From Japan 🇯🇵 with love ❤️

Heul mooi.

1 like

De sarx is prachtig! De presage vind ik niets…

Ben eens benieuwd hoe de sarx staat met andere banden. Daar gaan we wel nog foto’s zien passeren vermoed ik?!

snap ik, geloof het of niet maar ik heb niet de juiste bandjes die daar mooi op staan liggen (geen cognac croco met contrasterend stiksel), die vintage bandjes wordt geen succes vrees ik

bovendien hou ik hem liever helemaal netjes (dus geen bandjes wisselen) gelet op de grote kans dat ie weer vertrekt

de SARX035 is een super mooie klok maar ik vrees dat ik hem toch niet veel ga dragen, liever de Intramatic voor zakelijk en dan een ‘echte’ casual voor het weekend.

laatstgenoemde heb ik besteld, maar is nog onderweg vanuit Spanje, de zeldzame SARG003 Alpinist:

lijkt zo op wat plaatjes een top bandenswapper:

4 likes

Die is ook erg gaaf ide! Je bent helemaal into Seiko of niet?

ik heb naast die Alpinist straks een Hamilton en een Casio :wink:

maar je hebt gelijk, de laatste tijd ben ik weer lekker aan het snuffelen tussen het Japanse moois

Best jammer, maar wel te verstaan. Maar ach, het is een mooi horloge op de staalband… Dus blijf ik maar genieten van de komende foto’s :wink:

De alpinist lijkt zich inderdaad te lenen om banden te swappen. Zal ook mooi staan met een zwarte cordura.
Welke Hamilton heb je inkomend?

ook die ligt al klaar, samen met nog een grijze cordura, een groene Sierra, zwart kevlar en een stuk of vijf NATO’s en natuurlijk al die bruine leren bandjes die ik ‘standaard’ in het bandenkistje heb

de Intra-Matic heb ik al een tijdje

Welke, de 38 of 42mm?

38mm

Die 42mm is erg groot en uit verhouding. Lijkt wel een airhockey puck.

Heb ze beiden omgehad, mijn polsmaat is 19cm dus ik dacht dat de 42 beter zou passen. Maar inderdaad, de verhoudingen kloppen imo minder.

1 like

Dan zou ik een Seiko cocktail, SDGM of SARX pakken. Net een slag groter en iets dikker.

1 like

Als deze te koop komt laat het me dan weten

Die SDGM/Sarx-banden zijn zo moeilijk te verstellen. Heeft er iemand soms een goeie link hiervoor? Bij mijn SDGM003 blijft de pin steken, ik krijg die er maar niet uit! Ik vond tips met een paperclip, maar dat werkt niet bij mij :confused:
En mijn normale tooltje werkt ook al niet bij die banden precies, pin komt maar niet los…

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

De perfectie van dit trio is kennelijk onvoldoende om je verlangen naar de SARX033 te onderdrukken. Samengevat: je lijdt aan de imperfectie van de perfectie. Therapeutisch advies: maak van het trio een kwartet! En je zult zien, dat … eh, eh. Nou ja, het is te proberen.

3 likes

Ik vrees (weet) dat het niet de oplossing is…

Vreemd, ik gebruik zo’n goedkoop setje van Ali met zo’n blokje met al die gleuven en dan van die verschillende pinnetjes met verschillende diameters

1 like

Dat is toch wel een mooi model zeg…!
Heb je hier een review van gemaakt, Ide?