Ervaring met Chrono24

Het gebeurt inderdaad.
Ik ben ook op een horloge aan het wachten die geadverteerd stond als ‘direct leverbaar’.

Levertijd bleek ongeveer drie weken te zijn na navragen. We zullen het zien volgende week. Wordt het dan niet geleverd dan ga ik annuleren.
Het was wel de goedkoopste voor een nieuwe, en heb een beetje wachttijd er wel voor over.

1 like

Ik heb twee uiteenlopende ervaringen:

  1. Een tijdje geleden een vintage Tissot gekocht bij een Belgische particuliere verkoper op C24. Het horloge binnen ween week in huis èn een aardige mailwisseling met de verkoper gehad.
  2. Vlak daarna een bod gedaan, iets onder de vraagprijs, op een andere vintage Tissot bij een Franse particulier. Geen enkele reactie, ook niet na een tweede mail. Na verloop van tijd kreeg ik van C24 bericht met de vraag of ik het horloge gekocht had of niet. Ik heb geantwoord dat de verkoper niet reageerde enkele dagen later was de advertentie verdwenen. Ik heb dus de indruk dat C24 er wel achteraan gaat als er iets niet klopt.

Heel veel grijze dealers gaan inderdaad pas “shoppen” bij hun AD contacten als iemand een bestelling plaatst. Zodanig hoeven ze geen eigen voorraad aan te houden. En als een model wat langer op zich laat wachten bij de AD, ben jij als koper ook langer aan het wachten. Dat kan ook een inschattingsfout zijn van de grijzer dealer. Bijvoorbeeld: zo liggen er overal ruimschoots Speedmaster Moonwatches in de vitrines, maar er is wegens het sluiten van de Omega fabriek nu een tekort in de aanlevering. Dan willen de AD’s het niet voor extreem lage prijzen doorzetten naar de grijze dealer. Een kennis had al bij twee grijze dealers een bestelling voor een Speedmaster Moonwatch gedaan en kreeg bij beiden niet veel later het geld terug (dus order geannuleerd). Ik denk dat Omega sowieso er weinig uitlevert, want ze gaan over op een nieuw model. Maar dat terzijde.

Kortom, check gewoon even bij de verkoper wat de echt verwachte levertijd is. Bijna niemand van de dealers in het lage prijssegment (dus de hoogste korting op de retailprijs) hebben geen eigen voorraad. Het voordeel moet ergens vandaan komen.

Kleine update:
Meneer de trusted seller kon mij tot aan vandaag nog steeds geen verzendgegevens overleggen.
Vanochtend de boel geannuleerd omdat ik deze week of volgende week weer naar het buitenland moet voor werk.
Nu is meneer de trusted seller boos :joy:
Allemaal berichtjes via Chrono24 met excuses (na twee weken lang mijn berichten negeren).
Wil me extra korting geven als ik hem alsnog afneem.

Oftewel meneer heeft gegokt en in dit geval verloren.
Ok, ik heb dan geen horloge, maar ga volgend verlof wel weer op zoek. Ik heb de tijd, en ik heb geen horloge in stock waar blijkbaar niet heel veel vraag naar is :joy:

Voor de sensatiezoekers :joy: : Het gaat om Monaco watches

2 likes

Ik koop meestal op Chrono24 van particulieren. Je kunt vaak leuke deals sluiten omdat een particulier zijn horloges wel wil verkopen.

Meerdere horloges dus van particulieren gekocht en altijd binnen een week binnen. Als ik verkoop op Chrono24, duurt het vaak wel wat langer dat ik mijn geld krijg en je bent natuurlijk commissie kwijt aan hun.

“De handelaren van Chrono24” bestaan niet. Het zijn er veel, erg veel.

1 like

Goed om te weten :slight_smile: gelukkig verdween mijn gewenste horloge ineens van chrono, hieronder mensen met goeie ervaringen daar.

1 like

Vooralsnog niet mijn ervaring. Een paar particulieren die écht de hoofdprijs voor iets vragen en als je ‘comps’ laat zien, komen ze met allerhande vage redenen.
Maar goed, geduld loont.

1 like

Wat zijn dat?

Ik verkoop duurdere horloges enkel nog via Chrono24. Daar is hier op HF, als het niet een Rolex is, toch geen markt voor. Probeer het geeneens meer. Dan maar commissie betalen en wat langer op je geld wachten. 99% kans dat het een stuk meer opbrengt :wink:

2 likes

Dat ben ik wel met jou eens hoor. Je hebt natuurlijk daar een veel groter platform dan hier.
Alleen maar Nederlanders en Belgen hier op HF :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik raad hem ook niet perse af.
Ik heb alleen het idee dat hij sommige horloges nog wel eens te goedkoop aanbied, zonder iets op voorraad te hebben, waardoor levering binnen een aantal weken niet lukt. In ieder geval is Trusted Checkout een mooi systeem.
Als het te lang gaat duren of wat dan ook, dan is een order annuleren zo gebeurd.

1 like

proest

Klopt.

Het vervelende van Chrono24 is dat je pas een beoordeling van de verkoper kan geven als de transactie volledig is doorlopen. Iedereen die cancelt om wat voor reden dan ook kan geen beoordeling geven wat er voor zorgt dat verkopers een hogere beoordeling hebben dan de werkelijke ervaringen zouden opleveren.
Edit: Bovenstaande klopt niet meer, zie post hieronder.
Desondankls heb ik meer goede dan slechte ervaringen op Chrono24, maar vermijd ik bepaalde verkopers.

Tegenwoordig kun je ook een beoordeling geven als de order uiteindelijk gecanceld is.

Wat ik hierboven schreef vind je dus ook terug bij de beoordelingen van betreffende verkoper.
Misschien had ik zelf eerst ook de beoordelingen wat beter door moeten lezen. :smirk:

Ah! Dank voor deze update!

1 like

‘Comparables’.
Bijvoorbeeld verkochte aanbiedingen op Ebay. Groot verschil met alleen ‘afgelopen aanbiedingen’.
Kijk, jan en alleman kunnen vragen wat ze willen qua prijs, maar als je hem dan tig keer moet relisten voor die prijs, heeft de markt dat er blijkbaar niet voor over.

Zo was er een Nederlandse knul die 550 vroeg voor z’n gebruikte Maen Hudson Op C24; FYI nieuwprijs 499.
Dat de gangbare 2e hands prijs op dit forum eerder rond de 300 lag, overtuigde hem niet. Prima, dan blijf je er toch lekker mee zitten. :man_shrugging:

Het is inderdaad handiger om een reële prijs te vragen als je wilt verkopen :wink: Ik heb de ervaring dat velen hier op het HF “vriendenprijsjes” verwachten i.p.v. een faire prijs. Dat vind ik geen ramp voor een 5je. Maar de markt hier is te klein voor duurdere horloges, zijnde niet-Rolex. Dat is geen kritiek maar een feit.

True, maar flipperaars die na 3 maanden bezit er weer een klap winst op willen maken, terwijl het horloge al tig keer binnen dit forum van eigenaar is gewisseld heb ik ook een petit frère mort aan. :grimacing:

1 like

Heb ook niets met het fenomeen flipperen. Zie de lol er ook niet van in :face_with_raised_eyebrow:

1 like