Ervaring met het horlogemerk Alpha?

Op zich snap ik het prima als iemand een hommage (of zelfs een replica) koopt. Je vindt het een mooi klokje maar hebt het geld er niet voor (over) om het origineel te kopen.
Ik zie alleen niet het nut om dan een slechte kwaliteit mechanisch horloge te kopen en niet een quartz.

  • Je koopt het horloge toch al enkel voor het uiterlijk (relatief klein verschil met het origineel).
  • Het uurwerk, de ziel van het horloge, (wat grotendeels de kwaliteit en de prijs van een horloge bepaald), mega groot verschil met het origineel.

Koop dan geen rommel, maar een quartz.

Maar goed, dat is mijn idee. Ik bewonder mechanische horloges vanwege de afwerking, precisie en nauwkeurigheid van het uurwerk. Als je dan toch puur voor het uiterlijk gaat, laat het innerlijk dan maar links liggen en zorg dat het op tijd loopt.

Maar Alpha verkoopt deze alleen met een mechanisch/automaat uurwerk…

Draag dit niet zo vaak, maar het tikt al 5,5 jaar probleemloos door :slight_smile:

1 like

Ach ja… dan is daar de keuze al in gemaakt.

Zo te horen zijn er genoeg positieve ervaringen met Alpha.

1 like

Het gaat ook niet alleen om het uiterlijk:

Er zit een mechanisch kolomwiel chronograafuurwerk in (in feite een Venus 175). Probeer dat elders eens te vinden voor dit geld. Dat je daarvoor geen Rolex of Omega kwaliteit krijgt mag duidelijk zijn. :sunglasses:

2 likes

Ziet er inderdaad best aardig uit!

1 like

In feite is zo’n doorkijkvenster met een uurwerkje erachter ook weer een beetje “uiterlijk” :smile: Maar ik heb de mijne mede gekocht om het uurwerk, het was mij eerste mechanische chronograaf. :sunglasses:

Mooie foto’s, ik ben overgehaald en haal gewoon een Alpha, welke exact weet ik nog niet. Aanstaande week op vakantie, dus de aanschaf komt daarna wel.

@Spierbundel ik hoor graag jouw ervaringen met de alpha. Ik twijfel ook om er 1 te bestellen

1 like

Na mijn vakantie ga ik er een bestellen, eerder heb ik er toch niets aan. Ik laat ook zeker weten wat ik er van vind, een soort mini-review.

2 likes

ik heb er een tijdje een gekocht maar die ging helaas stuk door stootschade. echt superklantenservice. ik heb een nieuwe gekregen en die doet het perfect, ziet er gaaf uit en is echt goeie kwaliteit.
ik draag hem 24/7 en heb er nooit last van
echt een aanrader.

Hoi heb inmiddels een 8-tal Alpha Sierra horloges en ben zeer content, kuxe voor een zacht prijsje, automaten ook prima, vor mij een prima horloge voor wie niet direct een Rolex of Breitling wil/kan betalen.

1 like

Foto’s! :yum:

Een van mijn eerste topics op het forum. Het gaat trouwens hier om een ander merk dan de Alpha Sierra. Of deze Alpha ‘merk’ nog bestaat weet ik niet.

1 like

Blijkbaar wel…