Expertise gevraagd, bulova super seville

Ik heb een Sarb033 op mp te koop staan en iemand wil hem ruilen tegen zijn Bulova super seville + 100 euro van mijn kant, uit jaartal 82 had de mevrouw van wie hij hem kocht gezegd. Nu heeft hij mij een aantal foto’s gestuurd en is dus de vraag of iemand hier daar wellicht iets vreemds aan kan ontdekken. En welke waarde schatten jullie hem ongeveer?

Ook een ruil met een tag heuer kirium quartz complete set + 200 mijn kant bijbetaling was een optie, wellicht is dit een betere deal?

Bvd.

Lume lijkt wel erg lelijk grauw dus dan vraag ik me af wat de staat van het uurwerk is.

Deze zal denk ik ook een servicebeurtje kunnen gebruiken…

Ik zou ook eens vragen wat die Bulova moet kosten als je hem wilt kopen.

Edit
kijk even hier.
Wordt ook uitgelegd waar je het jaartal kan achterhalen.

Volgens hem helemaal goed, maar ja dat zegt natuurlijk niet zoveel…

Voor zover ik kan zien met deze foto’s is er niets vreemds op te merken. Lume inderdaad ietsjes dof maar bij zo’n oud horloge werkt dat toch niet meer (bij mij in ieder geval.) Kast ziet er netjes ongepolijst uit. Jaartal zal je helaas niet achterhalen zonder foto van het uurwerkje, mijne was een stukje jongen dan werd verteld door de vorige eigenaar.

Het enige wat ik kan aanmerken is dat hij toch wel erg aan de prijs is, weet niet wat je vraagt voor de Sarb maar lijkt mij erg veel bijbetaling. @HanDavinci geeft aan dat 2 à 300,- een redelijk gangbare prijs is, moet wel zeggen dat het mijn favoriete klokje is en ik er veel meer voor over zou hebben, zeker met bracelet!

Succes met de verkoop!

Ik vind deze lume toch wel meer dan dof. Die ziet er gewoon bijna zwart uit. Dat duid in ieder geval op dat er vocht in het horloge geweest is.

1 like

Ik zou zeker niet bijbetalen, ik schat de waarde op zo’n max 175 euro.

Als het de Day-Date versie was, dan was het wel prima geweest.

1 like

Voor eentje in topconditie. @DEV06 heeft er laatst eentje gekocht, geen idee wat hij ervoor neer heeft gelegd.

:point_up:

Ik zou al helemaal geen 100 euro en een SARB ervoor inruilen. Eerder nog 100 van zijn kant.

1 like

Ik zag dat de verkoper 400 euro vraagt, dat zou ik er niet voor over hebben. Daarnaast zou het me niks verbazen als dit hetzelfde klokje is als degene die hier onlangs op het forum is besproken.

Deze stond een aantal weken geleden op Marktplaats voor 450 euro (mocht volgens mij uiteindelijk voor 350 weg, wat alsnog veel te duur is) en lijkt op dezelfde plek een hoekje te missen uit de band. Ik durf het niet met zekerheid te zeggen aangezien ik enkel een lage resolutie foto heb, maar oordeel zelf:

Dat de indexen zo zwart lijken heeft volgens mij met de lichtinval te maken, op andere foto’s leken de indexen zilverkleurig te zijn bij het exemplaar dat ik destijds op Marktplaats tegenkwam.

2 likes

Indexen had inderdaad met lichtinval te maken.

1 like

Beste
De aanbieder is ook actief op het forum @DEV06.
https://www.2dehands.be/listuser/6406819/

1 like

Oh nou lekker makkelijk toch? :smile:

1 like

Daar was ik al achter :stuck_out_tongue_winking_eye: maar toch bedankt.

1 like

Heeft ook aan mij gevraagd om te ruilen met mijn Citizen NY2300…en bijbetaling…weet wel iets van Citizen maar niet echt van die vintage Bulova…

1 like

Dan is het zeer waarschijnlijk ook de Bulova van MP.