Nieuwe Tissot Everytime Swissmatic ... Sistem Tissot?

Sistem Tissot? Swiss Mechanicals at Quartz Prices

Mechanisch horloges met originele onderdelen voor $ 450 met een bracelet of $ 395 met een lederband.

.

.

.
Swatch en Tissot …

The 40mm Everytime Swissmatic comes in a variety of styles. The dial is available in both black and white. The case is available in either stainless steel or stainless steel with a rose gold PVD coating. The watches come paired with a vintage-style bracelet, a smooth or textured leather band, or a woven nylon strap. The Everytime Swissmatic has a sapphire crystal and is water resistant up to 30 meters or 100 feet.

→ Site

→ Artikel

4 likes

Ja, dat is de goedkoopste Tissot automaat met een Swatch uurwerk.
Het uurwerk is niet af te stellen of te repareren !

2 likes

Hoe lang zou zoiets meegaan? Service is niet mogelijk, dus dan heb je het over 10 - 15 jaar max denk ik?

1 like

Voor een paar tientjes meer heb je een tissot met een eta 2824 uurwerk, voor mij zou de keuze niet moeilijk zijn…

2 likes

Dat vraag ik me ook af, volgens mij is het uurwerk van kunststof, alleen is bij dit model de rotor van metaal.

2 likes

In feite krijg je dus een dure Swatch Sistem51… :slight_smile:
Slim bekeken van die Zwitesers :slight_smile:

1 like

Had gehoopt dat ze dit model met een mooie handwinder zouden uitvoeren. De quartz is een hetere keuze helaas…

2 likes

Reken daar maar niet op, ik denk dat je al blij mag zijn als die het een paar jaar volhoudt.
Ze gebruiken een kunstof echappement :sob: hetzelfde als bij de powermatic uurwerken.
Daarvan heb genoeg klachten voorbij zien komen die nog geen paar jaar oud waren, uurwerk is niet af te stellen en het is goedkoper om het hele uurwerk te vervangen.

Dit uurwerk is nog goedkoper gemaakt, alleen de rotor heeft een schroef de rest van het uurwerk is helemaal vast geklonken.

1 like

Jammer dat een merk als Tissot dit doet. Verder een prima merk waar ik er ook een paar van in mijn bezit heb.

1 like

Volgens mij is het powermatic uurwerk af te stellen met twee gewichtjes in de balans.

Ze laten niet veel over dat uurwerk los, het is ook niet zeker dat het anker + wiel van kunststof is.

Heb verleden week een Tissot met powermatic aangeschaft, nadat ik het een en ander had opgezocht over dat uurwerk.:slight_smile:

1 like

In het geval van Tissot dus een pluspunt.

1 like

En dan nog de gore chutzpah hebben om het voor 100 Euro meer dan de gemiddelde SARB03x aan te bieden.

Denken ze nu dat wij zo dom zijn, of zijn ze zo echt slim? :slight_smile:

1 like

Ik ga lekker tegen de heersende conservatieve mening in. Prima horloge en uurwerk. 100 keer liever dan een Seiko.

3 likes

Klopt het powermatic uurwerk is af te regelen door de schroeven op de balans maar aan het uurwerk in de openingspost van @red valt niks aan af te stellen.

Ik kan je met zekerheid zeggen dat het anker en ankerrad van de powermatic ook van kunstof zijn.
Ook niet heel gek dat ze daar niet mee te koop lopen :smile:

2 likes

Carbon is ook kunststof, dan vinden we het opeens allemaal stoer. De conservatieve kliek kan zich er kennelijk nog niet overheen zetten dat ook/juist andere materialen dan metalen een lange levensduur zonder onderhoud kunnen bewerkstelligen.

Je hebt zeker een punt. De ontwikkeling van hoogwaardige kunststoffen schrijdt voort, met heel interessante ontwikkelingen in de nano-tech ook.
@Fate_Amenable_To_Change : Speedmasters zonder doorkijkbodem hebben ook plestik onderdelen hoor. Die ze dan icm een glazen dekseltje wel vervangen door metaal. :slight_smile:

Ik heb geen idee hoe lang een Swatch meegaat, maar een horloge wat niet reparabel is vind ik maar niks. En voor $450 al helemaal niet. Voor mij ook een horloge met ETA of idd een Seiko voor het geld.

Liever een stukje Delrin dan een stukje plaatstaal. Qua materiaal ook duurder gok ik

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik met het powermatic 80 uurwerk zeer goede ervaring heb, loopt gewoon super strak daar kan mijn Seiko 6R15 uurwerk niet aan tippen. Maar als ik de algehele afwerking vergelijk tussen mijn Alpinist en Tissot midrange modellen, dan ben ik toch zeer content met mijn Seiko.

1 like

Hahahaha… Ja, daar heb ik er dan ook al één van in de kliko gegooid. Da’s voor mij niet het allerbeste voorbeeld om de deugden van de Swatch groep te illustreren.

Maar ik heb niks tegen plastic, het is alleen zo dat ik low-budget uurwerkjes die niet reparabel zijn voor 30% meer dan een 6R15 verkopen omdat het kan, eh, gewoon lullig vind. De powermatic 80 die @peaceloveandpitbulls is dan toch een stukje aardiger, ik heb de Hamilton versie ervan gehad, en het is een prachtig uurwerkje.

Maak dan 150 ballen van die nieuwe Tissot en kijk of je iets beters neerzet dan Orient. :slight_smile:

2 likes

Ik ben al langer fan van Tissot, maar vind de prijsstelling de laatste jaren exorbitant. Ook voor een opgeleukte Sistem is dit weer véél te veel van het goede imho.

En voor de ‘nieuwe’ blauwe PRS516 automatic is de adviesprijs maar liefst € 850 met een lelijk leren bandje.
Waar je een paar jaar terug € 465 betaalde voor een exemplaar met stalen band.
Lus u nog peultjes??

Ik vind hem mooi, maar zéker geen 850-euro-mooi