EHBO: Explorer 1 homage

seiko sarb

1 like

Spijtig van het mineraalglas bij de Uhr.
Bij de Smiths is de myiota weer jammer, al moet ik nog eens opzoeken hoe goed/slecht die 9015 is.
Een van deze 2 horloges zou ook wel eens mijn volgende aankoop kunnen zijn.

1 like

9015 is een prima uurwerk. Heb nu 2 horloges waar een 9015 in zit. Lopen beide uitstekend. Doen niet onder voor een 2824 denk ik.

3 likes

Heb de verschillen teruggevonden.
Een wat luidere rotor en opwinden slechts in 1 draairichting.
Tikgetal is hetzelfde dus ik neem aan dat de 9015 even vloeiend beweegt als de 2824?

2 likes

Je kunt eens kijken naar The Iconic 2 van Manchester Watch Works. Dit model is volgens mij nog in ontwikkeling, maar mogelijk interessant. Weet niet zeker of dit in het budget past alleen.

Er is op WUS een topic over dit model. Deze foto komt uit dat topic :slight_smile:

Een andere optie is een gebruikte Armida A6 no date, mogelijk wel te vinden.

Succes!

1 like

Ligt het aan mij of zijn deze wijzers veel te kort?

1 like

Denk t ook niet. Zelf had ik alleen pech met mn ancon. Daar liep ie veels te snel.

Voor mij ook te kort.

Ik zoude gaan voor de Alpha Daytona.
De ultieme patser klok voor bijna niks :smile:

Grt.

1 like

Sluit me aan bij @drex. Alpha Daytona Paul Newman, heeft zelfs geschroefde pusher voor 16x niks :slight_smile:

Is alleen geen automaat. :wink:

I stand corrected, maar wel handwind, nog cooler :sunglasses:

En inderdaad een prachtige klok voor weinig. Heb er zelf ook een. :sunglasses:

3 likes

Totaal onverwachts v n goeie vriend afgelopen week de vraag gekregen of ik hen kon helpen met een gesp EN of ik n oud horloge v em wilde hebben.

Vandaag even Langsgeweest om zn bandje v n nieuwe gesp te voorzien.

En kreeg zijn ouwe horloge mee. Wel, laat ik t maar zijn ‘vakantie souvenir uit china’ maar noemen. Doch, hij heeft geen datum waaraan ik me momenteel stoor op mn huidige backup werkhorloge (junghans met datum, maar zonder snel verstel) wanneer t niet juist staat EN hij heeft n geschroefde kroon… voorlopig zal ie maar moeten dienst doen als mn nieuwe backup werk horloge. Ben vooral benieuwd of ie water binnen krijgt wanneer ie in actie moet komen. Hij heeft pakkingen op t achterdeksel en kroon, maar kweenie of de geschroefde pusher ook daarvan zijn voorzien.
Enfin, zullen t zien. Of niet, zoals ik al zei dient ie als backup…

Je hebt helemaal gelijk, maar eigenlijk ook niet erg, aangezien als incidenteel/backup horloge zal ie zelden gebruikt worden. Dan vind ik n handopwindertje niet erg.

Elke dag moeten opwinden blijkt echter niet mijn ding te zijn.

1 like

Feauteau?

1 like

Dat is vast tegen de forumregels. :grin:

3 likes

Ah nee hè, loopt mijn forum held @marnixmoed met een neppert rond?

5 likes

:sweat_smile:

Maar ik heb t nooit onder stoelen en tafels geschoven. Integendeel. Heb vaak genoeg geschreven dat ik bv homages en replicas draag om n model uit te proberen.

Ben er hierdoor bv al snel uit dat ik n daytona erg fraai vind, ook Kwa formaat. Maar dat de wijzers de deal breaker is. Ik vind t nl maar niks als de indexen meer prominent aanwezig zijn dan de wijzers. En al helemaal in t donker.

Niet getreurd, de kans dat ik em draag is erg klein. T is n backup werkhorloge.
Maar als iemand n leuke occasion alpha daytona of explorer homage weet, dan hou ik me graag aanbevolen.

1 like

Idd :zipper_mouth:

1 like