Gewoon een fraai vintage horloge

ā€¦ ,met een mooie kast en dito wijzerplaat. Uurwerk is eenvoudig maar loopt goed. Leuk ook om te zien dat er verscheidene horlogemakers markeringen op de binnenkant van de achterplaat staan. Klein maatje (31mm) maar staat lang niet gek om mijn bescheiden pols. Iemand een idee hoe oud? Jaren vijftig misschien? Zegt het merk jullie iets? mvg, Niels

13 likes

Geen idee hoe en watā€¦
maar vind het wel een supermooi horloge!

Mooie plaat en combi met die indexen en wijzers!!

1 like

Mooi horloge! :relaxed: Ik ben geen snelle Googelaar, die melden zich zo wel. :relaxed: Maar zo uit mijn hoofd denk ik dat het een horloge uit begin tot half jaren '50 is. Leuk klokje en zo te zien authentiek! Gefeliciteerd!:+1:

Edit: ik denk dat het een Frans merk is. Kan je hem open maken en het uurwerkje zelf fotograferen? Dat helpt denk ik. :slight_smile:

1 like

Mijn beste,

Een leuke aanwinst hoor!!
Klein maar fijn!!
Geniet er met volle teugen van!!

En voor straks: ā€œBuona Notteā€ en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

1 like

Ik geloof dat ik hem al heb gevonden. Een FHF 70 caliber; Fabrique dā€™Horlogerie de Fontainemelon :smile:

1 like

Het merk zal een ā€˜plakmerkā€™ zijn zoals zovelen uit de tijd. De wijzerplaat en patine zijn echter om te smullen. En de kast is ook fraai. Ik denk er serieus aan om deze gewoon te gaan dragen :smile:

2 likes

Nee die is anders, kijk maar eens goed naar de vorm van de raderkloof.

Volgens mij is het een Femga 500:
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?11&ranfft&&2uswk&Femga_500
(De foto toont er een met centrale secondewijzer, vandaar het extra tandwiel)

Veel plezier met de aanwinst!

Je hebt gelijk! Dank voor de link :+1:

1 like

Dit is een horloge waar je naar blijft kijken. Ontzettend gave vondst.

1 like

Mooie vondst en geweldig patina.