Full Service ... niet alleen schoonmaken en olie geven

Goeie post!

Dit horloge zal zo’n 15-20 jaar zonder service hebben gelopen dan denk ik? Betaalt de eigenaar nu een hoger bedrag voor deze ene service inclusief de (vele) onderdelen dan dat hij betaald zou hebben voor 3 of 4 onderhoudsbeurten zonder noemenswaardige vervangingen?

4 likes

Ik ben ook erg benieuwd naar het antwoord op deze vraag.

Erg mooi om zo te zien

Duidelijk het verschil tussen een professional en dat gepruts dat ik servicen noem…

3 likes

Prachtig werk!
Wellicht een domme vraag, maar ben jij horlogemaker van beroep?
Hier zitten ook wel wat amateurs met “bovennatuurlijke” kennis en kunde, maar een amateur kan imho toch niet zo makelijk aan zo’n berg onderdelen geraken…

Vraag 2: is dat speciale afplakken voor die bracelet?

Ik gebruik meestal Scotch Magic tape, maar die wil soms wel es verschuiven.

Anyway, een erg mooi werk en bedankt voor het mooie verslag.

Veel mensen beseffen ook niet hoeveel tijd in zo’n beurt (je?) kruipt…

2 likes

Leuk om te lezen en verhelderend! Bedankt.

Wat een interessant verhaal! Wellicht kan jij nog wat zeggen over onderhoudsinterval voor horloges die heel vaak stilstaan?

Heel leuk om te lezen, geeft een goed beeld wat er allemaal bij komt kijken. Bedankt

Weer zo n interessant topic bedankt voor het delen .

Bedankt! Geweldig dat je hebt laten zien wat er bij komt kijken om een werkpaard weer op en top te krijgen. Wat betreft de band en pinnen eigenlijk nooit bij stil gestaan. Weer wat geleerd!

1 like

Bedankt voor dit verhaal en de moeite die je hebt genomen om het te delen. Interessant en leerzaam!

Mooi verhaal. Wat ik me inderdaad ook afvraag is of je dit als professional doet. Omega verkoopt zijn onderdelen als ik me niet vergis niet meer aan onafhankelijke horlogemakers.

Stof tot nadenken. Mijn eerste Longines 11 jaar non-stop gedragen (ja ook 's nachts), toen begon ze serieus achter te lopen (± 2 min/dag). Binnengedaan voor service, 185€ kosten…

1 like

Geweldig dat je dit laat zien en deelde met ons.
Vakwerk :grinning::+1:

Inderdaad, vakwerk! Bedankt voor het delen.
Mooi in beeld gebracht wat de gevolgen zijn van te lang uitstellen van service.

Hopelijk kan ik met mijn hobbywerk dan wel weer een beetje voorkomen dat dit soort slijtage optreedt. :sunglasses:

prachtige reportage…

Dat onthoud ik even :slight_smile:

Mooi stukje vakwerk! :+1:t3:

Mooie service beurt en leuke details eruit gelicht zo. De foto’s maken het voor de niet-experts zeer inzichtelijk :thumbsup:

Heerlijk om te lezen dit soort topics, al vraag ik mij wel af wat je bedoelt met smeer en slijtage op de eerste closeup foto, ik zie het niet als leek:grin: