is eindelijk klaar. Na vele moeilijkheden, uitdagingen, tegenvallers, meevallers en hulp van experts loopt hij weer. Dit is ook het eerste antieke zakhorloge in mijn collectie.
Ik ben er ontzettend blij mee en het is wat mij betreft de eerste van hopelijk vele reparatie projecten.

Groeten,

Coos

20 likes

Gefeliciteerd met dit fraaie resultaat. Dit moet veel voldoening geven, ik ken het gevoel.
Veel plezier ermee en op naar het volgende project!

1 like

Mooi zakhorloge!

En superleuk dat je hem zelf weer hebt kunnen repareren :+1:

Heb je toevallig ook wat fotos gemaakt tijdens het traject?
Zo ja zou het leuk zijn als je deze ook wilt delen.

Vind het altijd erg leuk en interessant om te zien :innocent:

1 like

Dat ziet er (weer?) zeer strak uit! Mocht je extra foto’s hebben dan denk ik dat we die allemaal zeer kunnen waarderen :+1:

Ja hoor, zie:

Groeten,

Coos

Mijn beste,

Je hebt er wat voor over moeten hebben,
maar dan heb je ook wat!!
Een prachtig resultaat!! Mijn complimenten!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Proficiat Coos.
En nu, om nog een stap verder te gaan : hoe nauwkeurig loopt hij ? :wink:

Bruno,

Ik ga nog heel veel leren met dit horloge. Hij loopt, maar veel te snel en heel onregelmatig. De spiraal moet nog worden vervangen worden, er zit nog een gescheurd robijntje in. Kortom, nog heel veel lesmateriaal.

Groeten,

Coos