Informatie over Enicar/laat je Enicar zien

Volgens de advertentie hebben ze er een nieuw enicar glaasje ingezet. Lijkt me dan een kwestie van opnieuw plaatsen maar dan wél goed, of het glas even van binnenuit een beetje bijschuren/polijsten. Of denk ik dan te gemakkelijk?

Geen idee, welllicht is het inderdaad simpel op te lossen.

Zeker waar, en zou ook een indicatie kunnen wezen van meer ‘foute’ zaken - hoe duurder hoe erger het bedrog. Wellicht is je jeuk toch niet zo maar ontstaan :wink:

Die jeuk kwam eigenlijk meer voort uit het feit dat het horloge er optisch uitziet alsof het nog nooit een pols van dichtbij heeft gezien (ik heb nog nooit zo’n cleane wijzerplaat en inner bezel gezien), terwijl ze het anderzijds toch voor elkaar hebben gekregen dat er een kroon mist, de secondenwijzer mist, er een nieuwe band op moest en het glaasje moest worden vervangen. Dat roept bij mij gewoon vraagtekens op.
Het horloge is blijkbaar doorleefder dan de wijzerplaat doet vermoeden.

2 likes

Ah maar dat gebeurt natuurlijk dagelijks - ik heb zelf echt wel eens een nos Enicar case verkocht maar heb toch nooit de illusie dat die collectors toevallig ook een nieuw uurwerkje in huis hebben…


En dat geldt natuurlijk nog meer wanneer ik Enicar wijzerplaatjes zou gaan verkopen - weinig investering & max winst. Iedereen zoekt zijn grail en daar wordt lekker aan verdiend, lijkt me duidelijk…

2 likes

Dit kwam ik zowaar bij de lokale antiekwinkel tegen! Sorry voor de zéér slechte foto kwaliteit. Maar is zo’n glazen kastje vrij lastig te fotograferen. Er lag ook nog een Enicar alarm, deze miste echter z’n originele wijzers helaas…

3 likes

Ik vroeg een vriendje in Singapore of ie daar niet even bij de vele vintage zaken kon kijken of er nog een Enicar te koop lag, en ja hoor! Stuurt ie gewoon dit even door:

Maar eens even goed bekijken (nog geen kans gehad maar wilde het toch delen…) en vragen wat ze er voor willen hebben.

5 likes

lijkt me een divette dial in een dive kast ?
hoe groot is hij (diameter?)

Dat weet ik niet. Heb alleen de foto gehad tot nu toe.

Wat ik ook niet snap is de 2 ringen ‘saturn’. Het is niet een heel vroeg model (toen werden er nog wel eens 2 ringen gebruikt heb ik gelezen) want de 60 marketing is niet gesplitst.

Op de springbar las ik dat de super divette MarkII wel een logo met 2 ringen heeft gehad. Maar dat is deze ook niet.

Vooralsnog geen reactie van verkoper in SP. Afmeting is dus nog even onbekend.

Wat doet je denken dat het een divette in een dive kast is? Dan kan ik er ook nog iets van opsteken :upside_down_face:

de afmetingen van de grijze draaibare binnenring

Vandaag 1,5 uur naar een nieuwe kast gezocht voor een Poolse Enicar freak, dacht iets te hebben maar uiteindelijk toch niet voor de wijzerplaat uit zijn periode. En alles weer opgeruimd - ach 't regent toch :innocent:

1 like

Springbar al eens gechecked op evt afwijkingen? - er staan er vrij veel hier https://thespringbar.com/blogs/guides/enicar-sherpa-diver-2-crown-models

Ik denk dat je gelijk hebt… het was me niet eens opgevallen! Een MarkII divette in een dive kast?! Dat laatste dan gebaseerd op dr 2 ringen om de sarurn.

Bedankt in ieder geval. Ben benieuwd waar de verkoper mee komt!

Helaas geen reactie gehad van verkoper…

Toch zie ik het vaker terug komen. Misschien dat er toch iets anders achter zit?

Zag ook deze weer op chrono;

1 like

Ook gezien bij een Quartz Enicar onlangs, intrigerend…

Ziet er stukken beter uit, en Berlijn is maar 900 km :wink:

Te mooi om niet te delen…

28 likes

oud fotootje, maar heb er een, deze groene.

12 likes

11 likes