Even voorstellen en advies gevraagd met specifieke eisen

Hoi Geluksvogel! Welkom en veel plezier en geluk hier. Gewoon blijven zoeken. Misschien is een Orient Bambino met zwarte wijzerplaat iets?

Succes!

(Seriouswatches is een betrouwbare leverancier van o.a. Orient.)

1 like

Welkom op HF!
Gewoon voor een mooie Tissot of Seiko gaan in deze prijsklasse.
Niks mis met Casio of Pulsar, maar deze zijn voor veel goedkoper te krijgen en zijn ideaal als dagelijks horloge ofte beater. Als je dan toch 400,- wil uitgeven zijn er andere alternatieven zoals Certina, Victorinox, … als je een Zwitser wil. Danish design is idd. prut qua binnenwerk, te vermijden.
Bekijk ook eens het verkoopsgedeelte hier, er passeren vaak leuke zo goed als nieuwe horloges voor een zacht prijsje.

Inderdaad niet mis. Is dat een bolvormig glas?
Wat vinden jullie trouwens van deze https://www.boumanonline.nl/horloges/tissot-everytime-t1094071605100

Bedankt John. Vriendelijke mensen hier op t forum :slight_smile:
Ik heb de indruk dat ik de verkoop hier ook beter eens kan volgen, sommige horloges zien er zo goed als nieuw uit.

Zelf heb ik nog een Rotary automaat van ongeveer 60 jaar oud, loopt heel goed en ziet er ook nog leuk uit. Momenteel heb ik hem om, hierbij even een foto:

Succes en plezier met uitzoeken!

2 likes

De reacties op die klokjes was niet al te best:

2 likes

Mee eens, en ja Seiko staat bekend om de goede lume.
Ik begrijp dat je iets klassiekers zoekt.
Een tip, ik zou ook eens bij Junghans kijken/googelen.
Succes!

1 like

Yep! En dat maakt 'm echt fraai.
Trouwens: die Tissot is ook heel mooi.

Ja hoor, echt soms mooie deals te doen. Van de meeste betrouwbare verkopers is er een ‘ervaringen met’ topic dat je kan inzien als je niet zeker mocht zijn met wie je in zee gaat…

Owla. Dat is een nuttige tip. Dus dat zou betekenen bijna 400euro uitgeven en met een onherstelbaar horloge achterblijven. Pfff. Amaai.
Ik zie daar in datzelfde topic ook klachten over power matic 80? Wat is nu eigenlijk ETA. Voor mij, ik ben actief in IT sector, is het estimated time arrival :slight_smile:

En ook mooi!

1 like

Nog ff een vereiste bijplaatsen in mijn zoektocht als het kan:
-structuur leder bv krokodil, dus geen even/plat lederen bandje.
Zag net bij Junghans zoals hierboven aangeraden zeer veel gebruik gemaakt van even bandjes.

Dan zijn we eruit:

3 likes

Overkill blauw voor mij. Zet daar een bruin bandje aan en 't is al beter. Blauw komt als keuze trouwens achter zwarte wijzerplaat, dat had ik nog niet vermeld. Zwart is 1 bruin en blauw op 2 gedeelde plaats, afhankelijk van het model.

Is dit wat?
https://uhrforum.de/seiko-presage-cocktail-time-sary087-aus-12-2017-a-t334505

1 like

Welkom! Ik ga je behalve de eerder genoemde diameter (kies niet te groot) geen “advies” geven, dat is een zoektocht die je zelf moet ondervinden naar mijn bescheiden mening. Zo leer je je voorkeuren kennen en mocht je een “miskoop” doen dan doe je wat velen hier doen; flipperen! :wink:

1 like

Jazeker, ik denk zowat het enige van Seiko voor mijn smaak. Hierboven had ik al een link gekregen voor een goede webshop seiko

Ook niet echt, die goudkleur. Ziet er een beetje vrouwelijk uit.

Ook mooi als GMT quartz.

De mijne.

En natuurlijk van harte welkom hier!

1 like