Fatsoenlijk horloge voor een budget van 250 euro

:+1:

1 like

In dat geval heb je een duidelijk andere definitie van een fatsoenlijk horloge, dan velen hier op het forum :wink:
Desalniettemin, succes met je keuze

2 likes

:ok_hand:

Nee.

:wink:

Ben nog niet ervaren in de horloges
Maar de Dan Henry geen goede prijs/kwaliteit verhouding?

Ervaringen genoeg hier op het forum:

1 like

Ik sprak bewust niet namens het hele forum, slechts IMHO namens “velen hier op het forum” :wink:

Als je “velen hier op het forum” gaat gebruiken om kracht bij te zetten dat een horloge niet fatsoenlijk zou zijn op een horloge forum waar vele duizenden mensen lid zijn, kan ik me indenken dat dit wordt geïnterpreteerd door een net nieuw lid als “hier moet je van wegblijven, aldus het grootste deel van de mensen in de horlogewereld”.

4 likes

Niet de mijne, vrees ik. DD is een Nederlands plakmerk wat niets met Scandinavië te maken heeft. In mijn naïve tijd (voor ik over horloges nadacht) kocht ik er één omdat het een aardig ontwerp leek. Dat was voor ik een absolute specificatie-nazi werd. Sterker nog, dankzij dat ding werd ik een specificatie-nazi.

Het was een vrij groot gevaarte wat er uit zag als een keramische duiker, maar waarvan de bezel vast zat en de waterdichtheid maar 30m was. Er zat een plakmerk quartzje in wat totaal oninteressant was en eigenlijk was het één bonk pretentie en branie, zonder ook maar wat te leveren. What the fuck was I thinking, denk ik wel eens.

Dat horloge, en ik gebruik die term lichthartig in dit geval, is wel een uitstekende leerervaring geweest, en sindsdien vermijd ik plakmerken als de pest. En nodeloze complicaties. En nodeloos grote kasten. En keramische dingen.

Man man man man man man man man wat een miskoop.

Recentelijk zijn hun ontwerpen een stuk minimalistischer geworden. Het is nog steeds veel geld voor magere specs, maar wat mij blijft storen is dat ze echt, echt geen ruk met Denemarken te maken hebben. Het is een pure marketing constructie.

https://www.poljot24.de/en/marken/seagull/7000.html

Is dat wat?

3 likes

Ik ook.

Ik trek het kwartsgedeelte niet, maar ik denk dat je veel krijgt voor die 250 euro.

3 likes

Misschien moet je kijken naar de orient ray en mako, brengen veel waarde voor je geld.

2 likes

Wat u nu allemaal weer op een hoop veegt, zucht
De Zuan heb ik vanaf foto s altijd al een begerenswaardig horloge gevonden, in het eggie echter valt het toch wat tegen, formaat, afwerking etc.

2 likes

Denk niet dat het absolute getal van belang is. Weet de TS hoeveel mensen er hier lid zijn? Ik gebruik het niet om kracht bij te zetten door grote getallen aan te halen. Als het wordt opgevat als denk eens na, want menig horlogeliefhebber zou verder kijken, dan kan ik daar prima mee leven :wink: Dat is in ieder geval de conclusie die ik zou durven te trekken naar ca. 10 jaar hier te zijn. Probeer naar eer en geweten een “newbie” van advies te dienen. Als dit als gevolgschade oplevert, dat bezitters c.q. liefhebbers van Dan Henry, zich beschadigd voelen, tja, dat is niet anders… You can’t have it all :neutral_face:

Sorry dat ik oude wonden open haal, gaf alleen maar aan dat ik deze het mooiste vind :wink:

1 like

Mee eens :+1:
Maar woorden als “velen” en “menig” geven wel een indicatie van formaat mee, bedoeld of onbedoeld.

Daar twijfel ik ook niet aan.

Maar wat ik probeer duidelijk maken is dat

dit voor jou oprecht heel duidelijk kan zijn, maar voor de starter van dit topic (op dit moment nog geen 12 uur lid) niet zo hoeft te zijn.

Als ik een beginnende hobby heb, en ik vraag raad op een forum, zal de mening van een ervaren hobbyist, zeker iemand die al tien jaar lid is, zwaarder wegen dan misschien zou moeten.
Als er dan iemand zegt dat “velen” dit links laten liggen oid, zal dit snel als “niet aan beginnen” worden geïnterpreteerd, en dat zonder dat je “velen” kunt kwantificeren of uitlegt waarom het geen ‘fatsoenlijk horloge’ zou zijn.

Het is ook zeker geen horloge voor mij, aangezien het er niet een in de lijn van mijn verzameling is, maar het is wel een horloge wat voor de topic starter iets zou kunnen zijn. Als de TS er van gecharmeerd is, waarom niet? wat is er mis mee dat hij dit niet zou moeten zijn?

1 like

Koop vooral wat je mooi vindt. Denk dat dat een van de meest belangrijke dingen is. Als jij je oren moet laten hangen naar alles en iedereen, ga je dingen kopen om anderen tevreden te houden.
Het is hier af en toe net alsof je vraagt; ‘zal ik een Golf of een Astra kopen als allereerste auto?’ En dat je dan het advies krijgt ‘even door te sparen’ of ‘rek je budget iets op’ en dan kan je een Bentley/Rolls/Ferrari/etc etc kopen.

De Dan Hendry is, voor zover ik kan inschatten, een mooi en goed horloge. Geldt ook voor de opties die je in je eertse post noemde. Ga vooral eerst na waar en wanneer je het wilt dragen, dan valt er automatisch al het eea af

1 like

Geen punt! De nieuwe zijn ook beter. Maar Danish Design zonder Danish Designers… Grrrrrr. :slight_smile:

2 likes

Ik zie het meer als je eigen visie aan iemand voorschotelen alsof het de publieke opinie is. Tenzij je dat kan staven met daadwerkelijke getallen (absoluut of relatief), hoop ik dat TS het vrijblijvende gebruik van termen als “velen” en “menig” op waarde weet te schatten.

:wink:

Ik denk dat de TS opzoek is naar een eigentijdse chronograaf.
En de Dan Henry is geen slechte keuze.

Een Citizen eco drive chrono is ook een goede keus.

Kiezen voor mechanisch is iets voor een later horloge stadium :wink:

1 like

Kijk hier eens…
Hele uitgebreide zoekopties. Ik was er wel even mee zoet…