Flieger-advies, Laco, Dekla, San Martin of

Voor de volledigheid, ik zag dat Dekla het ook doet, net als Archimede en Stowa.

Hittegeblauwd is het enige acceptabele. Geverfd, gelakt of kunstof blauw is gewoon storend. In mijn ogen, in ieder geval. Dus laat je niet verleiden om Seiko’s, Orients of Archimedes met gelakte wijzers te kopen. Dat is op termijn ergerlijk en goedkoop ogend.

Als het niet hittegeblauwd is lijkt zwart of geborsteld staal me een prima alternatief.

2 likes

Dit is misschien ook het overwegen waard. Bell & Ross Military. Fantastisch horloge en heerlijk om te dragen. Deze is van mij en niet te koop.:wink:

6 likes

In tegenstelling tot wat hierboven over Dekla is gezegd: ik vind het op Uhrforum te koop staande horloge van dit merk echt wel serieus.

1 like

Bedankt …dat ziet er inderdaad wel proper uit !

1 like

Kijk eens bij Tisell. Hebben ze betaalbare fliegers en kwalitatief goed.

Kijk maar eens naar deze review die ik een tijdje terug heb geplaatst.

Uurwerk is ook niet alles. De afwerking van Laco is echt dik in orde. Dit is mijn Bielefeld, inmiddels 7 jaar in bezit.

4 likes

Bedankt @Koppie. Zeer nuttige info om me nog meer te doen twijfelen.
Tisell is inderdaad geen geld in vergelijking met de andere.

Er zijn nu volgens de site andere movements.
In de 43mm een seagull en in de 40mm een miyota9000

1 like

oké… naar heel wat lezen hier en op het net, komt ik (hoewel misschien tegen de wind in) bij mijn shortlist:

  1. Dekla : personalisatiemogelijkheden, (mijn eerste) swiss mvmt - zeer goede ervaringen op uhrforum.de
  2. Tisell : omdat ie zo goedkoop is en blijkbaar toch erg goed afgewerkt

en min mindere mate (op de bank)
3. Gekota K-01 SWISS ETA 2824-2 BLACK : iets te veel gepolijst
4. Steinhart : een datum … waarom ?

bij de Dekla twijfel ik tussen 42 en 44mm (een flieger moet groot zijn). Tisell zit er mooi tussenin.

2 likes

Mijn laatste reactie hier. Deze Steinhart is toch ook magnifiek.

https://www.steinhartwatches.de/en/nav-b-uhr-44-automatic-a-muster.html

1 like

hi,

bedankt allemaal voor de reacties.
ondertussen is in m’n hoofd de keuze voorlopig gemaakt.
ik ga een Tisell 43mm B-uhr kopen (goedkope B-uhr oplossing)
en dan denk ik een Dekla Turine te proberen als moderne flieger-interpretatie

daar is mijn hart (en hoofd) nu even op gezet. nu eerst de huidige horlogedoos ietwat leegmaken, maar ik vrees dat ze wat onverkoopbaar zijn.

1 like

Ik zie nu dit topic pas (als Stowa Flieger eigenaar)

Als “budget” Stowa is er niet zo lang geleden een modernere versie uitgebracht als Stowa Verus voor net over de 700 Euro.

Wellicht nu niet meer relevant want je hebt al een keuze gemaakt maar wie weet ooit :rofl:

1 like

Poging om je aan het twijfelen te brengen.

of heeft iemand hier het top alternatief voor(eta, saffier, ook ±500€) ?

3 likes

Deze is wel heel gaaf, die kon ik nog niet. e4caca9c560743171ddaddc726e5c4fa0d148b05_1_410x500
Eens ff op Google kijken voor de specs.

1 like

Ja. Vind ik ook.
Specs zijn prima. Heb mailtje gedaan om te vragen of wijzers ook C3 of bgw9 zijn en of het zonder logo ook kan.

Enige wat ik jammer vind is de 42 mm, verder prima specs. Zelfs 20 atm.
Zelf draag ik graag tot 40 mm, dus zou deze eerst in het echt willen passen.

Sorry voor alle voorgaande. Uiteindelijk kom je een koopje (in mijn ogen) tegen en dan koop je hem. Een 44mm Steinhart is het geworsen:

afbeelding

Ben ermee naar de supermarkt - gezien ik thuis geen vliegtuig heb staan …

6 likes

Mooi ding!

Hoe groot valt zoiets op de pols?
Met een kastdiameter van 44mm zul je lug tot lug al snel aan de 50mm zitten, verwacht ik.