Even voorstellen hierbij

Goedemorgen

Op deze laatste dag van het jaar even aangemeld. Thomas, 58 jaar regio Rotterdam.

Geen bijzondere horlogegek, behalve dat ik weet dat mijn vader vroeger een zeer fraai “klokkie” had. Ik denk een gouden Eterna chrono met van die rechthoekige chrono knoppen. Zou door een.bevriend klokkenmaker gerepareerd worden…duurde maanden, de klokkenmaker overleed en het horloge is nooit meer teruggevonden. Waarschijnlijk verpatst.

Een paar jaar geleden in Berlijn nota bene bij een vintage horloge winkel onder een hotel zie ik zo’n zelfde soort horloge liggen…€ 2.500 werd er gevraagd.
Toch maar niet gedaan.

Nu heb ik van mijn schoonvader een horloge gekregen (van zijn vader geweest). Een Omega Geneve automaat met datum. Er staat verder niets op de achterkant (glad, geen inkepingen oid) het enige wat ik heb kunnen achterhalen dat het 14 karaat is (stempel/merk 585)

Het horloge loopt niet…als ik voorzichtig op en neer schud hoor/voel ik iets zwaars heen en weer gaan (waarschijnlijk de automaat?)…als ik heen en weer schud hoor ik iets heel lichts heen en weer gaan alsof er een klein schroefje los zit.

Ga ik dit horloge nog laten repareren…die vraag moet ik mij, aangevuld met nog te plaatsen foto’s en jullie adviezen, stellen.

12 likes

Van harte welkom! :smile: :+1: We zien de foto’s graag tegemoet! :blush:

Van harte welkom :clap:

Welkom op het forum! Het horloge is een mooi cadeau wat wellicht de moeite waard is om na te laten te kijken wat er precies mee aan de hand is denk ik, maar zo denk ik er dan over.

Vooralsnog veel plezier hier op het forum :slight_smile:

Welkom hier :+1: veel plezier op t forum

Goeiemorgen, en welkom op het forum. Mijn advies, begin eens met een service beurt voor de Omega. Zeker als die een tijd heeft stil gelegen, kan het zijn dat hij daarna weer loopt als een zonnetje. Er zijn hier voldoende kundige horlogemakers, professioneel of hobbymatig, die je kunnen helpen daarbij.

Welkom hier ! Geen horloge gek …:roll_eyes: … kijk maar uit voor besmetting hier met het gevreesde horloge virus…:grin:

Ik zou zeker naar de omega laten kijken door een goede horlogemaker…

Welkom

Welkom Thomas en veel plezier op het forum!

Thomas, welkom en veel plezier op ons mooie forum. Zou maar niet te veel meer schudden met dit horloge. Lekker stil laten staan, totdat je onderhoud laat uitvoeren.

Welkom op HF :+1:

Hoi Thomas! Welkom! Zonde van die Eterna. Misschien helpt dit voor je Omega:

1 like

Dank voor alle welkomsten en de kaart met reparateurs. Ja zonde hè die Eterna…in mijn beleving was het zoiets…

2 likes

image

Mijn beste,

Thomas, van harte welkom binnen de gelederen van dit enthousiaste HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom en veel plezier hier. Groetjes.

Welkom en succes met de Omega, er zijn hier kenners genoeg die je goed verder kunnen helpen.

Welkom Thomas!:facepunch:t2:

Welkom :grin:

Thomas, welkom op HF!