Fossil only (show je Fossil)

Sinds kort eigenaar van onderstaande Fossil. Hij heeft me positief verrast en zit al 2 week non stop om mijn pols.

Welke Fossils zijn er nog meer in omloop op HF?

Ben benieuwd wat jullie met Fossil hebben en wat er in bezit is bij de leden hier.

7 likes

Ik vraag me af of je dit Ă©cht wil weten
 Doorgaans is het sentiment op dit forum niet lovend.

Al zijn het best leuke/goede horloges voor iemand die zich niet dagelijks verdiept in horloges zoals de meeste hier

3 likes

Ik heb een mammoetwervel


20 likes

Zou best kunnen. Daar ben ik mij terdege van bewust. Vaak heb ik op dit forum het gevoel dat de groep die wel horloges als fossil kunnen waarderen de kop ingedrukt worden door de “elite” van HF. Dat is volgens mij nergens voor nodig. Ook voor merken als deze zijn liefhebbers en die kunnen prima op het HF zitten.

10 likes

Oh oh :nerd_face:

10 likes

Ik krijg elke keer een notificatie. Heeft dat met TL4 te maken? Anyway, Fossils dus.

Beide oma’s leven nog dus ik ga er regelmatig op visite.

12 likes

Dank voor je bijdrage in deze.

Ben het zeker met je eens, dat is nergens voor nodig. Kon het alleen niet laten een foto te posten van een echt fossiel in mijn huis. :wink:. Verder bedoel ik er niks mee.

Zelf heb ik minder met dit ‘soort merken’ omdat het vaak een kopie is van een ander horloge. Dat is het enige. Als iemand anders dit anders beleeft
 :love_you_gesture::love_you_gesture::love_you_gesture:

1 like

Nou, het heeft meer te maken met het feit dat Fossil niet een horlogehuis is wat horloges maakt.

Niemand zal hier ontkennen dat de horloges die ze verkopen hartstikke leuk zijn voor een niet-WIS.

Heb er zelf ook diverse gehad :slight_smile:

1 like

Het komt helaas wel vaak zo over. Dat is zonde vind ik. Maar dat is dan ook mijn bescheiden mening.

2 likes

Fossil,

Als jongen van een jaar of 12 ben ik samen met mijn vader naar de plaatselijke juwelier gegaan en mocht daar een horloge uitzoeken. Het was een zilver/gouden Lorus geworden met witte wijzerplaat. Ik weet even niet meer zeker of er een chrono functie op zat. Maar dat ding ging als een speer. Overleefde al mijn valpartijen, botsingen en andere caperiolen die je op die leeftijd doet.

Na een jaar of 4 heb ik een Fossil gekocht, ik geloof dat het batterijtje van de Lorus op was en ik ook wel iets anders wou. Fossil heb ik een jaar of 5 mee gedaan. Als het goed is loopt er nu een Mexicaan mee om de pols want daar is hij gejat.

Kan niet anders concluderen dat zowel Lorus als Fossil waar voor hun geld leveren als je niks genoegen neemt met een quartz. Kwaliteit is ok in mijn optiek, helemaal gezien de prijs.

3 likes

Mooie vormgeving. Horloge-technisch wellicht niet interessant, maar het zier er wel goed uit.
Goed dat je er plezier aan hebt. Laat dat niet afnemen a_k.

2 likes

Mijn Fossil, nog steeds als vakantiehorloge in gebruik:


Het was mijn eerste HF-aankoop, ik viel op de plaatsing van de subdials :smiley:

5 likes

Morgen zal ik mijn fossil met je delen. :slight_smile:

3 likes

Mijn Fossil:

Leuk ding, en trek je niks aan van wat de “elite” vindt.

Zelfs BMW gaat met ze in zee:

https://www.fossilgroup.com/bmw-races-watch-scene-statement-making-collection/

Onder het “dak” van Fossil worden ook maar slechts 35 miljoen horloges per jaar gemaakt, dus peanuts.

5 likes
4 likes

Mijn horlogereis is rond de 30 jaar geleden begonnen met een Fossil volgens mij. Kan me er niet veel meer van herinneren behalve dat hij op een brede leren band zat. Veel lol van gehad. Later nog wat swatches versleten en na een hele tijd via een TW Steel uiteindelijk op dit forum terecht gekomen. Dat is gruwelijk uit de hand gelopen. Dacht weg te komen met een Seiko 5 en een Orient maar inmiddels weten we beter. HF is een katalysator voor gekte die zijn weerga niet kent.

3 likes


5 likes

Zwart witte bel mar​:joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy::rofl::rofl::joy::rofl::rofl::joy::rofl::rofl::joy::rofl::rofl::joy::rofl::joy::rofl::smiley::smiley:

3 likes