Omega Seamaster 2541 vragen

Sinds 1,5 jaar heb ik een Seamaster Bond Quartz 2541 in bezit naar volle tevredenheid.

Gisteren stopte hij echter ineens, zonder waarschuwing dat de batterij bijna leeg zou zijn (dan zou hij per 3-5 seconden tikken als ik me niet vergis).
Toen ik hem later die dag weer gelijk zette en ging dragen deed hij het weer prima tot vanochtend toen ik hetzelfde had en opnieuw na gelijk zetten deed hij het weer langere tijd; hij is daarna maar weer in de doos gegaan. Kroon dicht of open laten staan?

Uiteraard zou het (ook) de batterij kunnen zijn maar dat zou toch gewoon een kwestie zijn van of wel of niet werken? Niet op deze manier?

Service historie is mij onbekend maar hij is wel 20 jaar oud en heeft vast al enkele batterij wisselingen gehad. Tijd voor volle service en wat mag ik daarbij verwachten? Omega geeft 450 euro als richtlijn aan.

Kan ik via Ron Sanders in Leusden of W&V in Alkmaar het beste terecht of elders? Wil in ieder geval geen nieuwe onderdelen aan de buitenkant zoals wel vaker gebeurd zoals bezel of wijzers.

Ik hou hem sowieso dus als hij volledige service moet hebben kan hij er vast wel wat jaartjes tegenaan…:wink:

Alvast dank voor de reacties!

Ik zou hem gewoon een beurtje laten geven en al kost dat 450 euro zo n horloge koop je daar niet voor terug.
Misschien moet je Kalle Slaap eens benaderen!!.
In ieder geval niet weg doen. Succes.

1 like

Het zou aan de batterij kunnen liggen maar zou ook een vuiltje kunnen zijn en dat die daarom na verstellen weer even goedwerkt.

1 like

@Floris155 heeft mijn Omega 2541 volledig hersteld, top werk!

Ik betwijfel eigenlijk of Ron Sonders in Leusden de juiste is voor dit soort dingen. Voor een simpele servicebeurt krijg je ook als richtlijnen 350 euro te horen, terwijl bij andere horlogemakers tientjeswerk is. Ja, die Audi rijdt ook niet op water.

2 likes

Maar dan worden ook alle pakkingen en kronen vervangen om de waterdichtheid voor 2 jaar te waarborgen en het uurwerk compleet geserviced en niet alleen een nieuw batterijtje gestoken.

Waldy’s service center. Zit hier volgens mij ook op het forum!
Edit : Full Service ... niet alleen schoonmaken en olie geven

1 like

Was een voorbeeld met betrekking tot de Tissot vintage, waarvan de minuutpijp nog moet worden afgesteld :wink:

Voor 350 euro is het redelijk normaal als je een Breitling Superquartz of Omega Seamaster quartz ergens brengt. Misschien een nadeel om zo’n quartz te hebben…

3 likes

Je kan ook altijd Ferrie Schweitzer even bellen. Zit in het diepe zuiden maar heeft jaren voor omega gewerkt. Heb er goede ervaring mee.

2 likes

Hier ook, Ferry heeft mijn Seamaster Quartz ook een aantal keren een boost gegeven, tot volle tevredenheid en een faire prijs.

2 likes