Eerste 'serieuze' horloge kopen

Als je het laat vallen is het stuk, gegarandeerd.
En, reparaties zijn duur.

1 like

Hoeft niet van mij. Is alleen echt interessant bij higher end zoals Lange, PP, AP, VC ed.
Bij werkpaarden, zoals deze IWC, of bv Rolex is het voor mij niet belangrijk. Specificaties en eigenschappen zijn belangrijker

2 likes

koop nu gewoon die fiat, prijs kwaliteit veel beter te verantwoorden. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Pas op voor de Duitsers :shushing_face:

6 likes

Eens betreft beide punten over om eigen pols zien ipv alleen van een plaatje of vitrine. Om de eigen pols kan het heel anders staan.

En n goedkoop automatisch horloge uitproberen vind ik ook een goeie tip, mocht dit ook je 1e keer zijn.
Misschien wordt je helemaal knetter je em na een paar dagen telkens weer op tijd moet zetten doordat n mechanisch uurwerk over hst algemeen meer afwijking vertoont dat een quartz horloges (of je smartphone). Of doordat de gang Reserve (hoe lang ie door blijft lopen wanneer je em neerlegt) na zo een 2 dagen alweer op is.

1 like

Koop Rolex, is super exclusief en echt iedereen gaat je zo enorm veel toffer vinden dan ze nu al doen. Promise :stuck_out_tongue:

3 likes

Of koop een Grand Seiko, en een goed vergrootglas, want dan pas ben je een echt liefhebber
:joy:

3 likes

Ach he, dan weet je wel dat echt helemaal niemand je toffer gaat vinden. Het omgekeerde zelfs :stuck_out_tongue:

1 like

Nou ik wel hoor.
En zodra GS een slanke automaat uitbrengt koop ik er een.
Blijkbaar zijn er dus ook Rolex adepten die GS waarderen

1 like

Ik hoop er ook op

1 like

Solliciteren gaat óók supergoed met een Rolex las ik hier!

Je stroomt meteen door naar een senior
management positie!!! :sunglasses:

1 like

Erg veelzijdig inderdaad, schijnt dat het kopen van een huis ook echt heel soepel gaat met zo’n ding om je pols.

1 like

:joy:

En welk horloge is het geworden?

Alsof je mijn functieomschrijving hebt gelezen :slightly_smiling_face:

1 like

je vindt die IWC mooi, liefde op eerste gezicht. Ik zou voor jou keuze gaan. petit prince.

Nee, simpelweg omdat als ik een Stowa naast een IWC leg ik er maximaal 500 Euro verschil in zie. Sellita is prima. En meerprijs, zolang ze echt, echt alles gaan decoreren, afregelen en wellicht de balansveer vervangen door iets anti-magnetisch, maar dan nog… ergens… Meer dan 2500? Hmpf.

Een Flieger is een militair horloge wat volgens de RAF spec (Mark XIXIVIIII IWC’s) of volgens de ReichsLuftfartsMinisterium spec (Stowa, Laco, IWC, etc) gebouwd wordt. Dat ze er een modestatement van hebben gemaakt is een ding, maar dat dat vervolgens 4 keer over de kop moet staat me tegen omdat het afbreuk doet aan “issued horloges” als het ware. Het past niet bij een flieger.

Vandaar dat ik zei: Flikker dan op en koop er eentje. Want inderdaad, Petit Prince is mooi.

Al vind ik de PRS-29 van Smith’s zeker net zo geinig met z’n 36mm ontwerp, RAF wijzersetje en field plaat. En dat ding kost maar 405 pond.

@Jaroen, je vergat er een:

  • koop een CWC of Smiths issued horloge voor minder dan 500.
1 like

Leuke Petit Watchgecko voor 379 pondjes… afwerking top… uiterlijk van een IWC en een kleine 6200 ekkies goedkoper… en niemand die het ziet van afstand.

is mn bier alweer op…

2 likes

Oeh! Dat heb ik helemaal niet! Als een uurwerk mooi gedecoreerd is dan heb ik al graag een saffiertje in de caseback.

1 like

Ik hoop dat jij daar niet de hele Swatch group mee bedoelt, want ik stel een Longines voor en wel deze.

Overigens begrijp ik wat jij bedoelt met merkgevoeligheid. Een horloge koop je op basis van gevoel. Je betaalt niet uitsluitend voor design en kwaliteit. Het imago (of jouw indruk daarvan) is evengoed van belang voor de aankoop en dat moet aansluiten bij jouw belevingswereld.

I get it. En koop nu een mooie Longines.

:+1:

1 like