Enicar Sherpa 600 Ultrasonic Date vondst

Leuke vondst Ernst, ondanks zijn defect is het toch een niet alledaags horloge en de parts kan je vast nog wel vinden. Ik ben zelf ook lang op zoek geweest naar Enicar Parts en uiteindelijk voor weinig geld een sloper gevonden op Ebay.

Ik denk niet dat ik iets heb maar zal even kijken voor je.

Ah @ernst dit is dus weer een spannend project wat we mogen volgen hoop ik! Volgens mij was er niet zo lang geleden op HF een topic waarin een oude juwelierswinkel in het noorden getoond werd die veel Enicar parts zou hebben. Dat van de ongecodeerde glaasjes, ringen etc kan ik alleen maar beamen. Wat ik zelf in mijn doosjes heb betreft vooral wijzerplaatjes, kastjes en bodems. Er komt nog veel regen dus…:wink:

3 likes

Gave vondst!:slight_smile:

1 like

Mooie vondst Ernst! Ik hoop dat je 'm met de nodige liefde en onderdeeltjes terug goed kan krijgen :+1:

1 like

Ach die valt toch best nog mee???!! :sunglasses:

1 like

Ik zie dat jouw uitdaging nog groter is. Geeft me moed :wink:

1 like

Oh da’s nog maar een deel van de uitdagingen voor mijn oude dag @ernst - want voor dat deze allemaal passen en compleet zijn :smirk:


9 likes

Mooi spul hoor, leuke vangst (ooit, neem ik aan)
Ik zou zeggen: uitvogelen welke kast bij welk model hoort, deksels idem, en verkopen?

1 like

Hij is behoorlijk goed uit de verf gekomen. Het glas is van goede dikke kwaliteit en zit strak gevat, het glas met spanring komt nog wel eens :slight_smile:
Secondenwijzer toegevoegd, een nieuwe pakking, datumring loopt weer door, reinigen en een beetje poetsen et voila! :

25 likes

Wow metamorfose is nog dun uitgedrukt. Jammer van die spanring - welke maat heeft het glaasje Ernst?

1 like

Dat sexy plexi is altijd fantastisch, als er geen barsten zijn. I prefer plexi over sapphire, any day :+1:

Op het glas kom ik morgen even terug

1 like

Erg mooi geworden idd, nu lekker genieten! :+1:

1 like

Dankje, dat ga ik doen!
Dit horloge is ooit eens een forse daily beater geweest van iemand, dat straalt er aan alle kanten vanaf op de eerdere foto’s; het -ooit vervangen niet originele, maar uiteindelijk grof bekrastte- glaasje, de bekraste kast.
Het ziet eruit alsof het decennia lang is gedragen en beproefd. Ik vind dat altijd erg fascinerend, ik zou graag eens kijken in het verleden van dit klokje van circa 1967
Ondanks de erg gare pakking onder de compressordeksel (viel letterlijk uit elkaar) en de kurkdroge pakkingen in de kroon en aan de stift heeft het uurwerkje deze periode behoorlijk goed doorstaan, gelukkig. In de deksel zag ik dat het tussentijds nog twee keer service heeft gehad. De ontbrekende secondenwijzer blijft een beetje een vraagteken, de diepe kras tussen 8 en 9 op de plaat ook (inmiddels gevuld met mat zwart humbrol, maar nog te glanzend helaas), en ook de paar kleine krassen aan de binnenzijde van dit glaasje.
Vanwege de sporen van gebruik zal ik hem ook gewoon gaan dragen als daily beater, net zoals de eerste, onbekende, eigenaar.

6 likes

Die is wel heel erg netjes geworden. Ik vind Enicar een heel sympathiek merk.met hele mooie modellen. Zo ook deze.
Heel veel plezier met dit prachtige horloge.

1 like

Mooi hoor, wat een fantastische transformatie :+1:
Veel draagplezier toegewenst met je opgeknapte Enicar!

Ik las niet het Informatie over Enicar/laat je Enicar zien topic
En zag dat ik de uiteindelijke definitieve versie (met andere band) nog niet had geplaatst in mijn draadje.
De meeste vintage kijkers zullen hem al wel hebben gespot, maar toch nog even hier, waar het allemaal begon (qua Enicar, voor mij):

15 likes

hebbeding geworden! :hugs:

1 like

Hmm, je hebt best een aantal leuke (dode) digitaaltjes … :face_with_monocle:

1 like

perspectieven?

Wie weet? :slight_smile:
PM me maar even. Misschien komen we er uit?