Informatie over Enicar/laat je Enicar zien

3 likes

Niet zo’n mooie oude Ultrasonic maar gewoon een Sherpa

5 likes

6 likes

Hallo René,
Ik zie in deze post dat je een uitgebreide collectie Enicar kronen hebt. Van mijn mooie Enicar automatic (deze week in een kringloopwinkel gekocht) zit een vergulde kroon waarvan de top met het enicar-logo het verguldsel kwijt is (zie foto). Heb jij wellicht een vervanger voor mij (uiteraard tegen betaling?)
Alvast bedankt,
Tejo


En dan nog een vraagje: hoe krijg ik dit specifieke deksel van de achterkant los. Er zitten nogal wat krassen op van eerdere pogingen om het los te halen, en met mijn gewone kastopener krijg ik er zonder forceren geen beweging in. Is hiervoor speciaal gereedschap nodig?

2 likes

Sorry
, we zijn vertrokken uit NL

Ik heb alles in de kluis in NL liggen en kan er niet meer bij

5 likes

Mn eerste en enige Enicar (supercompressor). Nog steeds een heel fijn horloge!

14 likes

9 likes

12 likes

Hoi @Teka twee beurzen geleden stond er een ex-importeur/agent van Enicar op de Rikketik - misschien deze keer weer? Was ook al eens een item op HF over deze - Drentse dacht ik? - meneer. Ik heb overigens zelf ook wel een paar kronen, maar veel meer kasten en hoop op aanvulling ooit dus ik houd ze voorlopig zelf. Succes !

Ah jaloersmakend mooi - jij hebt dus de zondagse uitvoering van deze denk ik :star_struck::innocent:

3 likes

Yep. Fully black and a single ring. De late 60’s versie
Mooie plaat, jouw plaatje :wink:

1 like

Hallo allemaal

Ikk ben nieuw op dit forum en erop gekomen omdatik informatie zocht over horloges van het merk Enicar.
Is gekomen omdat ik uit een erfenis van mijn oom een dameshorloge van enicar aantrof en op dat merk eens verder ben gaan zoeken. Ben gelijk verkocht. Mooie stijl uit de jaren 70-80.
Geresulteerd dat ik via Chrono24 een Enicar Sea Pearl heb gekocht. Wordt verstuurd vanuit Lissabon en komt morgen aan. Bijzonder horloge met dagaanduiding in het Portugees!

Ben al in het bezit van een rolex oyster quartz, date just uit de jaren 70 maar van het merk Enicar zijn nog betaalbare exemplaren te vinden.

Sluit dus niet uit dat ik nog een volgende Enicar ooit aanschaf. Ben erg gecharmeerd van de lijn Sherpa.Enicar Sea Pearl

Maar ga nu eerst genieten van mijn eerste aanschaf.
Voor de liefhebber voeg ik een foto toe

6 likes

Prachtig :ok_hand: …pas ook mijn eerste Enicar aangeschaft…leuke horloges :+1:

7 likes

Ja. Strak klokje hoor. Waar heb je deze gevonden?:thinking:

1 like

Thanks :+1: …Op marktplaats kwam ik deze tegen maar op ebay staan er ook genoeg…

Hoi, het topic maar weer eens een kick geven. Inmiddels is @floris ook al verzot op dit merk :call_me_hand::sunglasses:

En inmiddels ook het vrouwtje aan de Enicar gekregen. Deze komt van de baai en de kast (composiet Monobloc) wordt ook gebruikt door onder andere Bulova en Nivada. volgens mij zelfs dezelfde wijzerplaat maar dan met andere opdruk.

Kan een van de kenners mij hier meer over vertellen?

9 likes

Leuke collectie zeg. En die Racine kast lijkt wel sterk op de plastic Fortis / Eloga horloges die de Swatches vooraf gingen - Die waren wat meer waterdicht (20atm) geconstrueerd maar ook met 17 steens werk, dikke markers opgelegd en identieke minuutstreepjes. Ik heb er al eens een beetje over geschreven maar hierbij nog wat plaatjes

4 likes


Hier een link met heel veel info over Enicar
https://thespringbar.com/blogs/guides/tagged/enicar

6 likes

Een vraagje voor de Enicar kenners. Ik heb dit horloge gekocht. Hij heeft geen Enicar kroon maar een kroon met “s”. Het gekke is ook dat ik de dag en datum niet kan verstellen met de kroon, dat lijkt me niet de bedoeling?

Is de bracelet ook origineel? Of eigenlijk voor een ander model?

edit: even wat verder gelezen en het lijkt te kloppen dat hij geen quickset heeft :thinking:
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?11&ranfft&a0&2usau&1166025672&

3 likes

De kroon is geen Enicar en het kan inderdaad kloppen dat dit caliber geen quickset verstel voor de datum heeft. De bracelet heb ik nog niet eerder gezien maar zal vast kloppen.

1 like