Find: Jenny Caribbean

Alleen de rode Bifora lopen nog, de rest staat stil. Ik vind de Buler erg mooi, maar deze moet ook nagekeken worden.

5 likes

Van dit merk en historie kan ik ook niets vinden, misschien kunnen jullie mij hier ook mee helpen.

Welkom op HF! Die Jenny Caribbean is de hoofdvondst imo, en een mooie ook!

Dit zegt mikrolisk van het merk Jenny
Jenny Jenny & Cie. SA / Jenny & Caribbean Uhren AG Lengnau, Schweiz; registriert am 12.8.1963
Jenny & Co. SA Jenny & Cie. SA / Jenny & Caribbean Uhren AG Lengnau, Schweiz; registriert am 12.8.1963

Er worden remakes van de Caribbean gemaakt: http://www.jennywatches.com/index.htm
Ze horen nu samen met Doxa who owns whom? Ik weet het niet

en hier vind je ook nog wat info:


Goeie vondst dus.

Cincaset ziet er uit als een supercompressor. Is het er ook één?
Hier staat er een (iets ander model) te koop op de baai

De Buler heeft volgens mij een stiftanker werk.
Bifora is Duits
Kienzle ook. Mooie wijzers!

Edit.
Als ik verder zoek naar Cincaset zie ik modellen met stiftanker werken. In dat geval is het onwaarschijnlijk, dat het een SC kast is.

Dit ziet er uit als een vrij standaard model. Simpel penanker uurwerk vermoedelijk. Een van de vele merken die met de quartz crisis op e fles gegaan is waarschijnlijk :wink:

En hier op het forum al eens benoemd:

Wat is een stiftanker werk van Buler? Is het de moeite om deze op te knappen?

Stiftanker = penanker.
Niet erg geliefd. Worden door veel mensen als minderwaardig beschouwd. En ze zijn tamelijk luidruchtig.
Waren de goedkope wegwerphorloges van vroeger.
Maar het is Oris ooit gelukt om penanker chronometers te maken.
De reparatie is net zo duur als elke andere reparatie, maar aangezien de verzamelwaarde meestal lager is, zal het economisch gezien niet handig zijn.

De Jenny is een topper en de rest is ook echt vele malen minder interessant dan de Jenny, Bifora, Buler en Kienzle zijn goedkope horloges en naar mijn mening niet de moeite waard om te laten repareren.

Dat mag de pret niet drukken want die Jenny maakt alles goed, mooie duiker hoor, gefeliciteerd.

1 like

Dank voor je reactie. Nu ben ik dan op zoek naar een restaurateur en wat dit ongeveer moet gaan kosten. Waar zou ik de orginele band kunnen scoren?

Die Bifora vind ik iig wel degelijk leuk/mooi met een leuk manufactuur uurwerkje.

Die Jenny is een topper en inderdaad de moeite waard om op te knappen. Geloof dat het meeste al wel gezegd is. Ik ben overigens wel heel nieuwsgierig wat er nog meer in de doos van de juwelier zat en waar die doos staat :wink:

1 like

Deze zaten er ook in, moet ik ook nog uitzoeken, alleen de Kienzle loopt niet meer. De rest wel…

1 like

Deze laatste 4 zijn in ieder geval de moeite van het repareren niet echt waard. Overigens vind ik de Buler ook wel een mooi horloge.

De Jenny is erg leuk en zo te zien nog 100% origineel :+1:

Een erg waardevol horloge idd (denk rond 2k).

2 likes

Mooie vondsten! Met name de Jenny en de Bifora. :thumbsup:

Aan de achterkant van de Bifora zou wel eens “Skin Diver 100m” kunnen staan, die horloges worden vaak gezocht in Duitsland.

1 like

Er staat inderdaad ‘Skin Diver’ op de kast. Ik ga op zoek naar een mooie band. Wel ben ik nog op zoek naar een horlogemaker in de buurt, wie zouden jullie aanraden, speciaal voor de Jenny?

Deze Sicura zat er ook tussen, mooie band en loopt nog steeds.

1 like

Volgens mij is dit een vroegere kleine maat van 37/38mm? Zit dacht ik een Valjoux 7733 in, kunnen zeer veel horlogemakers netjes doen.
De dial lijkt goed, glaasje (laten) poetsen en dan heb je idd na service een heel leuk klokje.
Overigens vind ik de genoemde 2k echt wel de bovenkant; de vraagprijzen op ebay en Ch24 zijn hoog, maar ik heb ze afgelopen jaar zien gaan voor 800 tot 1200,-. De grotere modellen en die met gesealde pushers zijn meer gewild. ( had niet iemand hier een plakmerk zusje van deze jenny met gesealde pushers?)