Eigen ontwerp!

Misschien is het een idee om de twaalf te vervangen
door het cijfer nul zoals je bij AVI-8 en Russische horloges tegenkomt.

Dit vind ik wel strak hoor ā€¦ totally my style #Respect :ok_hand:

mooi ontwerp!!!
Zo lees je dat er toch wel wat hindernissen zijn te nemen om tot een puik klokkie te komenā€¦

Trouwens: Gebruik je een of ander programma voor het ontwerpen???

Ik gok : ā€œSolidworksā€ā€¦ aan de stijl van de maatlijnen en annotaties te zienā€¦ zit ik er ver naast?..

zelf werk ik met Alibre Design, vergelijkbaarā€¦ maar goedkoperā€¦ (lees: Minder duur)

Mooi ontwerp!

Doet me een beetje aan de Russen denken.

Liever alle cijfers in het zelfde formaat.
Op de twaalf een aviator-driehoek is ook een optie.
De bruine accenten mogen van de vliegeniers
ook in wat fellere tinten zoals oranje, rood of geel.
De datum cijfers iets vetter.
Ik ben benieuwd.

Succes!

Grt.

Ik gebruik inderdaad SolidWorks, ik heb verder nog geen echte rendering toegepast, hier heb ik alleen nog maar wat basis materiaal toegevoegd.
De secondewijzer is oranje bedoeld, komt op de plaatjes alleen niet uit de verf.
Misschien kan ik vanavond nog wat opmerkingen verwerken in het ontwerp.

dank voor je reaktie!!

Jaā€¦ ik dacht het inderdaad al te zien aan de stijl van de maatlijnen zoals ik al schreefā€¦ 't is inmiddels jaren geleden dat ik met Solidworks getekend hebā€¦ maar het principe is voor al die paketten hetzetldeā€¦ Gokjeā€¦ je hebt eerst de contour getekend met een base-extrude dikte gegeven, en daarna met een revolve-cut de schuine kanten gemaakt?..

Je moet er niet ā€œooit aan beginnenā€ā€¦maar gewoon doen!.. ik denk dat ie in brons ook wel stoer isā€¦ en Brons is niet moeilijk te bewerkenā€¦ mocht je em toch in Aluminium willen makenā€¦ laat em dan Anodiseren naderhandā€¦ Ik heb wel een adresje als je geinteresseerd bentā€¦ reken op ongeveer 30.- voor een anodiseerlaagjeā€¦

@Arie_Kabaalstra, precies andersom :slight_smile: eerst een revolve en daarne een cut-extrudeā€¦ en nog een aantal bewerkingen.
Brons is inderdaad ook makkelijk bewerken, voor aluminium denk ik aan 7075 en hardanodiseren, ik laat regelmatig aluminium (hard)anodiseren in Heerde (zal geen reclame maken)

Ik ben nog even aan het stoeien geweest met de kast en wijzerplaat, ik kom steeds dichter bij het eindresultaat :white_check_mark:

Na wat opmerkingen (bedankt daarvoor) heb ik de kast toch symmetrisch gemaakt, vind ik toch mooier!
De wijzerplaat heb ik op detail wat aangepast en in 3 uitvoeringen, 12, 0 en pilot.
Nu wel mooi oranjeā€¦

Ik moet het nog even laten bezinken welke ik mooier vind.
Daarnaast wil ik nog kijken of ik de Power reserve indicator op een subtiele wijze kan toevoegen, het mag vooral niet storenā€¦

Edit: ik vind de oranje tekst nu iets te opvallend, weer even wijzigen :wink:

2 likes

Petje af! De 12 heeft mijn voorkeur!

Hij wordt steeds mooier!
En ik zou ook voor de 12 gaan.

De 0 maakt hem best clean en opvallend
ik twijfel alleen nog over de lume op de secondewijzer
misschien 's nachts even 10 minuten handig maar overdag
storend zo tussen dat andere wit van de indices
misschien gewoon een rechte of spitse knaloranje of gele secondewijzer
zonder pijlpunt maar wel op deze lengte houden
( Automatic & 200M misschien in zilveren tekst i.p.v. oranje )

het logo in oranje is wel okay

Zo, nu hij symmetrisch is vind ik hem nog veel mooier. De 0 maakt hem inderdaad mooi rustig al vind ik beide andere opties ook niet misplaatst. Het zal een uitdaging worden om de power reserve indicator er op subtiele wijze in te verwerken. Op dit moment zeg ik vooral niet doen maar ben wel benieuwd waar je mee komt.

Ter inspiratie maar totaal niet subtiel de Girard Perregaux Sea Hawk

In mijn beleving Ć©Ć©n van de stoerste duikhorloge met een geweldig mooie en vooral aanwezige power reserve indicator.

Succes verder en houdt ons op de hoogte!

Echt veel beter imo met de symmetrische kast. Wat betreft de indice zou ik toch voor een getal gaan, pilot marking vind ik niet echt passen.

Gr, HJR

Het zal een uitdaging worden om de power reserve indicator er op subtiele wijze in te verwerken.

Toch wanneer je het juiste uurwerk kiest met handwind optie
kun je best zonder powerreserve indicator, even een paar draaitjes aan de kroon kan nooit kwaad.

Met de powerreserve op 12 uur moet toch wel wat leuks te doen zijn. Bijvoorbeeld als een soort metronoom wijzertje bij de pilootmarkeringā€¦ Of iets soortgelijks met de 0.

Leuk ontwerp trouwens :+1:

Erg mooi ontwerp, dit is wel een klok die ik mijn vader voor zn 60ste verjaardag zou willen geven. @ArjanV, je hebt een PM

Gr
Richard

Knap hoor dat je dit kunt :+1:
Ik vind het een mooi ontwerp, de 12 spreekt me het meest aan.
Het is niet echt een duiker ontwerp dus het 200M zou mij storen.

Het lijkt er niet op maar om een idee te geven mijn PB met powerindicator op 12

Succes met de voortgang!

2 likes

Ja, dat is een mooie kastvorm zo!! Ik denk dat ik de versie met de 12 mooier vind, maar de flieger driehoek heeft ook wel wat, lastige keuze.

Als je toch een power reserve wil gebruiken kan je overwegen de ā€œautomaticā€ en ā€œ200 mā€ weg te laten voor wat optische rust, er gebeurt dan opeens erg veel op de wijzerplaat. Het wordt een stuk cleaner met alleen je logo, wat ik trouwens leuk gestileerd vind.
Dat het horloge automatisch is zien we toch aan de sweep van de secondewijzer en de diepte rating zou ook mooi op de achterkant kunnen.

Wanneer begint de crowdfunding? :wink: