Fatsoenlijk horloge voor een budget van 250 euro

Danish Design zou mijn keus zijn. Heb zelf 2 exemplaren en vind het erg fijne horloges.
Daarnaast is het ook een beetje de vraag waar je ze vooral bij/onder gaat dragen en wat je mooi vindt.
Voor € 250,- is een hoop moois en kwalitatief goed spul te koop.
Je zou ook eens kunnen kijken naar een (vind ik) mooie Mondaine. Zie je niet elke dag en een echt zwitsers uurwerk.

https://www.horloge.nl/mondaine/

Echt wel een topper.

1 like

Volg watch2day, het kan even duren maar ik heb daar een duikertje van net 100 euro gekocht dat vervolgens bij Schaap en Citroen voor een Rolex werd aangezien :sunglasses:

3 likes

https://www.watchgecko.com/seiko-srpb-cocktail-time-watch.php 269 pond, maar wel een hele mooie optie!

3 likes

Veel is hier al genoemd. Met die Citizen doe je zeker een goede koop. Orient, Mondaine, Certina, Bulova hebben ook mooie en goede horloges.

Als het niet persé nieuw hoeft te zijn zou ik als ik jou was het blauwe gedeelte van dit forum even bezoeken; daar staat vaak erg veel moois tussen.

2 likes

Eens met @Fate_Amenable_To_Change
Bambino is top!

2 likes

Als er weer eens een Precista 18Q langskomt hier op het forum zou ik die binnenhengelen.

1 like

Bedankt voor alle reacties!
Ben op dit moment wel gecharmeerd van de Dan Henry 1964.
Maar ik ga ook eens kijken op het blauwe gedeelte van het forum

1 like

:+1:

1 like

In dat geval heb je een duidelijk andere definitie van een fatsoenlijk horloge, dan velen hier op het forum :wink:
Desalniettemin, succes met je keuze

2 likes

:ok_hand:

Nee.

:wink:

Ben nog niet ervaren in de horloges
Maar de Dan Henry geen goede prijs/kwaliteit verhouding?

Ervaringen genoeg hier op het forum:

1 like

Ik sprak bewust niet namens het hele forum, slechts IMHO namens “velen hier op het forum” :wink:

Als je “velen hier op het forum” gaat gebruiken om kracht bij te zetten dat een horloge niet fatsoenlijk zou zijn op een horloge forum waar vele duizenden mensen lid zijn, kan ik me indenken dat dit wordt geïnterpreteerd door een net nieuw lid als “hier moet je van wegblijven, aldus het grootste deel van de mensen in de horlogewereld”.

4 likes

Niet de mijne, vrees ik. DD is een Nederlands plakmerk wat niets met Scandinavië te maken heeft. In mijn naïve tijd (voor ik over horloges nadacht) kocht ik er één omdat het een aardig ontwerp leek. Dat was voor ik een absolute specificatie-nazi werd. Sterker nog, dankzij dat ding werd ik een specificatie-nazi.

Het was een vrij groot gevaarte wat er uit zag als een keramische duiker, maar waarvan de bezel vast zat en de waterdichtheid maar 30m was. Er zat een plakmerk quartzje in wat totaal oninteressant was en eigenlijk was het één bonk pretentie en branie, zonder ook maar wat te leveren. What the fuck was I thinking, denk ik wel eens.

Dat horloge, en ik gebruik die term lichthartig in dit geval, is wel een uitstekende leerervaring geweest, en sindsdien vermijd ik plakmerken als de pest. En nodeloze complicaties. En nodeloos grote kasten. En keramische dingen.

Man man man man man man man man wat een miskoop.

Recentelijk zijn hun ontwerpen een stuk minimalistischer geworden. Het is nog steeds veel geld voor magere specs, maar wat mij blijft storen is dat ze echt, echt geen ruk met Denemarken te maken hebben. Het is een pure marketing constructie.

https://www.poljot24.de/en/marken/seagull/7000.html

Is dat wat?

3 likes

Ik ook.

Ik trek het kwartsgedeelte niet, maar ik denk dat je veel krijgt voor die 250 euro.

3 likes

Misschien moet je kijken naar de orient ray en mako, brengen veel waarde voor je geld.

2 likes

Wat u nu allemaal weer op een hoop veegt, zucht
De Zuan heb ik vanaf foto s altijd al een begerenswaardig horloge gevonden, in het eggie echter valt het toch wat tegen, formaat, afwerking etc.

2 likes