Bulova Super Seville, een aantal vragen

Goedenavond mede-horlogefetisjisten/taxatieforum,

Een aantal maanden geleden heb ik op Marktplaats dit prachtige horloge voor een zacht prijsje gekocht. In een mum van tijd is hij uitgegroeid tot een van mijn meest geliefde horloges ooit. Vandaag durfde ik hem na het ontvangen van een goedkoop gereedschapssetje eindelijke open te maken.

Er zit een Bulova P7 uurwerkje in, eentje waar ik nog nooit eerder van gehoord heb. Ben daarna direct even gaan Googlen maar kan helaas niet veel vinden, kunnen jullie mij eventueel wat vertellen hierover?

Voor mijn tweede vraag: wat is hij waard? Op Marktplaats staar er nu eentje voor €400,- en op Ebay variëren de prijzen zo veel dat ik werkelijk waar geen idee heb. Horloge is in mooie staat, alleen het glaasje is niet origineel. Voor de rest nooit gepolijst en geen diepe, rare krassen. Volgens mij is het kroontje ook origineel.

Derde vraag: nu het wat warmer begint te worden is leer toch niet het meest comfortabel, heb geen idee welke niet leer opties goed zouden staan, jullie een idee?

Iedereen bedankt voor het lezen en een prettig weekend!

Natuurlijk even de fotootjes:

3 likes

Mooi horloge zeg.
En in mooie staat.

Onder de balans zie ik ETA 2824-2 staan dat is het caliber van dit uurwerk. Ik weet zeker dat je met google meer hits haalt dan met Bulova P7😉

1 like

Dank voor het compliment. Zie inderdaad nu pas op de foto dat het een ETA is, misschien toch volgende keer even mijn bril op :grin:

Ik zit dagelijks te kijken naar een Bulova Super Seville, heb het ebay tabblad nog openstaan haha. De calendar is zo’n 200-300 euro waard en een day date (waar ik naar op zoek ben) 300-500.

Ze staan er ook op voor 1000+, maar dat is belachelijk. Om en nabij 500 zal ik alleen betalen voor een mint exemplaar.

De kast verschilt ook heel iets tussen de calendar en de day date. De calendar heeft een iets meer meevormde kast tussen de lugs. Gebaseerd op de klassieke datejust.
Dus ik zou er op ebay een two tone jubilee voor kopen. Zat te vinden, probeer wel iets meer te betalen dan 20, die chinese dingen hebben allemaal zo’n baggersluiting.

Zit je onder mijn schatting met het zachte prijsje? :slight_smile:

2 likes

Bedankt voor de snelle reactie en duidelijke uitleg! Zit inderdaad onder de schatting, heb er destijds 150,- voor betaald. Met een beetje onderhandelen de verzendkosten er ook nog eens af :smiley: Denk dat een mooie bracelet hem zeker niet verkeerd zal staan.

P7 betekent dat het uit 1987 komt.

De date codes staan hier op het plaatje.
Handig voor alle bulova modellen!

Mooi horloge! Heb zelf een daydate van dit model😁

4 likes