Eglobal (A.K.A. Tecobuy)

Dan zal ik ook mijn duit in het zakje doen. Op 12 december een SKX007 besteld, betaald per ideal.

Keurig een track en trace gekregen waarmee ik kon zien dat het horloge tot aan amsterdam kwam, en daarna weer naar Duitsland ging.

Meteen een screenshot gemaakt en contact opgenomen met de eglobabal. Je raadt het al, ik krijg alleen de standaard antwoorden met de link naar de verzekerde verzendopties (die niet beschikbaar zijn), en een standaard tekst dat ze niet verantwoordelijk zijn voor de koerier.

Inmiddels 10 mailtjes verder, vanuit mijn kant, iedere keer eenzelfde soort reactie retour.

Pakje weg, wacht op update van de koerier. Op mijn vragen welke koerier dit dan is, zodat ik zelf contact kan zoeken, geen reactie meer.

Een beetje googlen levert me een bizar aantal mensen op die in een soortgelijke situatie zitten, nooit pakje gekregen, geen geld retour.

Aangifte getracht te doen bij Politie, niet mogelijj, omdat het een firma is die buiten de EU gesitueerd is.

Contact opgenomen met de wetswinkel. Wilde wel eens zien of dit juridisch wel mogelijk is, en daar een zuchtende dame getroffen die me vol compassie kon vertellen dat ik niet de eerste noch de laatste zal zijn, gevalletje known problem, niet aan te pakken.

Betaal je met creditcard, ben je redelijk verzekerd.
Paypal, open een geschil, je staat sterk.
Heb je betaald met ideal, zwaai maar naar je geld.

Ik ben er een week goed zuur van geweest, en probeer nog steeds het mailverkeer op gang te houden, maar de kans dat dit nog goedkomt is nihil.

Geen goed woord over voor eglobalcentral, en ik raad iedereen dan ook met klem af om hier te bestellen. Mochten jullie denken dat ik betaald wordt door de concurrent van eglobal, google er dan eens op voor de zekerheid.

Als je toch besteld, doe het dan met paypal, dan sta je het sterkste. Helaas wist ik dit niet ten tijde van bestellen, maar gebruik deze wijsheid.

Altijd geroepen dat me dit niet zou overkomen, toch wel dus, #metoo :wink:

9 likes

Hit or miss daar blijkbaar. Medio januari een Seiko besteld, 7 dagen later op de deurmat. Redelijk verpakt, geen Seiko garantiebewijs. Klokje loopt prima (cadeau voor iemand).

Ook ik 3 weken terug skx009 besteld. Afgelopen week aan mij geleverd in goede orde.

Idd…65% gaat goed, 35 % lijkt fout te gaan. Bij 150 valt het leed te overzien (voor mij) dus vlgns mij moet je bij aankoop uitgaan welk risico je wil dragen. Ik bestel daar iig niet meer.

Vandaag mijn SKX007 binnengekregen, €150 inclusief verzekerde verzending. Betalen met paypal voor alle zekerheid, zie boven.

Niks mis met het horloge, originele doosje en zoals bekend geen papieren. Levering was prima, 8 dagen zonder bijkomende kosten. Ik kreeg tussentijds bericht dat het 1 of 2 dagen langer duurde voor ik de trackingcode kreeg, had er ook nog even naar gevraagd en het kruisde elkaar, snelle en nette reactie.

@Jur er zijn 3 ervaringstopics over eglobalcentral, misschien samenvoegen?

3 likes

Wie kan dat nog meer, @anon50762135EV?

1 like

Geen extra kosten. Deze voorwaarden zijn van Tobydeals. Tobydeals=Eglobalcentral

Een tijdje terug hier een Seiko 5 SNK809 gekocht voor een keurig bedrag. Ik kende de site niet en vertrouwde het eigenlijk niet zo (met name de voorwaarde dat ze alle extra invoerkosten voor hun rekening nemen), op internet zowel positieve als negatieve verhalen te vinden. Met PayPal betaald, dus weinig risico.

Keurig trackingnummer ontvangen en binnen 10 dagen stond de koerier op de stoep.

Zolang er onderweg niks mis gaat en je de klantenservice niet nodig hebt, kan je er dus een goede koop doen. Niet met iDeal, maar enkel met credit card of PayPal betalen zou ik aanraden.

1 like

Just for statistics… SNE435 besteld en ontvangen :+1:Dit keer verzekerd laten verzenden, dan gaat t met DHL, anders via wazige partijtjes en DPD in NL.

Och… een mens kan van gedachte veranderen…:hugs:

2 likes

Paypal heeft net uitspraak gedaan, ik krijg mijn centjes terug.

Ongelofelijk slecht van eglobal, totaal genegeerd werd ik. De klant interesseert ze blijkbaar niet. Ach, weer wat geleerd.

2 likes

Daarom aankopen uit buitenland met paypal betalen👍🏻

Op advies van een kennis een Seiko SKX 007K2 besteld bij eGlobal via PayPal.
dit was op 16-02-2018.
Op dd 23-02-2018 was het gearriveerd in Heston MIDDX op de afdeling
,Received at international processing center,:face_with_raised_eyebrow: en aangemeld bij DHL.
Daarna niets meer. Op verschillende mails van mij werd gewoon niet gereageerd.
Inmiddels is mijn gestarte geschil bij PayPal opgewaardeerd naar een claim.
PayPal gaat het verder afhandelen. Ik ben benieuwd.

Edit

Dit en andere aanbiedingen horen in een ander topic thuis. Dit topic is bedoeld voor ervaringen met de desbetreffende verkoper/winkel.

:ok_hand:t2:

23-05 hier een SKX007K2 besteld op aanraden van een collega die hier al meerdere malen iets besteld had waaronder seiko’s. Vandaag binnen gekregen, geen douane heffingen. Betaald via iDeal. Geen problemen ondervonden.

1 like

Als ik dit allemaal lees, ga ik het risico niet eens nemen.
Hoewel redelijk veilig via PayPal, heb ik geen zin in gedoe. Dan maar wat meer betalen.

Efkes een waarschuwing voor de menschen hier. Eglobal heeft het op dit moment niet helemaal op de rit. Volgens hen door de problemen in dat land op dit moment.
Ik heb in het verleden 10 keer iets besteld en alle 10 keer ook de spullen binnen afzienbare tijd ontvangen zonder problemen. De laatste keer is de bestelling “ergens” maar niemand weet waar. En met mij, als ik de reviews mag geloven, een heleboel anderen die wachten op een artikel met dezelfde wazige e-mails die men, en ook ik, krijgt.

Nu een PayPal claim aangemaakt en ik laat dit zondag escaleren, dus komt vast goed. Maar een gewaarschuwd mens telt voor 2.

9 likes

PayPal heeft mij betaald/claim gehonoreerd waarvan akte

Ik wacht op dit moment al een maand of 2 op een horloge. Jammer genoeg heb ik met iDeal betaald. Ik ben benieuwd.

Bij mij ook. Horloge werd helaas ook niet geleverd. Ook geen contact vanuit Eglobal. Dus maar via PayPal gedaan en PayPal die m’n geld terug gaf.

PayPal kost niet meer dus in het vervolg zeker doen :wink:

1 like