Evolutie in smaak

Hoeveel is jullie smaak veranderd in horloges. Waar ik vroeger een hublot big bang mooi vond, ren ik er nu voor weg. Vond een Daytona eigenlijk nooit mooi en nu heb ik er een. Bijvoorbeeld deze 6263

4 likes

Heel erg. Maar een Daytona vind ik nog steeds niet mooi. Dus deze zal ook niet in mijn collectie komen.

2 likes

Heb je ook normale foto’s? Dit lijkt wel een wallpaper.

Zit ook een chrono24 watermerk in de foto, dus voor de handel neem ik aan?

Zelfde hier. Maar wie weet … ooit :wink:

Qua horloges gaat mijn smaak een beetje in fasen. Van duikers naar klassieke dress watches en chronografen weer naar duikers de laatste tijd.

Ik heb een paar horloges die ik, om verschillende redenen, niet verkoop. Maar de rest varieert een beetje.


Zo beter?

1 like

Nee willekeurige foto die op me telefoon stond

1 like

Yes!!! We want more, we want more. Prachtig hoor! Ik persoonlijk heb liever een pre-moon speedy, maar hier word ik ook wel warm van.

1 like

1 van van mijn eerste horloges (Vanceur Royal Castle) leek op een Hublot. Dit is15 jaar geleden. Nu zou ik niet dood gevonden willen worden met een Hublot. Daytona vond ik toen al super en mijn nickname van 11 jaar geleden. DayDate is nog steeds mijn grail. Die komt er zeker…

Topic bestond al, even de zoekfunctie gebruiken (alhoewel die soms wat nukkig kan zijn) :sweat_smile:

Heb hem verandert

Zit daar nog leven in dan???

Je smaak is dus naar de “voor de hand liggende” kant opgeschoven.
Ieder zijn meug.

Hublot/Rolex beide zeer geliefd bij (ex) sporters, dat wel.

Mijn eerste horloge was een Swatch, die ik mocht uitkiezen van mijn ouders voor mijn goede rapport op de basisschool:
stormy weather

Daarna altijd horloges blijven dragen en interesse in gehad, maar eigenlijk nooit iets echt serieus, allemaal fashion horloges zoals Tommy Hilfiger, Esprit, Fossil, Armani en Cheap Rolex datejust lookalikes etc etc. Allemaal quartz, behalve de laatste Fossil die ik van mijn vriendin kreeg 4 jaar geleden.

Laatste jaar wel meer in gaan verdiepen er echt wat meer ingerold.
In april een maand in Japan geweest en daar mijn eerste echte horloge gekocht, een SKX007J voor een prikkie!
Verder daarna een Orient Bambino, Casio Duro, Tissot Le Locle, Hamilton Khaki Field, Certina ds first chrono, SKX009 en 2 andere Seiko’s aangeschaft.
De SKX009, Khaki Field en de Bambino zijn reeds weer geflipperd.
Ik merk dat mijn smaak zich nu echt meer aan het vormen is. In het begin ging het alle kanten op (zie hierboven) maar ik draag het liefste een chrono of duiker (deze krijgen de meeste draagtijd). De dressers krijgen eigenlijk geen draagtijd daar een pak geen deel meer uitmaakt van mijn dagelijkse werk tenue.
Ook qua maat vind ik nu 42mm echt de max voor mijn pols, daar ik vroeger ook wel eens 50mm heb gedragen (why?!?), voorkeur is 38-40mm.
Maar dat maakt de hobby ook leuk! uitproberen, passen, kopen en weer flipperen!

Mijn eerste horloges kwamen van de kermis :wink: Die deden het zeker een maand of zo!