Eerste 'serieuze' horloge kopen

Ik hoop dat jij daar niet de hele Swatch group mee bedoelt, want ik stel een Longines voor en wel deze.

Overigens begrijp ik wat jij bedoelt met merkgevoeligheid. Een horloge koop je op basis van gevoel. Je betaalt niet uitsluitend voor design en kwaliteit. Het imago (of jouw indruk daarvan) is evengoed van belang voor de aankoop en dat moet aansluiten bij jouw belevingswereld.

I get it. En koop nu een mooie Longines.

:+1:

1 like

IWC, hahaha!! jajaja!!, dat explodeert hier altijd wel lekker :grin:
Overpriced ect ect…

Is ook zo, maar als je er graag een wil en je hebt de poen
ervoor over, waarom niet?!

Is die ‘kleine prins’ een slecht horloge?
Nee, zeker niet.
Maar ga je de prijs ernaast leggen dan zijn er
veel alternatieven.

2 likes

4 likes

Denk je dat IWC zo’n model zou aanbieden voor dezelfde prijs als de kosten voor t maken van t uurwerk 2x hoger lag dan het inkopen van sellita? Het zijn ‘gewoon’ uurwerken die door richemont worden ontwikkeld, net als de Baumatic als Baume et Mercier.

Het enige wat kostbaar is zijn de R&D maar als je je kennis met vele merken in die holding kan delen is dat slechts een schijntje. IWC wordt er zeker niet slechter van.

Ik ben het wel eens dat een in house uurwerk een waardetoevoegende feature is. Maar de kosten voor t uurwerk zijn praktisch gelijk (wellicht nu wel minder). Meeste geld zit toch in de marketing, wat bij vrijwel elk horlogemerk gewoon het geval is.

“Automaat, blauwe wijzerplaat, secondenwijzer en datumvakje”… Breitling Superocean Heritage. Die is zeker te vinden met het door jouw genoemde budget

4 likes

En wat de denken aan de opbrengsten van herstel en onderhoud die nu exclusief bij hem moet gebeuren en niet meer bij een gewone horlogemaker.

1 like

Volgens mij is dat in een boardroom wel anders, daar wordt je dood gegooid met IWC.

Als TS een Stowa van 800 euro om de pols heeft en er geen fijn gevoel van krijgt en alleen denkt had ik maar IWC genomen was de Stowa voor hem 800 euro te duur. :wink:

1 like

Imago!

We kopen imago, tring tring kassa!!! :crazy_face:

1 like

Je koopt als je anno 2019 nog een horloge koopt alleen een gevoel. En ja, dus ook bij Stowa want een mechanisch horloge van een 800 euro is ook niet te rationaliseren eigenlijk. Misschien is dat gevoel dan bij Stowa niet het premium merk gevoel maar het Duitse kwaliteit voor een goeie prijs gevoel. Dus als TS wel blij wordt van IWC vooral doen.

2 likes

Niet blauw, wèl mooi en binnen budget :wink::+1:

Aangezien iedereen lekker horloge plaatjes erin gooit hierbij mijn nummer 1 en doelstelling voor 2019:

  • blauw :white_check_mark:
  • datum only :white_check_mark:
  • ook leuk voor in en aan zee + beachclub :white_check_mark: :sunglasses:
  • fijn merk :white_check_mark:
  • binnen budget :white_check_mark:
5 likes

Kijk eens naar Meistersinger, hebben ook mooie modellen met blauwe plaat

2 likes

Premium merken zeggen met de huidige productiestandaard niet veel meer.

Ik heb in een Range Rover van een ton gezeten die me totaal niks deed. Dat gaf mij geen premium merk gevoel, maar meer “ik wordt voor een ton getild voor meuk die ik niet nodig heb in een auto die 1 op 2 rijdt”.

Een Hyundai i30 daarentegen, stemde me laatst zeer vrolijk. Kutstoelen, maar goed doordacht interieur, goede rijeigenschappen en een zeer fraai uiterlijk. Als je het stoeltje vervangt heb je een veel geinigere auto voor nog geen derde van de prijs.

Ik suggereer dat de rauwe specificaties, het ontwerp en de afwerking leidend zouden moeten zijn bij een beslissing. Als die op hun plaats vallen mag er van mij zelfs Rolex op staan, maar ga ik blij zijn met het horloge.

Hier nog wat plaatjes van Fliegers, Fields en een Anonimo:





Tot slot nog wat blauwe wijzerplaten:





Want, @Rene22, gaat het er je nou om dat het een Flieger is of dat het een blauw horloge is?

Godsklere Chris wat is die GS toch een gaaf horloge… van je zelf neem ik aan? Erg chic

1 like

Hoor ik vrij regelmatig op de golfclub; ook niet raar aangezien het een beauty is én absoluut een toekomstige klassieker! :joy:


De “rauwe specificaties, het ontwerp en de afwerking” zijn fantastisch.

Puur even letten op het design: wat vind jij van zo’n quartz Ebel? Ik zou er een moord voor doen… :zipper_mouth_face:

Sja.

Als jij een Rolex uit 1932 pakt is het ook een verschrikkelijk barrel. Kijk dan naar die banden in 1980, wat een gore meuk.

Wel even een modelletje uit 2019 pakken, toch? Dan krijg te solid end-links en parachrom.

1 like

Allemaal goeie opties maar natuurlijk niets waard voor iemand die merk gevoelig is.

Die GS is wel sexy trouwens. Voor ons dan he. Niet voor de merkgevoelige jongeman die een leven heeft buiten HF.

‘He man check mijn nieuwe horloge’ ‘ah een seiko… uhm…mooi man’

4 likes

Hahaha… Ja, dank je. Die is van mij. Niet te hard op de bezel inzoomen.

I know :no_mouth:

1 like