Eerste 'serieuze' horloge kopen

Om Jeremy Clarkson vrij te citeren: “in een Japanse auto kun je naakt door de stad rijden en dan NOG ziet niemand je; zó saai zijn die auto’s!

(Spaar mij de details over het feit dat dat ding Koreaans is) :sunglasses:

2 likes

Jeremy Clarkson is in mijn beleving een inmiddels irrelevante eikel. Maar misschien moet je het aan de jeugd vragen, of ze nog weten wie die oude man met dat dikke hoofd is.

Zolang het de geijkte constructie met vier wielen en een stuur betreft zijn alle auto’s al honderd jaar saai.

3 likes

Wat ben je toch een rabiate eikel. :smiley: :kissing_smiling_eyes:

1 like

Hahahaha… Categorisch. Rabiaat, daar ben ik te lui voor. :slight_smile: :kissing_closed_eyes:

1 like

Hahahaha allemaal stellingen poneren en dan jezelf ook weer niet té serieus nemen; herkenbaar! :sunglasses:

Haha wat een gezever over wat wel/niet exclusief of chique is. Ik durfde mijn Breitling chique te noemen. En ander durft een seamaster exclusief te noemen. Kop eraf!

Is natuurlijk allemaal niet zo. Zijn pauper klokjes.

Lul maar een eind raak mensen. Voor 99% vd samenleving is een 500+ euro horloge hartstikke exclusief, bijzonder, opvallend, totaal debiel of hoe je het ook noemen wil. En dat is waar topic starter behoefte aan heeft. Prima toch. Hebben velen van ons.

4 likes

Wil je een luxe horloge op waarde kunnen schatten, moet je wel kwaliteit en ambacht kunnen waarderen. Ook de charme van het mechanische uurwerk moet je iets doen. Anders kan je net zo goed een Armani horloge kopen. Een luxe horloge is in mijn ogen ook iets om 100+ jaar mee te gaan. Het moet dus goed in elkaar zitten.

Anonimo is prachtig, maar met een std Sellita, wat volgens veel horlogemakers toch het mindere broertje is van ETA. Ik heb te veel gezeur gehad met Sellita’s, dus nooit weer.

En ja de GS is de mooiste, maar hoogstwaarschijnlijk quartz, en een Seiko quartz zal de ts zeker nooit kopen.

Van dit rijtje zou ik de Nomos kiezen

Mijn 2 cent ter inspiratie; ikzelf ben recent begonnen met horloges. Ik had al een seiko kinetic. Wat heb ik gekocht; een komono one, een fngeen automaat van aliexpress, een jaren 50 handopwinder, een nep rolex. Waarom? De meeste gewoon om te ervaren hoe het is. De komono one is een quartz horloge met een enkele wijzer, zou ik überhaupt een enkele wijzer zoals meistersinger fijn vinden? Antwoord is nee. Ziet er leuk uit, lekker clean, maar de tijd aflezen is mij te vaag.

De fngeen, is een automaat wat? Ja ik vind het wel fijn. Dat je af en toe de tijd moet bijstellen, ach… dat deert niet zo. De handopwinder, best leuk, maar voor af en toe denk ik zo. Ik zie mezelf niet elke dag zo’n horloge opwinden en afwijkingen corrigeren. De nep rolex, ik heb een collega met een echte. Zou hij het zien (antwoord ja, binnen een halve minuut van 2 meter afstand), maar vooral een echte voelt erg goed als je hem even vasthebt, maar hoe zou zoiets voelen na een hele dag? Ik denk dat zelfs al was hij €20 op marktplaats en quartz, hij is erg fijn ten opzichte van de rest en er komt op termijn wel een echte. Deze is nu fijn voor als ik ga klussen.

De fijnste horloge op dit moment, blijft mijn seiko kinetic. Laadt zichzelf op, en als ik hem wegleg kan ik hem 30 dagen laten liggen voor hij leeg is. Hij hoeft nooit bijgesteld te worden qua tijd, alleen bij zomer- of wintertijd, of de datum.

Kortom, ik weet nu een beetje wat bij me past. Daarop ga ik sparen voor een horloge. Een rolex, omega, breitling of iets anders kopen kan iedereen (uitgaande dat je kan sparen of erg goed verdiend), maar daarna in een laadje leggen omdat het niet is wat je dacht, of met verlies verkopen kan ook iedereen.

Als dit telt zou ik: a) andere hobby nemen :wink:, b) nooit een nieuw horloge kopen

2 likes

Haha, weer leuke wel/niet discussies waarbij de TS weer niks van zich laat horen en de rest zich verliest in argumenteren. Komop @Rene22, laat eens wat van je horen!

5 likes

Die IWC LE PETIT PRINCE is supermooi en je bent hem dubbel en dik waard!

1 like

Zelfde gedachte. Waarom alle moeite? :joy:

Al dat gepraat over horloges, TS is gelijk naar de boutique gerend ?
Swatch-300x200

Ziet er cool uit :+1:

5 likes

En voor er iemand over begint… Nee, het is geen hommage, IWC betrok de ontwerpen ook maar van het RLM en de RAF.

2 likes

Enig idee hoe de ETA 2824-2 movement is? Basic en betrouwbaar?

Hier kan je zonder zorgen mee op vakantie. Met 40mm case en 20mm lugs misschien een optie voor me :sunglasses:

2 likes

Fijn dat je het alvast nogmaals onder de aandacht brengt :grin::+1:

1 like

Ach, Tudor maakt tegenwoordig ook hommages…
Usance dus.

En één van de zeer, zeer weinige 40mm Fliegers die gewoon wel 100m WR is.

Het beste vakantie-uurwerk (als je tenminste niet 3 weken wijn gaat zitten drinken op piazza’s) is uiteraard lekker shock proof quartz, een eco-drive duikertje of zo.

Maar die ETA’s zijn bomb-proof werkpaarden, en met 100m WR kun je ook nog een rondje zwemmen. Zet 'm wel even op NATO. :slight_smile:

1 like