Evolutie collectie laatste jaar

Omdat ik zulke topics altijd zelf erg leuk vind, hierbij ook even 2 plaatjes van mijn collectie:

  • vandaag

Tag Heuer Aquaracer, Vostok Amfibia mod, Seiko 7002-7001, Seagull 1963 reissue 42mm, Hamiton Khaki Field automatic.

Ik ben tevreden… wat meer kleur, wat meer automaten. Al de (te) zware duikers eruit (typische beginners’fout’). Ook de eerste Zwitsers. Gevarieerd (rus, chinees, japans, …) genoeg ook (voor mij). Stuk voor stuk horloges die ik niet meer makkelijk van de hand zal doen (maar zeg nooit nooit, zeker niet in de horlogehobby…)
De beater blijft de Casio GW-5600 (niet op foto dit keer).

Lijstje horloges verder aangeschaft in 2015 maar die niet zijn gebleven/zullen blijven:
Casio BM200-W
Seiko Black Bay mod
Seagull 1963 38mm (uiteindelijk de 42mm gekozen)
Een Vostok LE en een Vostok brass (1 Vostok (zonder datum…) is wel genoeg)
Casio MTD 1045 en Casio AE-200 (1 goede (solar, radiogest. etc) Casio is me ook genoeg)
Certina DS Action diver (erg leuke zwitser, maar moet het afleggen tegen de TH en de Hamilton)

De volgende stap… het nieuwe model Aquaracer, of toch een Aquis (het datumvenster stoort me niet meer zo), of… een leuk alternatief in dezelfde prijsrange… stel maar voor!

10 likes

Van veel van hetzelfde naar variatie. Beter :+1:t2:

1 like

Inderdaad wat meer verschil qua stijl en kleur

Leuke collectie :+1:

1 like

Mooie uiteenlopende collectie!

1 like

Veel zwart maar mooi!

1 like

Nou je bent in ieder geval goed afgekickt van zwarte duikers! :grinning:
Heb ik er zelf ook best wel 'n beetje veel van… :confused:
En straks nog fijn aangevuld met een nieuwe Aquaracer of Aquis! Top! De Aquis is behoorlijk populair, hier. Maar ik vind zo’n AR ook helemaal niet verkeerd! Ja, wat heb je nog meer…? Heb even niet de meest actuele prijzen paraat. Dus kan me voorstellen dat een Seamaster een (behoorlijk) stukkie duurder is? Wat ik een leuke en scherp geprijsde duiker vind, is de Longines Hydroconquest en dan is er natuurlijk nog de Seiko Marinemaster.

1 like

Mja, de Seamaster is mooi, maar niet helemaal ‘mijn ding’.
De Hydroconquest blijft ook interessant, moet hem nog eens passen (lug2lug behoorlijk). De MM… op foto prachtig maar nee, dial valt me te klein uit.
Voorkeur gaat ook naar een zwitser met historie… maar daarmee maak het natuurlijk niet makkelijker.

1 like

Mijn beste,

Een mooie wisseling van de (horloge) wacht!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op. :first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

2 likes

Leuke verzameling met variatie :+1:

2 likes

Dat is idd een mooie gevarieerde collectie, doet me een beetje denken aan de mijne :smile: Suc6 met je tocht naar de volgende. :+1: Ben benieuwd welke het wordt.

1 like

Prachtige collectie, Seagull for sale ?

Was me inderdaad ook opgevallen :slight_smile:

Bedankt! Seagull nog niet te koop, ik zal zeker proberen aan je te denken mocht het toch nog zover komen…

Heb je een PB gestuurd, niet ontvangen?