Ervaring met het horlogemerk Alpha?

Onlangs kwam ik enkele horloges van Alpha tegen op het www, vooral de speedmaster hommages lijken mij leuk en zijn zeer betaalbaar. Heeft iemand een Alpha horlloge en wel eens iets besteld via hun EU webshop?

Dit model vind ik zeer interessant: https://www.watch-alpha.eu/en/Chronograph/Alpha-mechanical-chronograph-watch-shop-51.html

hello spierbundel
l. he het lijkt wel of ik het tegen mezelf heb, luister afblijven, rommel… luister goed afblijven… hoor je me… marino

2 likes

@sv3rr3 jij hebt er een toch?

1 like

Waarom is dit rommel?

Er zit anders best een leuk uurwerkje in met die Seagull 1903.
Alleen een beetje jammer dat het een Hommage is.

1 like

waarschijnlijk omdat er geen Seiko of Rolex op staat,…

Die van mij doet het gewoon al jaren, en dat voor die prijs…:relaxed:

4 likes

hen er een paar keer email aan gewaagt, was net zo nieuws gierig als spierbundel wat je terug krijgt althans toen ik het deed lussen de honden geen brood van en die seagull is chinees dus. marino

En dus is het rommel?

meestal wel je moet geluk er mee hebben heb ook slechte opels gezien das duits dus, ach ja die maandag morgen he.

Over dat het een hommage is kunnen we blijven discussiëren, het is een mooie klok, geen budget voor het echte werk.

Replica ben ik wel op tegen en ben al een jaar gelukkig met mijn Steinhart.

@ukraine, je bericht begrijp ik niet. Het gaat mij niet niet om de directe service via de mail, maar of ik het horloge binnen aanzienbare tijd thuis kan ontvangen en of de klok niet tegenvalt betreft kwaliteit. Ik begrijp dat het geen echte Omega is voor.

@Batossai klopt! Of nou ja, had… Afgelopen weekend is deze ‘Paul Newman’ naar een andere HF-er gegaan.

Zeer mooie kwaliteit, wat mij betreft echt een aanrader. Zeker qua prijs/kwaliteit. Heb hem niet via Alpha zelf gekocht en begreep dat hun service niet altijd top is, maar voor deze prijs kan je dat voor lief nemen.

Heb ook een Speedmaster reduced en droeg ze allebei met plezier.

3 likes

Ik ken de huidige collectie van Alpha niet maar vroeger was het rommel. Allerlei hommage’s van duikers die nog niet bestand waren tegen vochtige lucht en kronen die na een halve draai gaar waren. Dat er leuke werkjes in zaten voor het geld zal best, ik vond het troep, rommel. En dus niet omdat er geen Rolex of Seiko op staat.

Het probleem is niet het uurwerkje,maar eigenlijk meer het knoppen en kroon gebeuren.
Bij dit soort goedkope horloges komen daar de meeste probleempjes voor.

Ook pakkinkjes en o ringetjes zullen niet ‘‘grade A’’ zijn wat weer kan betekenen dat het horloge na verloop van tijd zelfs niet meer tegen een druppie water kan,of gaat condenseren als je van buiten naar binnen gaat.

2 likes

Nou…dat dus,alleen typ ik het wat genuanceerder. :joy:

Zo, jij zit op je praatstoel! Kort samengevat: kutklokkies!

Als ze dat over je SKX zeggen is je wereld te klein :joy:

2 likes

nou spierbundel zal ik het uitleggen als je een winkel binnen gaat en je vraagt iets aan die meneer en of dame en je krijgt geen of correct antwoord, hoef ik al niks meer van die winkel dat bedoel ik . marino want wat denk je dan ik althans ???. marino dat geld ook voor een mail.

Hoor net van @AstonMartin dat ik een SKX heb​:stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Je snapt wat ik bedoel.:grin:

Ik vind ze gewoon namaak! Alleen een ALPHA erin als “extra”!

Wat bedoel je elke keer met ‘marino’?

1 like