Misschien, je ziet ze inderdaad vaker langskomen bij de foute sites. Geheel in lijn met Invicta modellen overigens. Staat wel tegenover dat de algehele prijzen voor dezelfde modellen (los van het logo) lager liggen als voorheen. Of dat een slecht iets is? Ik denk dat de huidige prijzen realistischer en competitiever zijn wat het merk in de long run alleen meer beter doet.
Het merk in de vitrine zien liggen bij de Invicta shops in grote steden doet mij dan wel weer pijn als horlogeliefhebber… Misschien dat het echter wel de naamsbekendheid en doelgroep wat vergroot.
Ik lees nu ook al een tijdje de verhalen over Invicta en overname van Glycine.
Ik krijg in deze discussies/verhalen sterk de indruk dat het allemaal om emotie gaat. Emotie, in dit geval de angst dat de een de ander kapot maakt, zorgt voor marktwending.
Als het geluid in de grote massa anders was geweest, (bijvoorbeeld Glycine heeft Invicta overgenomen) “Dit wordt echt een boost voor Invicta”, dan was er wellicht wel een run gekomen op toekomstige Invicta modellen…
Volgens mij werkt dit voor alles zo wat met emotie te maken heeft, net als de beurs.
Inderdaad, mooie nuance. Glycine werd in 2016 overgenomen, maar in 2014 brachten ze al parels als onderstaande uit:
Blijkbaar hadden ze Invicta hier helemaal niet voor nodig, dus om gretig met de beschuldigende vinger naar Invicta te wijzen is in mijn optiek vrij tendentieus.
Edit: En de retailprijs strategie hadden ze ook al voor Invicta, een kleine $5000,- voor deze gracieuze schoonheid.
Laten we eerlijk zijn, ik heb persoonlijk niet al te veel met Invicta en de modellen die ze uitbrengen.
Neemt niet weg dat voor de doelgroep en prijsklasse dit merk het natuurlijk ontzettend goed doet.
Ja de prijsmethodes zijn discutabel en er worden modellen gecreëerd die wij onder fashion horloges kunnen schalen. Maar ze bespelen de markt als geen ander en spelen ook in op doelgroepen waar andere merken terughoudend zijn (denk aan de samenwerkingen met Disney).
Glycine viel wat mij betreft in zeer lastige categorie voorafgaand aan de overname. Ze hadden weliswaar de naam en historie maar de bekendheid bij het grotere publiek ontbrak. Ook qua marketing is er weinig noemenswaardig. Het merk viel daarbij in een prijsklasse waarbij het toch moest concurreren met entry-level modellen van bekendere merken.
Dan kun je als merk voortbouwen op je naam en historie en als het ware jezelf proberen omhoog te werken naar een hogere prijsklasse. Of je borduurt verder op de kwaliteit die je kunt leveren tegen een scherpere prijs. Ik ben blij dat voor het laatst is gekozen, zij het onder de vlag van Invicta, aangezien ik genoeg (zwitserse) merken met historie zie die op een hoger niveau proberen te concurreren en waarvan de verkoopaantallen en grijze markt prijzen erg laag liggen.